Corendon Airlines

Exotic

New member
Hoi,
Dit hoort eigelijk onder het Nederlandse rijtje maargoed.

Zijn er nog anderen die hebben gesolliciteerd of op gesprek gaan? Of mensen die eerder bij corendon hebben gewerkt en hun ervaring willen delen?

Gr
 
Er zijn inmiddels 3 airlines onder de Corendon naam:

Corendon Airlines (Turkse AOC)
Corendon Dutch Airlines (Nederlandse AOC)
Corendon Europe (Maltese AOC)

Wat wil je weten over welke;)
 
Uit interesse, Neemt Corendon Dutch Airlines ook Direct entry captains aan? Is het voorgekomen of kijken ze ernaar?

mvg
 
Met name de eerste 2 jaren zijn er DEC aangenomen, de afgelopen jaren maar 1, voor de rest veel freelance captains.
 
Hoogste "entry" schaal is rond de 4500 bruto.

En wat zijn de ervaringseisen aan deze entry schaal?
Komen er nog verdere toelages/flight pay overheen?

En heb je toevallig ook info over de werksfeer, roostering/werk-prive balans?
 
En wat zijn de ervaringseisen aan deze entry schaal?
Komen er nog verdere toelages/flight pay overheen?

En heb je toevallig ook info over de werksfeer, roostering/werk-prive balans?

Ik schat zo rond de 1000/1500TT. Je krijgt reis- en onkosten vergoeding. Daggeld verschilt per bestemming, maar we hebben zeker in de zomer weinig stops.

Rooster is 4 om 3. Werksfeer is top en vrije tijd heb je genoeg, zeker in de winter.
 
Ik schat zo rond de 1000/1500TT. Je krijgt reis- en onkosten vergoeding. Daggeld verschilt per bestemming, maar we hebben zeker in de zomer weinig stops.

Rooster is 4 om 3. Werksfeer is top en vrije tijd heb je genoeg, zeker in de winter.

Bedankt voor de info!

En heb jij toevallig ook zicht op de toekomst/stabiliteit van de luchtvaarttak van het bedrijf? De kleinere spelers vallen de laatste tijd toch weer met enige regelmaat om.
 
Bedankt voor de info!

En heb jij toevallig ook zicht op de toekomst/stabiliteit van de luchtvaarttak van het bedrijf? De kleinere spelers vallen de laatste tijd toch weer met enige regelmaat om.

Ik heb helaas geen glazen bol... ;)
 
Geen CAO, geen 13e maand, geen winstuitkering, afgelopen jaren wel een bonus gehad maar dat is niet gebaseerd op bepaalde bedrijfsprestaties.
 
Ahh bedankt voor de info!
Ook enig idee wat instroom salaris is met ca. 1500 uur b737ng?

Begreep dat CND nog aardig opzoek is naar piloten vanwege stroom richting KLM?

Misschien nog andere info die handig is om te weten?

zit beetje om me heen te kijken en merk dat NL wel aardig aan mij trekt :)

Begreep dat je ook relatief snel naar linker stoel kan bij CND?
 
Salaris denk ik rond de 4600, maar afhankelijk van welke schaal je in terecht komt.

Inderdaad hard op zoek naar FO's, met name door uitstroom naar KLM. Als de MAXen geleverd worden gaan we naar 4 of 5 kisten groeien. Verdere info even Corendon intypen in Google, dan zie je dat er een hoop speelt op het moment.

Snel naar links is tot nu toe waar, maar nu veel fo's met ervaring en een overschot aan captains dus geen garantie voor de toekomst!
 
Hoeveel uur vlieg je eigenlijk in het jaar?

Zijn er wel plannen voor een CAO? dit biedt toch wel wat meer zekerheid voor de werknemers.

Maastricht base komt er ook aan waarschijnlijk?
die van 4600 kun je onderhandelen?
 
Hoeveel uur vlieg je eigenlijk in het jaar?

Zijn er wel plannen voor een CAO? dit biedt toch wel wat meer zekerheid voor de werknemers.

Maastricht base komt er ook aan waarschijnlijk?
die van 4600 kun je onderhandelen?


Waarom zo graag CND? Ik zou persoonlijk eerder TUI kiezen dan CND. Beter salaris, CAO, winstdeling, ICA mogelijkheden, grote group en baan zekerheid, korting op vakanties, eventueel RTM en EIN base (zomer), etc.

En verder heb je natuurlijk ook nog Trans en KLM.
 
Back
Top