Cathay interview

Bop

New member
Hallo mensen,

ik ben zojuist uitgenodigd voor een interview met CP in maart. Ik vroeg mij af of er nog mensen waren die mij wat tips e.d. kunnen geven.
Ik ben al bezig met de boeken "handling the big jets" en "ace the technical pilot interview". Ben alleen nog op zoek naar dat boek over het CP interview, maar elke andere tip is welkom.

keep 'm high!

Bop
 
de sleutel tot suc6 in deze is pprune !!

Hier de link.

En dan nog belangrijker, in dat topic heeft men een email adres aangemaakt, password staat erbij. Even inloggen en alle aantekeningen er uit vissen !!

Echt goed materiaal, en up to date, ik heb er erg veel aan gehad !!

suc6 !
 
Thanks Bounty 53!

ik had al een search losgelaten op pprune, maar om 1 of andere reden kwam er niets uit. Ik zal hier zeker even wat tijd aan spenderen om door te bladeren.

Je hebt er veel aan gehad zei je, betekend dit ook dat je er door bent?

Bop
 
heheh:)

wordt druk met kaaskoppies in het oosten. bob wanneer heb je het interview in hkg.

veel theorievragen, zie bounty s reply, hij gaat binnenkort beginnen bij cx

k.
 
Klopt, ik ben er door heen. Vooral de 2e ronde in HKG is erg leuk !!

Laat maar even weten als je het niet kan vinden, ik heb het ook nog wel ergens op m'n schijf staan.

Het staat allemaal in het Fragrant harbour wannabees forum.

Verder, HTBJ, maar dan alleen losse hoofdstukken (bijv dutch roll), lees vooral niet het hele boek, niet nodig en oersaai !

How to prepair for the CX interview. (al is die niet echt meer up to date)

en dat boek wat je al hebt.


gr, B
 
Gefeliciteerd Bounty!

Klinkt aangenaam dat je de tweede ronde als "leuk" bestempelt, ik kijk er nu al naar uit mocht ik door de eerste heen komen.

Hee Kliko,

Ik heb mijn eerste gesprek in londen begin maart, kan er tenminste uit Bristol makkelijk heen rijden. Ik laat het je wel weten mocht ik er door heen komen wanneer ik richting HK moet. Dragt moet er in mei ergens heen, begint dus idd druk te worden.

Ciao!
Bop
 
wat ik van mijn interview bij de draak herinner:

uit HTBJ:
Meneer kliko, wat is de formule voor aquaplanning...??
en idd explain dutch roll, yawdamper het hele verhaal...
Machtuck, wat kan je er tegen doen
sweptwing+Mkrit..aileron reversal..
perf. wat is V1,Vr, V2 , veel geleuter over L/D grafiek

ga maar door

ik geloof dat op dit moment CX de Toko is om voor te gaan werken. ik geloof 36 T7 en 3 330 op order.. record aantal pax +cargo..

succes mannen.

je moet er wel wat voor leren, gewoon binnenlopen gaat m niet worden..

k.
 
Hee Bounty 53,

Gefeliciteerd met je aanname!

Ikzelf ben in December in Londen voor de 1e ronde geweest en ben daar doorheen,dus nu mag ik eind Mei richting Honk Kong for Final Assesments.
Ik moet eerlijk zeggen dat de 1e ronde me erg meeviel,het was lang niet zo erg als sommige mensen je doen geloven.

Anyway, ik zou natuurlijk graag meer info willen ontvangen over de 2e ronde, misschien kan je je verhaal doen?

Wanneer begin je trouwens, en op welke kist en welke functie?

Groeten!
 
Back
Top