Cathay Pacific neemt aan.

Tnx. Weet je iets over kansen op DEC daar?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Geen kans op DEC, daarvoor moet je naar Midden oosten!
En de DEC die we ooit gehad hebben waren typerated en zijn
Alleen maar op de 747 vracht aangenomen.
Maar sinds dit tijd is er veel verandert geen aparte vracht senioriteit en worden
Vacatures voor Capt intern gevuld

Op dit moment is er veel gaande bij CX, je wordt aangenomen op een lager contract
Geen housing toelage. En HKG is duur. Je moet naar HKG met geen kans op een basis
In bv EU. De vakbond en CX staan lijnrecht tegen over elkaar!

Not a happy place
 
Sorry Peer!

A en B scale hebben we al en dat is ok
Nieuwe contract is C en D scale
Vooral voor SOs met familie is het zwaar
 
Worden volgens mij 70 DEFO aangenomen, waarschijnlijk 30 SOs die de ervaring hebben.
Komt neer op 40 DEFO van buitenaf. Maar vooralsnog geen DEC.

Correct me if I'm wrong.

Saludos,
El guiri
 
Hoe lang duurt het ongeveer om van SO naar FO te gaan? En kan iemand mij vertellen hoe strict ze met de weightclassifications zijn? Zit er ongeveer 3 ton vanaf dus een SO uitnodiging ontvangen.

Gr
 
Wat ik ervan begrepen heb is er onvrede en leegloop bij Cathay op dit moment.
Er is veel meer info op Pprune.
In elk geval een fantastische regio om te vliegen maar of het op dit moment zo’n prettige werkgever is weet ik niet.
 
Interessant, want er zijn daar de afgelopen tijd dus ook een aantal piloten ontslagen!! Ik zou er persoonlijk ver vandaan blijven.
 
Hoi PH-JAA,

Bij Cathay zijn ze erg strikt qua uren/ weight requirements. Niet genoeg = niet genoeg (helaas).

Op het moment is SO naar JFO bijna 4 jaar, aangezien er veel DEFO aangenomen zijn/ worden.

Gr,

El guiri
 
CX is op dit moment vrij lastig. Wie weet waar het allemaal heen gaat en wij in KA kijken het ook maar aan, er komt bij ons waarschijnlijk ook een conflict aan met management.

Echter in "normale omstandigheden" is een DEFO positie bij beide partijen prima. Command krijg je bij KA veel sneller de kans voor, maar CX is wel een leukere operatie en een makkelijker rooster. Hangt er dus net vanaf wat je voorkeur is en hoe oud je bent, maar ik zou voorlopig nog even de kat uit de boom kijken. Een SO positie zou ik niet overwegen tenzij je geen andere keus hebt.
 
CX is op dit moment vrij lastig. Wie weet waar het allemaal heen gaat en wij in KA kijken het ook maar aan, er komt bij ons waarschijnlijk ook een conflict aan met management.

Echter in "normale omstandigheden" is een DEFO positie bij beide partijen prima. Command krijg je bij KA veel sneller de kans voor, maar CX is wel een leukere operatie en een makkelijker rooster. Hangt er dus net vanaf wat je voorkeur is en hoe oud je bent, maar ik zou voorlopig nog even de kat uit de boom kijken. Een SO positie zou ik niet overwegen tenzij je geen andere keus hebt.

Rooster op de 747 is op het moment ook niet geweldig, minimaal aantal dagen vrij (8 per maand). Reken erop dat je ook bij cathay onderaan de senioriteitslijs komt als DEFO en RQ (long haul) positie pas Indien de FOs voor je op de lijst hun RQ check hebben gehad. Wellicht 4 jaar alleen maar regionale sectors (India en China) voordat je long haul doet.

My 2 pesetas.

EG
 
Bij ons zijn de roosters op "Minimum time at home" gezet volgens mij. Als FO is het beter maar LHS is echt behelpen. We hopen allemaal dat het CMP iets uithaalt omdat toch heel veel mensen het rooster op de lange termijn moeilijk kunnen belopen. Gemiddeld nemen mensen 20 dagen ziekteverlof per jaar (!!!!). Als ze het rooster zouden repareren zouden we een flinke stap in de juiste richting zetten.
 
Back
Top