Cathay hours

Geco

Member
Wat ik me afvraag van alle NL CX vliegers is met hoeveel uur men daar begonnen is??? Ikzelf voldoe volgens mij voorlopig nog niet aan het profiel omdat ik als F/O wil beginnen en niet als S/O en ik voorlopig pas op de 1000hrs zit (ps:jet-time is on it's way).
Is er ook een mogelijkheid om als je een Australisch visum hebt (via mijn vrouw) based te worden als F/O in Australie, liefst Sydney. Welke types zijn gebaseerd in Sydney??

Mvg,
Roger
 
de eisen gaan met de dag naar beneden in HKG, vanwege het feit dat heel wat mensen weg gaan naar andere toko's.

Basis in AUS, kan je denk ik vergeten omdat er 1000 aussies voor je zitten die vroeg of laat terug willen!

FO requirements 3000 tt met liefst medium/heavyjet. de NJs die ik heb gesproken hebben allerlei uren, militair hebben minder uren en loopt op naar gasten met 10000 uur. en alles er tussenin.

nogmaals CX heeft veel mensen nodig voor de uibreiding maar ook om de leegloop tegen te gaan.

CX is niet meer zoals 10 jaar geleden!!!

k.
 
Wat is je reden om niet voor S/O te gaan? Ken een aantal S/O's bij CX die erg gelukkig zijn namelijk. Ieder z'n meug. Weet niet hoe het 10 jaar geleden was (ben nog niet zo oud als Kliko), maar nu heb ik zelf niet te klagen.
Het is inderdaad zo dat veel Aussies terug willen naar Downunder, maar als je een Visum hebt: wie niet waagt, die niet wint.
Sydney is volgens mij een Airbus base, maar weet dat niet zeker. Als dat zo is, kom je er waarschijnlijk niet terecht zonder prior airbus time.
Theoretisch is het minimum trouwens 1000 jet time volgens mij met wat uitzonderingen, maar dat staat allemaal op Cathay's website.
Succes.
 
Roger, heb het even nagevraagd en Sydney is inderdaad een Airbus base en als S/O hoef je GEEN prior Airbus time te hebben. F/O in Sydney: geen idee sorry.
Succes.
 
Waarom niet als S/O. Geen zin om na 2000 uur als F/O te hebben gevlogen nog als S/O te gaan vliegen. Liever dus direct F/O. Waar worden meeste direct entry F/O's geplaatst? En hoe lang voor overplaatsing naar AMS als base???
Had inderdaad al gelezen wat de officiele minima zijn.. Maar had begrepen dat je eigenlijk meer moest hebben.... Waar gaan trouwens al die mensen heen die weg gaan???
Grtz
 
volgens mij wordt er direct op AMS FO 340 aangenomen.

voor je command moet je of heeeeeeeeel lang wachten of naar HKG
 
Wat ik me afvraag van alle NL CX vliegers is met hoeveel uur men daar begonnen is??? Ikzelf voldoe volgens mij voorlopig nog niet aan het profiel omdat ik als F/O wil beginnen en niet als S/O...

Ik ben uitgenodigd met ongeveer 3500 uur op de klok, tussen aanname en selecties zat ongeveer 8 maanden. Overigens ben ik er nooit begonnen, heb een andere keuze gemaakt.

Bovenstaande geldt ongeveer ook voor de rest van de groep met wie ik daar was, de meeste waren senior FO's of net capt's met plus minus 3500 uur.

Mocht je serieuze interesse hebben, dan zou ik je FO wens en met name "niet als SO" NIET hardop vermelden in je eerste aanname gesprek... Daar zijn ze bij CX gevoelig voor !

Succes !
 
volgens mij wordt er direct op AMS FO 340 aangenomen.

voor je command moet je of heeeeeeeeel lang wachten of naar HKG

Dat is inderdaad ook iets nieuws wat ik hoor... Ik was in de veronderstelling dat je een aantal jaar moest wachten...

@Bounty: Thanks voor je reactie en de tip! Ben trouwens wel benieuwd welke keuze je dan hebt gemaakt.
 
huh...

ik werk zeker bij een ander bedrijf.. 1.5 tot 3 jaar, meer als je op basing zit
 
Kan goed zijn Kliko,

Het is wat ik 1,5 jaar gelden hoorde. Was ook een van de redenen om het niet te doen.
 
Geen basings voor SO:)
DFO Nick Rhodes heeft het over 3 jaar, maar gaat nogal wat veranderen... (DEFO's, RA65) dus daarmee moet je rekenen op meer.
Aan de andere kant heb je weer de groei van Cathay in de komende jaren (200 kisten in 2012).
 
Hoe zit het met leeftijd om bij CX aangenomen te worden? Ik ben zelf 30 en vlieg wereldwijd (ook op CX bestemmingen), alleen brand ik niet los met 900 uur, maar meer op zo'n 300 per jaar. Logisch dat het bij mij wat langer duurt. Zit nu 3 jaar op een Medium Jet en heb 1700 tt, 950 jet. Ik kom dan in aanmerking voor een SO positie. Vind ik niet erg persoonlijk, want op de long term komt het toch wel goed. Alleen ben ik bang dat ze liever de wat jongere mensen aannemen. 'k ga het wel proberen. Nee heb je, ja kan je krijgen.
 
Back
Top