channel 4

Punt is dat je niet zomaar ´vraag maar een base change aan´ kunt zeggen tegen iemand die bijna 150% meer vliegt dan jij! Dat is wel erg kort door de bocht.


Now breaks my clog!

Lees nou eens! Ik heb ook 150% meer gevlogen dan ik nu doe. So What! Ben in 2002 begonnen in EDI waar je dag in dag uit hetzelfde deed, nauwelijks bestemmingen en alleen maar 4-6 sectordagen. Commuten naar NL was een grote ramp. Heb m'n lot in eigen hand genomen en een request voor LGW (had ook LTN of LPL kunnen zijn maar heb op LGW gegokt vanwege de 319) gedaan. 3maanden later was het zover. Toen besloten ze om de 319 idd in LGW te plaatsen. Mooi meegenomen inderdaad, noem het geluk voor mijn part. Toen ze DTM bekend maakten als nieuwe basis me ook daar op de lijst gezet. en ziehier. Zit in DTM, vlieg 400 sectoren per jaar en kan met de auto naar huis. Ik heb er ook wel m'n best voor moeten doen. Als ik nou als new joiner meteen in DTM terecht was gekomen had je nog een punt gehad.
(ja die zijn er idd ook maar dat is een andere discussie)

Ook heb ik voor het 5254 (een andere uk frustratie) gestemd ja! Hiervandaan werkt het prima. Noem me egoistisch maar ik heb ook een gezin.

Wat betreft de paydeal: het wordt een dikke NO voor mij dus. Niet omdat ik perse een dikker salarisstrookje wil maar puur vanwege het feit dat die milan contracten nog niet geregeld zijn.
Het zal me niet gebeuren dat als ze ooit AMS/BRU/RTM ofzo openen dat ik en mijn collega's een dikke paycut moeten incasseren. Als ze nou dat roster ook nog 'even' regelen en de collega's in de uk wat meer lucht geven ben ik tevreden.

Nogmaals, je bent vrij om je lot in eigen handen te nemen. Er zijn hier ook FO's in DTM die van een boeing base komen dus het kan/kon wel. Er bestaat een gerede kans dat er van de zomer 3 fo plaatsen vrij komen in DTM dus zet je naam op de lijst en wie weet!
 
Jongens Jongens wat een geschreeuw allemaal....
Ik heb dat hele programma over RYR niet gezien, van anderen hoor ik: schokkend, weer anderen zeggen ach niks bijzonders, gebeurt bij ons ook. En laten we nou eerlijk zijn....
Wat ik alleen maar wil zeggen is dat bij Ezy, en ik kan alleen voor LTN spreken, legal limits inmiddels planning targets zijn geworden. 95 tot 100 uur per maand zijn hier geen uitzondering maar regel. Nu zie ik de ene na de andere HCT (high hours contactable) op m'n rooster staan, duties worden continu veranderd om je maar binnen de limiet te houden, van enige roster stability geen sprake. Max duty, min rest is hier het devies lijkt wel. Dat is leuk voor een jaartje, maar is dit nu de way forward voor het creeren van een 'career airline?' Na 5 jaar beland je in de WAO als het zo doorgaat. Maar goed, als je PPRUNE gevolgd hebt wist je dit al.
In DIE zin vergelijk ik EZY met RYR, 900 uur per jaar, no mercy.

Overigens, ik zeg NEE tegen de pay deal vanwege de sector pay. Leuk hoor, die 400 sectoren, maar in Toilet Town vliegen we er dus 530 per jaar.
Daarnaast is idd dat gedoe over MXP ook complete nonsense.
 
Een ander probleem is dat er ook niet 1 2 3 een oplossing voorhanden is. Sterker nog: er gaan alleen maar FO's weg op het moment. Zolang het gras elders groener lijkt zal dat zo blijven. Het zal me niks verbazen als er straks bij EZY ook vliegtuigen geparkeerd moeten gaan worden.

