Conditie sollicitant KLU

Khasuniek

New member
Hallo Airworkers,
Ik ben nieuw op dit forum, maar heb hier al wel een tijdje rondgeneusd. Echter, kan ik nergens iets vinden over de lichamelijke conditie die vereist is om door de keuring van de KLU te komen. Zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen?
Bij voorbaat dank,
 
Je moet erg sterk zijn ivm de rugzak met geld die je ze komt brengen: 34500kg aan 1 eurocent munten, excl het gewicht vd rugzak zelf. De 30 jaar die daarna volgt moet je maandelijks 230kg naar de bank brengen, nadat je het eerst overal uit de fonteinen hebt opgevist. Alles bij elkaar heb je dus een flinke conditie nodig! :biertje:


(serieus: nee, geen conditie nodig, elk normaal persoon voldoet, mits je bovenstaande rugzak kan tillen)
 
Je moet erg sterk zijn ivm de rugzak met geld die je ze komt brengen: 34500kg aan 1 eurocent munten, excl het gewicht vd rugzak zelf. De 30 jaar die daarna volgt moet je maandelijks 230kg naar de bank brengen, nadat je het eerst overal uit de fonteinen hebt opgevist. Alles bij elkaar heb je dus een flinke conditie nodig! :biertje:


(serieus: nee, geen conditie nodig, elk normaal persoon voldoet, mits je bovenstaande rugzak kan tillen)

Hahaha :grijns:
Maar is de luchtmacht eigenlijk geheel kosten vrij? Want op de site van defensie vind ik alleen dat het geheel of gedeeltelijk kosten vrij kan zijn
 
Ik zou me eerst zorgen maken om de selectie en naar een infodag gaan.

Zorgen maken moet je nooit doen schiet je niks mee op ;-)

Een sterke conditie maakt de opleiding makkelijker voor jezelf. Vooral op de KMA waar je nog flinke afstanden aflegt met zware bepakking.
Ik zou zeggen ga naar een vlieger infodag! En de open dag van de KMA is ook een aanrader ;-)

Groetjes
 
Verkeerd verwoord.

Eerst richten op je selectie, want als je veel moeite steekt in iets wat niet lukt, dan heb je er niets aan.

Zoals ik al zei en PJT ook, ga naar een vlieger infodag, KMA kan ook, maar ik denk dat je bij de vlieger infodag meer gerichte info kunt krijgen mbt het vlieger gedeelte.
 
Ik ben zelf ook aan het trainen en aan het diëten voor mijn KLu selectie. Ik ben in April al 2 kilo aangekomen en weeg nu 62Kg. Het gaat hard vooruit. Ik ben het, met alle respect, niet met sommige reacties eens.

Ik kan nu 7km non-stop hardlopen en al meer tillen met verschillende spiergroepen. Ik zou evengoed gaan trainen want je voelt je er gewoon ook stuk beter door en de meetbare verbeteringen in je prestaties doen ook je geestelijk gesteldheid zeker goed! Probeer gewoon zo goed mogelijk te zijn. Dat is mijn insteek in ieder geval. Zeker wanneer met iets als een luchtmachtselectie bezig bent.

Edit: Bel bureau meten-is-weten, die hebben meer info over trainingsadvies dan de infodag. Die is vooral inhoudelijk. Ik zou ook de KMA-infodag bijwonen. Die was erg leuk en informatief. Je kunt daar face-to-face met mensen praten die de selectie al gedaan hebben.
 
Last edited:
Iedereen bedankt voor jullie reacties. Heb me al een tijdje terug aangemeld voor een vlieger-infodag, kijk er zeer naar uit,

Erwonio, hou oud ben je dan als ik vragen mag?
 
Al naar een infodag geweest? Ik deze vrijdag :)

He, sorry! Zie je reactie nu pas. Ik vond de voorlichtig interessant, maar werd opzich niet veel nieuws verteld. Er was ook niet echt een gelegenheid om 1 op 1 met de voorlichter te praten, helaas! Wat vond jij ervan? Ben je nog van plan om te solliciteren?
 
He, sorry! Zie je reactie nu pas. Ik vond de voorlichtig interessant, maar werd opzich niet veel nieuws verteld. Er was ook niet echt een gelegenheid om 1 op 1 met de voorlichter te praten, helaas! Wat vond jij ervan? Ben je nog van plan om te solliciteren?
Haha heel grappig dit, zat net maar een beetje rond te lezen en zag deze reactie staan, maar omdat het voor mij ook zo lang geleden is dat ik online geweest ben wist ik niet eens dat jou reactie naar mij toe was, tot nu dan ;p
Ik had vorig jaar gesolliciteerd, helaas net 1 punt te weinig op mijn linkerpedaal. Ga waarschijnlijk dit jaar weer meedoen, dus weer rond november een voorlichtingsdag bezoeken en in december PO1 doen.
 
Haha heel grappig dit, zat net maar een beetje rond te lezen en zag deze reactie staan, maar omdat het voor mij ook zo lang geleden is dat ik online geweest ben wist ik niet eens dat jou reactie naar mij toe was, tot nu dan ;p
Ik had vorig jaar gesolliciteerd, helaas net 1 punt te weinig op mijn linkerpedaal. Ga waarschijnlijk dit jaar weer meedoen, dus weer rond november een voorlichtingsdag bezoeken en in december PO1 doen.

haha idd grappig. Ah balen! maar je hoeft nu geen voorlichting te bezoeken, je kan je gelijk via de site aanmelden voor PO-1 (vliegertest) en als je die haalt, krijg je gelijk een voorlichting en kun je dan solliciteren
 
Back
Top