Calling KLIKO

heet van de pers.....

eerste classic gaan in 2008, laatste in 2009, byebye!!!!
krijgen er 2 -400s voor terug dus dat is 2 in de min.
gaan totaal met 7 -400s vliegen,
FEs compleet genaaid, new joiners compleet genaaid,FO genaaid, nieuwe kapiteins misschien genaaid.
idd dus zoals ik al aangaf in een ander topic, als newjoiner FO gaat het heel lang duren voor een command, zeker nu de HKG airbus gasten massaal terug bieden op MAN/FRA.

vergeet niet dat we een relatief jong vliegerkorps hebben, en dus weing veschuiving door pensioen. geen veschuiving op base=stilstand

k.
 
End of an era.

kliko moet naar de -400 begin volgend jaar:huilt::huilt::huilt:
moet gaan werken.

ook eindelijk uitspraak over TAX.
als non resident in UK krijg je een non TAX code, dus geen TAx in UK.
ben je meer dan 60 dagen per jaar in HKG, wordt per 2 jaar gerekend dus 120 dagen in 2 jaar moet je HKG tax betalen.
Ook geen NHS

het ziet er naar uit dat alles bij hetzelfde blijft, voor mij dus TAX in HKG, want je haalt de 60 dagen wel.

r




News of the problem from BKK:

http://www.bangkokpost.com/breaking_....php?id=123054



Troubled Dragonair forced to cancel flights


Hong Kong (dpa) - Hong Kong's second-biggest airline, Dragonair, is being forced to cancel up to eight flights a day as pilots quit the airline in unprecedented numbers, the airline confirmed Sunday.


Six captains resigned within a week earlier this month, and 34 first officers or captains have handed in their notice in the last six months, say pilots who link the departures from the short-haul carrier to a dispute over rosters and pay.


On October 13, eight flights were cancelled - five between Hong Kong and Shanghai and two between Hong Kong and Taipei - with crew shortages cited as the reason in all cases and specifically cockpit crew shortages cited in two cases.


A year after its 1.5-billion-US-dollar takeover by Cathay Pacific, cancellations by the airline, which flies to routes around China and the region, are running at a rate of two a day, pilots say.


Pilots claim the resignations have been sparked by "bullying and intransigence," saying management have repeatedly refused to implement rostering agreements to ease the strain on pilots handling a growing volume of flights.


Dragonair, which has around 400 mostly expatriate pilots and operates around 100 flights a day, said in a statement Sunday that it was being impacted by a worldwide shortage of cockpit personnel.


A spokeswoman said that eight cancellations on October 13 were due to "crew sickness." The airline had already hired 57 new pilots this year and planned to hire 10 more before the end of the year and another 50 next year, she said.


One senior pilot who has been with Dragonair for more than 10 years said: "I have never seen morale so low. Pilots are leaving because they're thoroughly fed up with the management.


"We haven't had a pay rise for seven years, but it's not really a pay issue. We have asked for a roster agreement for years and years. Our union has provided two draft agreements, but management just look at them and nothing happens. The management are bullying and intransigent."


The pilot, speaking on condition of anonymity, said that eight cancellations in one day was unprecedented.


"It has usually been about two cancellations a day, but the situation is clearly getting worse," he said.


Dragonair pilots have imposed a contract compliance policy since March 2005 in their efforts to secure a rostering agreement, and a captain familiar with ongoing negotiations between the pilots association and management said talks were deadlocked.


Another senior pilot said: "The salary for a Dragonair pilot is no longer competitive because of inflation and the state of the US dollar, and the rostering situation has become untenable. With the increase in the flights schedule and the wet leased flights in China, some guys are doing 14 overnights a month, and they're just fed up with it.


"Our pilots are leaving to join Korean Air, Emirates and even Air China, which is offering postings based in Australia. In one week, we had six pilots leave - all of them captains."


A spokeswoman for Dragonair denied that the resignations were linked to the rostering dispute.


"There are currently more vacancies than there are pilots throughout the industry," she said. "Therefore, it is not surprising to see a degree of pilot turnover at Dragonair and many other airlines."


