Certificate of Good Conduct - VOG RYR

PH-JOB

New member
Hallo allemaal,

Ik moet voor RYR een VOG hebben (Criminal Record Check). Nu kun je bij de gemeente een VOG aanvraagformulier invullen maar deze moet ook nog door de werkgever ingevoeld worden. Gevraagd bij RYR maar ze hebben dit nog nooit gezien 8-/. Het probleem is dat t aanvraagformulier ook nog in het Nederlands is dus ze kunnen het ook niet invullen. Hoe hebben jullie dit geregeld en eventueel door wie hebben jullie het laten invullen/stempelen? Help mij enorm..
 
Zelf het adres van het hoofdkantoor invullen. Heeft bij mij gewoon geholpen en had het VOG 1,5 week later thuis.
Dit was echter niet voor Ryanair.
 
Ik had 1,5 week later het VOG in huis dus het werkt wel!

Pm mij anders maar dan vertel ik je alles.
 
PH-JOB, waar heb je een VOG voor nodig? Ik werk ook voor RYR en ik heb nog nooit een VOG hoeven aanvragen.

Wel een Scotland Disclosure ivm mijn airside-ID.

Laat even weten wat de bedoeling is, misschien heb ik nog tips.
 
Hey WFM,

Ik moet ff bewijzen dat ik geen strafblad heb. Ik heb dit ook nodig voor het aanvragen van airside-ID voor EMA en voor mijn toekomstige Base Check. Dit kun je doen door alleen maar in NL de verklaring omtrent het gedrag (VOG) aan te vragen en daarna beeidigd te laten vertalen. Dit heet ook in het engels: Certificate of Good Conduct.
Maar ja...je moet eerst een aanvragformulier bij de gemeente invullen maar die moet ook nog door de werkgever ingevuld worden, RYR wil niet tekenen, St.J en BRK ook niet :traantjes .. dus .....:confused:

Hopelijk hebben jullie een oplossing.....
 
Last edited:
Voor een airside-id van EMA heb je niets aan een NL VOG. Wat je nodig hebt is een Scotland basic disclosure! Ofteel er wordt nagegaan of je in de UK een strafblad hebt. Een VOG heb je alleen nodig als je in NL een airside-id aan gaat vragen voor bijv. SPL of RTM.

Klik hier voor de aanvraag website van Scotland Disclosure.

Succes.
 
Voor een airside-id van EMA heb je niets aan een NL VOG. Wat je nodig hebt is een Scotland basic disclosure! Ofteel er wordt nagegaan of je in de UK een strafblad hebt. Een VOG heb je alleen nodig als je in NL een airside-id aan gaat vragen voor bijv. SPL of RTM.

Klik hier voor de aanvraag website van Scotland Disclosure.

Succes.

Ik geloof dat recent hier iets veranderd is. Collega's van mij die moesten niet alleen in het land waar ze nu verkeerden (UK), maar ook een bewijs van goed gedrag hebben uit de landen waar ze voorheen hadden gewoond. (Ik weet niet of die periode 5 of 10 jaar is) m.a.w. heb je in die te checken periode in 3 landen gewoond dien je uit al die landen een bewijs van goed gedrag te voor schijn te toveren... Scotland Disclosure is in dat geval dus niet genoeg.
 
Periode is 5 jaar, en 6 maanden en langer. Mijn HR wilde het Nederlandse formulier niet invullen omdat de tekst in het Nederlands was. De persoon bij het Stadskantoor nam genoegen met een begeleidende brief van mijn werkgever en heb het formulier zelf ingevuld. Gelukkig kwam het Nederlandse BVG standaard met een Engelse vertaling onderaan. Heb ook een Belgische BVG gehad die zonder vertaling kwam en dat moest door een beedigd vertaler vertaald worden, major hassle.
 
Het eigen gedeelte van het VOG formulier invullen en een statement van de werkgever meesturen met functieomschrijving en contactgegevens (in het Engels) werkt.
 
