Community College

mvl

New member
Beste airwork leden, ik heb inmiddels mijn VMBO-t diploma binnen. Ben ook al toegelaten voor een MBO4 opleiding. Nu is mijn vraag. Kan ik me inschrijven voor een Associates Degree op een Community College in de VS ?

thanks
 
Ik zou eens een aantal mailtjes versturen naar de US en de scholen aldaar de vraag eens voorleggen. Dr zijn bij mij weten ook Exchange programs, kijk daar eens naar.

Kijk ook eens op; www.allesamerika.com

En stel je vraag eens op het forum.
Hier zijn veel nederlanders te vinden die in de states wonen en je misschien wat verder kunnen helpen omdat deze kinderen hebben die daar naar school gaan.

Stukje zelf research ;)

Good luck!:rt:
 
Mvl,

als je een greencard of je amerikaanse paspoort hebt kan je je natuurlijk inschrijven; je zal alleen bij de meeste community colleges minimaal 90 dagen in de staat moeten wonen waar je je inschrijft voordat je in aanmerking kan komen voor de lagere studie kosten. Anders betaal je de out-of-state tuition en die kan, zelfs voor een community college, best prijzig zijn. Denk aan duidenden dollars per jaar voor alleen je college geld.

Als je geen greencard of paspoort hebt zal de community college jou een I-20 visum moeten geven. Die geven ze in het algemeen alleen als je een 2 of 4 jarig programma koopt. Denk aan $10.000 per jaar plus woon en studie kosten. Je hebt zeer beperkte werkmogelijkheden, denk aan wat zakgeld bij een zeer beperkte selectie van vaak aan de school verbonden stageplaatsen.

Zie een korte selectie hieronder (bring or have money).

Succes.

http://www.mdc.edu/internationalstudents/application.asp

"Please provide us with an official bank letter on bank stationery addressed to Miami Dade College indicating that you have or your sponsor has an account of at least $18,500* (equivalent in American dollars) and that this money is to be used to support you while you study at MDC. See Sample. Your name as student must appear on the bank letter. If not, an additional notarized support letter will be required. If the bank is in the United States, this letter must be certified authentic (notarized) by a bank official from that bank, in English, and with U.S. dollars equivalent noted in the letter. The bank letter must be dated not more than 6 months from the term deadline date. The support letter from your sponsor must indicate your name, use of these funds for your expenses at MDC, signature and address of sponsor and notary seal. Acceptable sources of financial resources are savings accounts, checking accounts, money market accounts and certificates of deposit."
 
Mvl,

als je een greencard of je amerikaanse paspoort hebt kan je je natuurlijk inschrijven; je zal alleen bij de meeste community colleges minimaal 90 dagen in de staat moeten wonen waar je je inschrijft voordat je in aanmerking kan komen voor de lagere studie kosten. Anders betaal je de out-of-state tuition en die kan, zelfs voor een community college, best prijzig zijn. Denk aan duidenden dollars per jaar voor alleen je college geld.

Als je geen greencard of paspoort hebt zal de community college jou een I-20 visum moeten geven. Die geven ze in het algemeen alleen als je een 2 of 4 jarig programma koopt. Denk aan $10.000 per jaar plus woon en studie kosten. Je hebt zeer beperkte werkmogelijkheden, denk aan wat zakgeld bij een zeer beperkte selectie van vaak aan de school verbonden stageplaatsen.
Bedankt voor je antwoord Pantryman, maar een I-20 visum krijg je toch als je geen green card hebt, want met een greencard hoef je helemaal geen andere visa's aan te vragen.
 
Pre 9-11 kon dat inderdaad wel , dagje weg en weer terug.
Als je nu voor een paar dagen naar Mexico of de Bahama's gaat moet je je return ticket meenemen om je vertrek datum te kunnen bewijzen.
Kan je dat niet dan laten ze je er al helemaal niet meer in.
 
Pre 9-11 kon dat inderdaad wel , dagje weg en weer terug.
Als je nu voor een paar dagen naar Mexico of de Bahama's gaat moet je je return ticket meenemen om je vertrek datum te kunnen bewijzen.
Kan je dat niet dan laten ze je er al helemaal niet meer in.

Hoe is dit in Canada ?
 
Precies hetzelfde, waarom zou het met Canada anders zijn?
Ga je voor een dag of een paar dagen de VS uit dan moet je bij terugkeer bewijzen wat je vetrek datum is.

Om je de moeite te besparen; dit geld ook voor:

  • Puerto Rico
  • Cayman islands
  • Bermuda
  • Virgin islands
  • Nederlandse Antillen

Sarcasme knop uit......:haha:
 
Precies hetzelfde, waarom zou het met Canada anders zijn?
Ga je voor een dag of een paar dagen de VS uit dan moet je bij terugkeer bewijzen wat je vetrek datum is.

Om je de moeite te besparen; dit geld ook voor:

  • Puerto Rico
  • Cayman islands
  • Bermuda
  • Virgin islands
  • Nederlandse Antillen

Sarcasme knop uit......:haha:

En hoe zit het met Texas en Alabama:D
 
Precies hetzelfde, waarom zou het met Canada anders zijn?
Ga je voor een dag of een paar dagen de VS uit dan moet je bij terugkeer bewijzen wat je vetrek datum is.

Om je de moeite te besparen; dit geld ook voor:

  • Puerto Rico
  • Cayman islands
  • Bermuda
  • Virgin islands
  • Nederlandse Antillen

Sarcasme knop uit......:haha:

Dus als je 6 maanden in Canada bent gebleven kan je gewoon na een weekje Canada weer binnen als je maar een retourtje hebt ?
 
MVL we zitten even op een andere frequentie hier.


Je vroeg of het mogelijk was om een dagje of wat naar Mexico of de Bahama's te gaan om dan weer terug de VS in te komen.

Ik zeg nee, je moet een return ticket overleggen, vraag jij naar Canada dus ik begreep of het misschien wel zou lukken als je een dagje naar Canada zou gaan, alsof dat anders in dan Mexico of de Bahama's.

Mijn fout je vraag verkeerd begrepen dus vandaar het sarcastische antwoord.
Ik heb er zelf geen ervaring maar ik begrijp dat de Canadeze regelgeving wat relaxter is dan de VS.
Maar je zal nog steeds een visum nodig hebben om er langer te verblijven dan alleen een toeristen bezoek.
 
Last edited:
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ben voorlopig geinterreseerd in het leren van de Engelse taal in Amerika, dat zou ik dus bij 1 van de vele taalscholen in de VS willen doen, ik zou ongeveer een half jaar tot een jaar daar willen verblijven, maar als West-Europeaan mag je maar 3 maanden in de VS blijven, dus nu zit ik met vragen over een Visa? Is er een specifieke visum hiervoor beschikbaar ? Ik zou ook een vakantiehuis/appartementje daar willen huren.

Ik hoop snel van een van jullie te horen.

MVG
 
Je zal nu toch echt contact op moeten nemen met een van die scholen voor de details.
Er zijn genoeg visa programma's voor studenten.
Je kan zowieso het visum zelf niet aanvragen, daar heb je de school voor nodig.
Dus vroeg of laat zal je daar zelf achteraan moeten gaan.
 
Als het je puur om een PPL gaat moet je dat makkelijk Part 61 binnen drie maanden kunnen afronden (ervanuitgaand dat je 4-5 keer per week vliegt en het weer goed is). Als ik me niet vergis is er in Rhode Island een school die zich ook op Europeanen richt:

http://www.horizonaviation.com/

(Heb overgens niets met deze school te maken)
 
Back
Top