Overigens wil ik wel opmerken mbt mijn eerdere posts dat ik het ook eigenlijk niet begrijp waarom wij hier relatief weining vliegen. Ik vind het natuurlijk best maar het is wel vreemd voor een maatschappij die uit is op maximale productiviteit. Overigens is het wel zo dat ze ons langzaamaan beginnen te 'vinden' hier in DTM. Heb voor maart een rooster gekregen dat doet denken aan de betere LGW roosters: 90 vlieguren + een LPC dus we gaan de goede kant uit! Even afwachten hoe het gaat als straks het 4e vliegtuig er is.
 
Tsja....

erg interessante docu zeg maar....meest frappante in de docu was dat de piloten vertelden dat een CPT die 10 jaar binnen RYR vloog, zaterdags in DUB demoted was omdat hij niet twee extra stretches wilde vliegen vanwege vermoeidheid...en ook de cabine crew die gewoon insliep van vermoeidheid ( en dat voor 14 GBP per stretch) zag er niet echt ok uit...

ben benieuwd of we er nog wat over terug horen...op de RYR site zijn iig alle briefwisselingen tussen RYR en C4 te lezen..grappig!!

Gegroet....

RD
 
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met nieuwe paydeals bij Easy, zijn dat voorstellen of done-deals, voor iedereen of alleen voor uk based crews? Begin volgende week, maar any info is reeds welkom.
 
USair,
Zijn voorstellen, zeker geen done deals. Als het goed is wordt het ook zeer binnenkort weer teruggebonjoured. Ik zou zeggen, wordt lid van BALPA en dan mag je misschien zelfs nog mee NEE stemmen.
Het is wel voor iedereen, UK en vasteland. Maar er zijn mensen die er op achteruitgaan inplaats van vooruit. Gewoon niet in de buurt van wat het moet zijn dus.

Welkom in ieder geval. Waar kom je terecht?

Greetz Cb
 
hey Cb,

kom in LGW terecht vanaf 27feb. Heb er wel zin in, heb op pprune de hele discussie gevolgd, snap het nu wat beter. MD11man, ga em es ff legen die pm box, bier lijkt me een goed plan, zit de eerste paar dagen ff op refresher, maar ben zeker in de buurt van LGW. cheers guys!
 
@ US Air...

Laat ff weten wanneer je hier bent man..ik ben de 28e terug in LGW..daarvoor ff thuis in NL... daarna weer 9 dagen hier....je hebt mn nummers...

laat maar weten...wanneer begint HJ, ook de 27e?

Cheers
Rieko
 
Oorspronkelijk gepost door VeeGee
... legal limits inmiddels planning targets zijn geworden. ...duties worden continu veranderd om je maar binnen de limiet te houden, van enige roster stability geen sprake.... Max duty, min rest is hier het devies lijkt wel.

Maak je geen illusies-dit lijkt heel erg op waar ik werk..o ja, daar bovenop nog 8 , 9 keer in je eigen tijd deadheaden id maand
Same shit, different airline.
 
wat betreft EZY paydeal

wat betreft EZY paydeal

Spread the word: VOTE NO!

Toch wel weer een enorm staaltje liegen en bedriegen dat nieuwe voorstel. Gebaseerd op niets minder dan leugens en verdraaide feiten.

Heb begrepen van L.C. (CC) dat ook BALPA niet langer achter het nieuwe voorstel staat. Met andere woorden, zij adviseerd haar leden NEE te stemmen.

Ciao!
 
Ja, dat hoorde ik via het geruchten circuit ook al. Vreemd dat ze nog niets officieel hebben laten weten. Misschien dat daarom de ballot nog niet is verstuurd???

Grtz

PS: misschien nieuwe topic openen voor dit verhaal? Gaat niet echt meer over onze blauwe conculega's...
 
hey RD, HJ begint zelfde tijd, we zitten zondagavond allemaal in het IBIS in Luton, maar de rest van de week in Burgess Hill, dus allemaal zullen we accommodatie in de burut van LGW hebben. Moet wel ff de eerste paar dagen de boeken in, maar gaat zeker lukken!

cheers,

M.
 
Oorspronkelijk gepost door jaap stobbe
Maak je geen illusies-dit lijkt heel erg op waar ik werk..o ja, daar bovenop nog 8 , 9 keer in je eigen tijd deadheaden id maand
Same shit, different airline.

Ja Dude, de luchtvaart.......
 
Back
Top