Hey ik ben u ook bezig hiermee. St. James moet een Certifacte of Good Conduct (VoG) hebben van alle landen waar je langer dan 6 maanden aaneengesloten bent geweest in de afgelopen 5 jaar (dit is voor een EMA ID card). Voor mij is dit gelukkig alleen Nederland en de UK (UK regelen zij). Het formulier dat je moet invullen voor het aanvragen van een VoG is (naar mijn weten) alleen in het Nederlands te verkrijgen, dit lijkt mij lastig aangezien Brookfield het formulier verder moet invullen en stempelen. Kan iemand mij vertellen hoe hij/zij dit heeft opgelost?
 
Ik had een herkenbaar probleem....

Voor Germanwings moest ik ook een VOG hebben voor mijn airside-pas. Formulier is indd in het Nederlands en niet echt gemaakt voor een buitenlandse werkgever. Ik bij de gemeente uitgelegd dat ik toch echt dit formulier moest invullen en dat mijn buitenlandse werkgever het niet gaat doen omdat ze de taal niet begrijpen. De gemeente weigerde dus de aanvraag VOG omdat ie niet vanuit een werkgever kwam/ondertekend was.

Uiteindelijk het informatienummer op het formulier gebeld en mijn verhaal gedaan. Dame aan de andere kant van de lijn was bekend met het 'grijze gebied' waar mijn situatie inviel. Op haar aanraden dus wel het adres van je werkgever invullen (zonder de stempels van je werkgever dus) en dan vervolgens nr 61 (volgens mij) aankruizen. Vervolgens was het geen probleem meer bij de gemeente toen ik mijn verhaal vertelde.

Een weekje later lag dat ding in de bus.

Deze Nederlandse VOG heb ik vervolgens naar de Duitse autoriteiten meegestuurd waarna ik een paar weken erna een Duitse VOG ontving. Deze kon ik weer gebruiken voor het ophalen van mijn luchthavenpas.
 
Hey Angybrids,

Wat je kan doen, zo heb ik het tenminste gedaan. Alles invullen en het vervolgens scannen en mailen naar Brookfield. Als je daar dan een kleine beschrijving bij doet voor hun wat en waar ze het in moeten vullen incl een vertaling van het Nederlands naar het Engels komt het helemaal goed. Zo moeilijk is het allemaal niet natuurlijk ;). Op de VOG staat naast het Nederlands ook een vertaling in het Engels hier hoef je verder niks voor te doen, dit doen ze automatisch.

Gr. Kroket
 
Hoe doen al die mensen het dan die langer dan 6 maanden in amerika hebben gezeten voor hun praktijk gedeelte? Lijkt me toch wel complex.
 
Dit is idd weer typisch Nederlandse bureaucratie. Bij ons gemeentehuis ze de dame letterlijk "ja, jouw werkgever wil een VOG, laten zij maar een verter inhuren". Tsja, overheden...
Ze snapte niet helemaal dat de werkgever zelf helemaal geen VOG wil maar een "andere overheid".
ik: "Ja, maar, zou het niet handig zijn als er een standaard Engels formulier wordt aangemaakt?" "Nee, dan kunnen we het wel in elke taal gaan doen". "Dank u, u ook een grrfdfrddfsseqdd prettige dag nog".
 
Oplossing: formulier meenemen, je eigen stukje invullen met blauwe pen, het werkgeversstukje invullen met zwarte pen. Naar het gemeentehuis betalen en klaar.

De wegen van beaurocractie zijn ondoorgrondelijk
 
De oplossing: even naar je gemeente huis gaan om een VOG formulier op te halen, scannen en e-mailen naar: Debra van Brookfield Bij Brookfield zetten ze er een paar stempels op, misschien dat je zelf nog even wat moet tikken in sectie B3: Nee en in sectie B4 intersectie 61 ticken. Succes anyways. Als je je mail adres pm'ed dan heb ik het VOG form voor je.
 
Last edited:
Had laatst hetzelfde probleem. Nadat ik 2 mensen had versleten bij het gemeentehuis zei de derde eindelijk dat het formulier niet ondertekend hoeft te worden door je (toekomstige)werkgever. Het enige wat ik bij moest voegen was een brief van de werkgever dat zij een VOG nodig hadden voor de betreffende functie.
Inderdaad, hoe moeilijk kan het zijn om een VOG aanvraag in het Engels te maken. :1855: 3 jaar geleden bestond dat nog wel.
 
Back
Top