Crew op vlucht AMS-BSL?

maramsp

New member
Hallo!

Allereerst wil ik even mededelen dat dit slechts mijn eerste post hier, maar toch hoop ik dat jullie me met een probleempje kunnen helpen.

Zoals jullie wellicht, net als ik hebben vernomen, komen er mogelijk acties voor vluchten waarvan de piloot gestationeerd is in Amsterdam.

Nu vlieg ik toevallig volgende week vrijdag (17 juni) naar Basel, en zondag (19 juni) vlieg ik weer terug.

Toen dit op het nieuws kwam heb ik gelijk geprobeerd Easyjet te contacteren, wat heeft geleid tot lang wachten, en vervolgens werd de hoorn er op gegooid.

Gelukkig bood de Schiphol servicelijn zelf wel een beetje hulp, en zodoende ben ik er achter gekomen dat het toestel waarmee ik vlieg, hoogstwaarschijnlijk op vrijdag, zijn vlucht begint in Basel.

Dus nu komt het.

Weet iemand toevallig, of de vluchten van Amsterdam naar Basel gevlogen worden door Nederlands of Zwitsers personeel, of wellicht door personeel uit een ander land?

Want mocht dit geen Nederland zijn, hoef ik me volgens verscheidene nieuwsberichten helemaal geen zorgen te maken.

Ook vond ik in een nieuws bericht dat het vooral ging om vluchten die in de vroege uren zouden vertrekken, en in de late avond uren zouden landen.

Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen wat betreft het land van herkomst van het personeel.

Vooralsnog houd ik in ieder geval mijn email in de gaten, en de flight tracker van zowel Schiphol als Easyjet.

Alvast bedankt voor een antwoord.

Groetjes van Martijn
 
waar je je al niet druk om maakt. Er staat toch bij publiekevriendelijke akties?
En er is nog niets officieel aangekondigd bij Easyjet. Alles wat er in het "nieuws" staat is vooralsnog alleen een aankondiging en wat geroeptoeter vanuit de VNV.

Voor de heenreis:
Even vluchtnummers naar Basle: Easyjet Switzerland EZY 1044 en EZY 1042
Oneven nummers naar Basle: Easyjet overig. Amsterdam Based. EZY1045

Voor de terugreis: omgekeerd.
 
In ieder geval bedankt.
Kan best zijn trouwens dat de VNV nog maar wat roept, en er publieksvriendelijke acties zijn.
Maar toch, je zal er maar staan in Basel, en je kan niet terug..
Anyway, problem solved lijkt me voor nu
 
Je kan niet terug.... Basel is niet de andere kant van de wereld.
Hoeveel vluchten gaan er per dag naar Basel?

Maak je niet zo druk joh. Het ligt buiten je invloedssfeer dus je druk maken heeft totaal geen zin.
 
Bij easyjet 3 op zondag.

Maar zoals gezegd was het probleem al opgelost.

Beetje jammer dat nieuwe members die dit soort berichten posten, eigenlijk gelijk de grond in worden geboord.

Ik dacht, ik word lid omdat dit forum me wel oke leek. Was namelijk eerst alleen lezen.

Doet er verder niet toe, en je hebt ook gelijk dat ik me niet druk moet maken, dus doe ik dat ook niet.
 
Dan leg ik het maar even uit, in de hoop dat je me wellicht iets beter begrijpt.

Kijk, ik vlieg nauwelijks.. Ik ben inmiddels 31 jaar en heb slechts 5 keer mogen opstijgen en landen.

Dus, ik weet niet hoe het reilen en zeilen in die wereld gaat.

Komt er dus bij kijken dat ik wel even schrik als men acties aankondigd.

Goed, stond inderdaad wel bij dat het "eerst" publiebe acties waren, en als dat niet zou helpen dan een korte, danwel lange, werkonderbreking.

Jij, en anderen hier weten waarschijnlijk dat het wellicht zo'n vaart niet loopt, laat staan in iets meer dan een week.

Echter, ik, die bijna nooit vliegt, weet dat niet, en schrik dus.

Maak ik vervolgens mn eerste post hier, en wordt er gelijk gezegd;

"waar je je al niet druk om maakt"

Hoe goed bedoelt ook, het leest toch net iets anders als je net komt kijken op een forum, en dit soort berichten leest, dan als je er wat langer zit en de mensen kent.

Want ik ben eigenlijk pas vanaf Januari ongeveer alleen lezer geweest, en heb in Maart mn profiel aangemaakt.

Hoop dat je middels deze post iets meer kan begrijpen dat ik gewoon schrok gister van dat nieuws.

Blijft erbij dat ik wellicht ook iets anders had kunnen reageren, en bij deze mijn excuses daarvoor.

Als er iets is dat ik niet wil, dan is het ruzie.

Dus hoop dat het zo goed is?
 
Bijzonder slechte raad B767-300ER. De easyJet piloten staan 100% achter VNV! En de vluchtinformatie die je nu geeft is erg leuk, maar vanwege de goedkope contracten zijn er nogal wat vluchten van andere bases naar Amsterdam gehaald. De vluchtnummers zeggen bijzonder weinig.

Maramsp, het beste kun je contact opnemen met easyJet. Of eventueel alternatieven zoeken.
 
Beste Flash,

Ik antwoord alleen maar op de vraag van MaramSP welke vluchten er op dit moment vrijdags door EZY AMS worden gevlogen en welke door EZY Zwitserland. Daarvoor hoef ik niet te bellen met Easyjet. Daar zijn andere bronnen enoeg voor. Niet meer en niet minder. En zoals gesteld, er was tot vanochtend niets officeelsrichting Easyjet aangekondigd door het VNV. Wel dan?

Wat is er slecht aan dan?
 
Beetje jammer B767, begrijp volkomen waarom Martijn zich zo voelt naar aanleiding van jouw reactie.

Maargoed, heb vaker dit soort reacties gezien naar nieuwe leden of mensen die een andere mening hebben. Geen wonder dat er nog maar een klein elite clubje over is wat regelmatig post.
 
Men zou misschien kunnen stellen dat er niet werd geantwoord op de vraag achter de vraag, ja... Maar kan dat eigenlijk wel worden kwalijk genomen?

Ik kan niet laten me af te vragen of topicstarter Martijn niet een beetje al te paniekerig reageert op een persbericht: tenslotte kan iedere vlucht misgaan, daar kunnen duizend redenen voor zijn, en sommige weet je pas enkele minuten voor SDT - of zelfs erna. Als de planning zo krap is dat er niets mis mag gaan dan kan je beter te voet gaan - ieder vervoermiddel gaat wel eens de mist in. Mogelijks was dit wat ook B767 wilde overbrengen.

Verder helemaal akkoord met NazgulAir: er rijden hele mooie treindiensten in Europa. Ook niet 100% betrouwbaar, dat is niets, maar de commerciële druk is daar nog iets minder.
 
Back
Top