Corona en intelligente lock-down

Bobo

Active member
Hallo! Vliegen jullie nog? Ik beperk me tot eens in de twee weken en dan een uurtje lokaal, of een low approach ergens. Het lijkt me niet zinvol om helemaal te stoppen, maar met zorgvuldigheid en respect te vliegen binnen de grenzen die gesteld zijn. Het is ook nog eens het mooiste weer van de wereld.
 
Goed dat je hierover een apart draadje startte. Hier in BE is het simpel: per notam zijn alle recreatieve vluchten verboden, punt aan de lijn. Behoorlijk frustrerend is, bij dit stralende vliegweer, en niet zo gezond voor de toestellen bovendien. Want het is zelfs verboden naar het vliegveld te rijden om de motor eens een halfuurtje te laten draaien, dat geldt immers als een "niet-essentiële verplaatsing".

Naar ik begrijp is het in Frankrijk ook zo, daarentegen in Duitsland zijn de Sonderlandeplätze gesloten maar de Verkehrslandeplätze niet.
 
Ja, jullie hebben het wat dat betreft nog wat zwaarder. Behoud van de motor is voor mij ook een argument om toch eens in de twee weken de zaak even goed warm te stoken. De meeste gecontroleerde velden in Duitsland zijn wel open inderdaad, wel met hier en daar een voorwaarde.
 
Helaas niet, ik had graag nog gevlogen maar de participatie-stichting heeft besloten de boel te sluiten. De hygiëne in de cockpit alsmede de gezamenlijke ruimtes kunnen ze niet waarborgen. Begrijpelijk maar helaas.
 
Begrijpelijk maar helaas.
Ja, ik zit bij diezelfde club. Overigens denk ik dat vliegen veel minder leuk is als ze op alle potentiële bestemmingen de restaurants dicht houden en je ook nog eens niet het land uit mag vliegen. Die gedachte verzacht de pijn dan weer een beetje.
 
Duitsland kan je nog wel in, maar wel even goed de notams bekijken. Ik vind het wel heel streng om als stichting alle kisten aan de grond te houden.
 
Dan moet iedereen dat inderdaad wel netjes doen. En voor de mensen binnen de stichting is het vliegen niet een noodzaak dus ik snap dan de redenatie wel om te sluiten. Het lijkt me nog het meest vervelend voor de mensen die bezig zijn met hun opleiding gebruikmakend van een participatie kist.
 
Het lijkt me nog het meest vervelend voor de mensen die bezig zijn met hun opleiding gebruikmakend van een participatie kist.

Opleidingen zijn sowieso verboden. Geen anderhalve meter afstand mogelijk in de cockpit. Of je moet met je instructeur gaan samenwonen, dan mag het weer wel. Ik las ergens dat EASA aan ILT had aangeraden om alle termijnen (geldigheid brevet, geldigheid theorieëxamens, geldigheid medical, enz.) te verlengen met vier maanden. Dan heeft niemand een echt probleem, behalve dat het gewoon jammer is van het mooie weer.
 
Opleidingen zijn sowieso verboden. Geen anderhalve meter afstand mogelijk in de cockpit. Of je moet met je instructeur gaan samenwonen, dan mag het weer wel. Ik las ergens dat EASA aan ILT had aangeraden om alle termijnen (geldigheid brevet, geldigheid theorieëxamens, geldigheid medical, enz.) te verlengen met vier maanden. Dan heeft niemand een echt probleem, behalve dat het gewoon jammer is van het mooie weer.

Ja klopt. Hier staat overigens van de IL&T de informatie mbt geldigheid.
https://www.ilent.nl/onderwerpen/coronavirus-en-luchtvaart
 
Afgelopen weekeinde gelukkig weer eens naar Frankrijk gevlogen, van harte welkom daar. Je treft wel een wat andere wereld aan, vol met mondkapjes. Hopelijk houdt iedereen z'n kop erbij tot er een goed vaccin is! Het was wel weer even genieten, in ieder geval.
 
Ik was afgelopen weekend naar DE gevlogen. Enige verschil waren de mondkapjes, het terras naast het vliegveld zat vol. Het was iig weer even fantastisch om een wat langere trip te maken.
 
Eens, heerlijk om weer even ergens naar toe te gaan i.p.v. ergens overheen te vliegen. Voor mij is dat juist de lol van motorvliegen! Hopelijk kunnen we dit voortzetten.
 
De AVGAS prijs in Fr. viel me trouwens tegen. Ik betaal daar normaal (pré corona) onder de twee euro, dacht dat het nu nog wel minder zou zijn, maar moest € 2,15 per liter afrekenen.
 
Back
Top