Corendon Airlines

Waarom zo graag CND? Ik zou persoonlijk eerder TUI kiezen dan CND. Beter salaris, CAO, winstdeling, ICA mogelijkheden, grote group en baan zekerheid, korting op vakanties, eventueel RTM en EIN base (zomer), etc.

En verder heb je natuurlijk ook nog Trans en KLM.

Volgens mij is het salaris bij CND een stuk beter dan bij TUI. Of heeft TUI sinds kort een betere CAO? TUI heeft mij ooit een functie FO aangeboden voor een 2 jaren contract en een salaris om van te huilen. Terwijl ik dacht dat het salaris bij CND ongeveer gelijk is als dat bij HV. Klopt dit nog?
 
Waarom zo graag CND? Ik zou persoonlijk eerder TUI kiezen dan CND. Beter salaris, CAO, winstdeling, ICA mogelijkheden, grote group en baan zekerheid, korting op vakanties, eventueel RTM en EIN base (zomer), etc.

En verder heb je natuurlijk ook nog Trans en KLM.

Ik zou je feiten even checken:biertje:
Salaris CND ligt aanzienlijk hoger dan bij TUI (volgens mij ook hoger dan Trans maar pin me daar niet op vast), korting op vakanties krijg je ook, CND vliegers werken minder uren dan TUI of Trans, MST base gaat open, grote groep wordt CND ook onderdeel van als je het nieuws gevolgd hebt..

Groet!
 
Ik zou je feiten even checken:biertje:
Salaris CND ligt aanzienlijk hoger dan bij TUI (volgens mij ook hoger dan Trans maar pin me daar niet op vast), korting op vakanties krijg je ook, CND vliegers werken minder uren dan TUI of Trans, MST base gaat open, grote groep wordt CND ook onderdeel van als je het nieuws gevolgd hebt..

Groet!


Top FO salaris bij TUI is nu 109.000 euro(excl. vakantie toeslag, reiskosten en winstdeling) en dat wordt nog meer als we de nieuwe CAO accepteren. Dit is al meer dan bij Transavia. Ben ik benieuwd wat je verdient bij CND? Daarbij vlieg ik als FO bij TUI 600 uur p/j (wat overigens niks zegt over hoe hard je werkt), wat wel iets zegt is dat ik 17 van de 28 dagen werk en dus 11 vrij ben (zelfde als trans).
 
Absoluut niet mijn bedoeling om een "wie is beter discussie" te starten, maar wel leuk om te vergelijken denk ik:
Top salaris FO (trede 12, 1 trede per jaar) = 100.332 excl. vakantiegeld/bonussen/reiskosten
Top salaris CPT (trede 20, 1 trede per jaar, jaren als FO tellen mee) = 177.468 weer exclusief.
2018 uren FO: +- 500 met gemiddeld 12 off days per maand

Veel succes met de CAO onderhandelingen:biertje:!
 
Waarom zo graag CND? Ik zou persoonlijk eerder TUI kiezen dan CND. Beter salaris, CAO, winstdeling, ICA mogelijkheden, grote group en baan zekerheid, korting op vakanties, eventueel RTM en EIN base (zomer), etc.

En verder heb je natuurlijk ook nog Trans en KLM.

Dit topic ging over CND, dus probeerde het bij CND te houden hier.
Maar misschien wel leuk interessant om beetje overzichtelijk te hebben in 1 post

Corendon:
Bruto jaarsalaris
Vlieguren
Vrije dagen
rooster structuur

Transavia
Bruto jaarsalaris
Vlieguren
Vrije dagen
rooster structuur

TUI
Bruto jaarsalaris
Vlieguren
Vrije dagen
rooster structuur
 
Op PJN staat ze zoeken mensen en op hun eigen website staat geen vacatures open.
Iemand met meer kennis? :biertje:
 
Hoe ziet de werk-prive balans er bij Corendon uit?

Ik weet dat het rooster 4-3 is maar hoe ziet dit er in de praktijk uit?
Veel 4 sector dagen? Veel nachten per jaar van huis? Elk weekend werken of met regelmaat ook weekenden vrij? Veel standby dagen?

Alvast bedankt!
 
Hoe ziet de werk-prive balans er bij Corendon uit?

Ik weet dat het rooster 4-3 is maar hoe ziet dit er in de praktijk uit?
Veel 4 sector dagen? Veel nachten per jaar van huis? Elk weekend werken of met regelmaat ook weekenden vrij? Veel standby dagen?

Alvast bedankt!

Hoi,
4 om 3 is de algemene verhouding. Vaak werk je 4 dagen, dan 3 vrij. Kan ook iets anders zijn, maar dit wordt dan op een later moment weer rechtgezet zodat je uiteindelijk weer op die 4 om 3 verhouding uitkomt. Over het algemeen vond ik het rooster heel relaxt. Werkdagen zijn vaak 2 sectoren en s'avonds thuis, soms 3 (Canarische driehoek). Daarna 3 vrij. Uit standby ben ik vrijwel nooit gebeld, 2 keer in de 2 jaar dat ik er zat. Misschien is het nu anders...

Zomermaanden zijn hard werden, de rest viel erg mee. 550 uur per jaar aan block time :yeehaa: In de winter probeert men vaak een kist ergens te stationeren omdat de eigen productie minder is. Min 23 dagen van huis. Afgelopen winter was dat Curaçao :biertje: Hoe het er dit jaar uitziet? Drukker ivm de MST base waarschijnlijk.
 
Back
Top