Charters!

Begrijp ik het goed dat de F50 alle charters van Trans gaat overnemen?

Ja dat begrijp je goed.
De Fokker 50 vloot wordt massaal uitgebreid.
Volgende week al wordt de bestemming hurghada met de 50 overgenomen van trans.

.................:duh:
 
Dat CDG een dramatische luchthaven is een ander discussie Fortuna. En SPL wordt niet voor niks altijd verkozen tot nr 1.

En over de kwaliteit van het produkt kun je eindeloos discusserien. Feit is dat het beeld van een klant zo goed of zo slecht is als de laatste vlucht die iemand gemaakt heeft.

Zo denk ik als ik jou hoor beweren dat de svc bij ons veel (!) beter is ook : "Dat kun je niet menen!" Met name in de business class (lees:waar het geld verdiend wordt) heeft AF -naar mijn mening- een veeeel mooier en vooral professioneler produkt. Met name op ICA, maar ook het vrijhouden van de middenste stoel op Europa zoals LH dat doet scoort bij de zakenreiziger hoog. Dat is uiteraard allemaal ook afhankelijk van de route cq vliegtype. (MD11 naar BON tov 777-3 naar KUL en de oude 340 van AF naar Guadeloupe tov de 777-3 naar EZE) en zo komt elke pasagier weer tot zn mening. Er kan Dom Perignon geschonken worden,maar als de kist stuk gaat was het een kutvlucht en vliegt men met "oude rammelbakken die altijd stuk gaan".

anyhoe; de kwaliteit van de service is risicomanagement. KLM, AF, LH kiezen er bewust voor om geen kwaliteit zoals Singapore of Etihad na te streven. Maar LH draati in 2008 wel 800mln winst en SQ onstlaat vliegers. Je hoeft dus niet de beste service te geven om de gezondste onderneming te zijn. En juist dat soort beslissingen bedoel ik als ik zeg dat het me niet interesseert waar ze vandaan komen als het mar de goede zijn.

Champagne!
 
maar ook het vrijhouden van de middenste stoel op Europa zoals LH dat doet scoort bij de zakenreiziger hoog.

Dat doen wij ook op de 737, toch? Bij Swissair weet ik nog wel dat ze op de airbus de business class konden uitbreiden door een draadloze schroefboormachine op een bout van de zijkant van de stoelenrij te zetten, waarna de armleuningen van de middelste stoel naar elkaar toe bewogen om 2 bredere stoelen te creëren in plaats van 3 standaard economy. Ook leuk bedacht.
 
Dat doen wij ook op de 737, toch? Bij Swissair weet ik nog wel dat ze op de airbus de business class konden uitbreiden door een draadloze schroefboormachine op een bout van de zijkant van de stoelenrij te zetten, waarna de armleuningen van de middelste stoel naar elkaar toe bewogen om 2 bredere stoelen te creëren in plaats van 3 standaard economy. Ook leuk bedacht.

Vergeet niet het verschuifbare gordijntje tussen C en M class... :biertje:
 
KL doet het alleen als er genoeg plek is, maar bij AF en LH worden net als bij Swiss de middelste stoelen opgeofferd en ze laten desnoods iemand staan. Middelste stoel fungeert als middenconsole.
 
Op de TLV vlucht wordt de middelste stoel ook altijd geblokkeerd.
 
on topic

on topic

Heel even terug on topic. Heeft er iemand al de Jeppesen cursus gedaan voor de charters? Er zullen nog wel wat oudgedienden rondlopen die deze nog hadden van het vroegere charter tijdperk, maar ik denk niet dat dat er nog veel zijn.

Heeft er iemand al een charter gevlogen? Misschien leuk om je ervaringen hier te delen, het is toch altijd weer anders dan anders om een charter te vliegen. In ieder geval anders dan de eeuwige dusseldorfs en brussels.

Groetjes en veel Fortuna!
 
Ik was volgens mij de laatste co die het nog had, daar kwamen ze altijd een dag voor zo'n charter achter. Er zit kennelijk wel een geldigheidsduur aan zo'n cursus en de ervaring. Maar goed, niet alle charters zijn naar bestemmingen zonder klm kaartjes, al zijn dat natuurlijk meestal wel de leukste.

Paar charter memories:

143035749_G3GnB-M.jpg


143035575_MGqJR-M.jpg


143036076_Mc3w4-M.jpg


1081194_SFGw8-M.jpg


1081200_6pFzb-M.jpg


15196653_M46UP-M.jpg


27386121_BtvD7-M.jpg


164554744_reHoa-M.jpg


164555190_SCSwz-M.jpg


Moet je eens kijken hoeveel mijl / tijd nog:

164554131_it9Tr-M.jpg


Ja, those were the days...
 
Last edited:
Back
Top