controllers en hun vdf

thab

New member
toen ik eind vorig jaar mijn grote x-country moest doen in zuid afrika voor mijn cpl. kwam ik bij het veld FAPM aan
simpele baan vooral omdat ik er tientallen keren was geweest. op het moment dat ik me bij het entry point melde was er niks aan de hand. het begon toen ik op downwind 16 zat. om precies te zijn ready for base. ik vraag dus of ik mijn base turn mag maken. en dit mocht niet, iets wat kan gebeuren. maar in dit geval moest ik rechtdoor blijven vliegen waar dus een leuk uitziend heuveltjuh met daarop nog een hogere mast steeds dichterbij kwam. dus ik zeg tegen atc. ik ga nu base draaien anders kan je me van de wand af schrapen. toen moest ik gaan zeggen waar ik "dacht" dat ik zat omdat hun vdf aangaf (geen rader daar dus) dat ik ten westen van het veld zat!! ik antwoord i'm on base for 16 about to turn final... i have the airfield insight.(ff tussendoor het was een left hand circuit)

kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk bij een andere vliegveld zat die notabene een grasbaan was.
ik ondertussen een beetje geirriteerd. en had al bepaald dat ik maar tot 500 voet op final zou blijven en dan een go-around zou doen.
en nog steeds zaten ze in de toren naar het westen te turen omdat hun vdf dat nog steeds aangaf. terwijl ik nu toch echt op final hing. mijn laatste call als onervaren student pilot ging dus zo.

maritsburg tower, this is Papa India Alfa now on final,
i am sure it's the right field. i can see the numbers 16 on the runway, and i can see the papi lights on the right hand side of the runway and the tower on the left side of the runway and i'm currently passing 600 feet. do you want me to make a go around.

en toen als een wonder keek er iemand naar mijn kant en zag dus dat ik inderdaad op final hing en ik kreeg eindelijk mijn landing clearence.

landing gewoon gemaakt en toen de toren nog maar eens duidelijk gemaakt dat vdf in bergachtige gebieden niet altijd nauwkeurig zijn.

rest van de vlucht trouwens heel rustig verlopen.
 
Leuk verhaal :)

Wat heeft je doen besluiten naar Afrika te gaan?

Stoer! veel plezier en succes met je opleiding.


FD
 
Back
Top