She said that talks have been ongoing with the Dragonair Pilots' Association "for some time" over issues including pay, conditions and rostering practices.


"We are awaiting a response from the pilots' representatives to our offer on the salary and benefits packages, which was made in early October," the spokeswoman said. "In addition, the company has formed a team to review the provision of some of the additional benefits provided to many of its pilots."


note,

voordeel voor MAN based crews dat we in pounds worden betaald, dus weinig gezeur met exchange rates in naar EU

k.
 
Dan laten ze het opvliegen van die kisten toch aan de echte kerels over en niet aan de peperkoeken.:grijns:
Kliko, jij komt nooit aan die 60 dagen man, je bent altijd vrij!
Goed nieuws voor de onderhandelingspositie van de achterblijvers denk ik zo of valt dat wel mee? Hoe is het package dat jullie kregen aangeboden?
FF nieuwsgierig.
Tot in de gaybar....oh sorry, ik bedoel natuurlijk het cafe.
 
op het moment ligt er op tafel van het bedrijf

7%, 7%, 15%

dit jaar 7%, volgend jaar 7% en de jaarlijkse bonus van 10% naar 15%

ik zelf heb al 15% bonus elk jaar, komt omdat ik op de airbus ben begonnen

Wij (vakbond) willen 12% dit jaar, 8% volgend jaar, 15% bonus voor iedereen
en flightduty pay, om werken op off dagen aantrekkelijker te maken omgerekend 1000Euro per dag. overtime limit bljft 75 uur.

het bedrijf begon met 3% en 2%.

uiteraard wordt de salarisverhoging met terugwerkende kracht tot afgelopen april doorgevoerd.:D:D effe naar de BMW dealer:D

de ondehandelingen tussen bond en baas gaan continue door, de meesten van mn collegas die weg gaan hebben 10+jaar gedaan ,dus hun schaapje op het droge zal ik maar zeggen. kunnen dus naar een minder betaalde baan maar wel thuis in Oz of waar dan ook

743 v 744, ik wilde blijven tot het einde van de classic, maar mn baas wil dat ik zo snel mogelijk naar de -400 ga.
knoppen drukken en geen stoker meer:huilt:

heb effe mn computer logboek bekeken
ben op type gekomen op 21/7/03 en heb nu 2103 uur op de classic,
over 52 maanden is dat 40 uur per maand en heb het gevlogen in 449 sectoren
wat een secotrlengte geeft van 4.6 uur gem.

als ik dit zo zie werk ik echt weinig, of teveel vrij MG

k.
 
Last edited:
Goed nieuws

onze GMO wordt per 31dec uit zn functie ontheven. nieuwe baas wordt de GMF van CX..
kunnen eindelijk de onderhandelingen gewoon verder.

k.
 
de eisen zo vanuit de flight

First Officers - Airbus Fleet - Hong Kong Based (ref: AIFOHK)

Minimum requirements:
- A current ICAO ATPL;
- Unrestricted class 1 medical;
- At least 3000 hours total including either 500 jet hours or 1000 multi engine turbo prop hours in a command of a multi crew operation;
- Experience commensurate with age;
- A320/A330 rated individuals, with time on type, will be given priority

volledige advertentie staat op de website van flight.

dit is alleen voor de bus in HKG, de 742/3 en 744 zitten vol en daar zie ik nog wel een overschot ontstaan, maw misschien moeten de junior 744 boys plaats maken voor meer senior 742/3 die nog van de classic moeten omscolen en dat zijn ongeveer 40 crews.

vwb salaris, de mannen in hkg krijgen er 18-21 % over het hele pakket bij afhankelijk van rang. de 74 boys in MAN krijgen er 15-17% bij.
het verschil zitten m in de housing die je in HKG erbij krijgt.
nog wat negatiefs over vakbond etc anybody? dit heeft 2 jaar geduurd en we krijgen de salarisverhoging met terugwerkende kracht uitbetaald
de totale verhoging gaat in april 2008 in.

nu is het wachten tot het moment dat KA freightdogs overgaan naar CX. dat zijn de laatste geruchten

k.
 
Goedwerk van de vakbond! Kan de AOA veel van leren:angel:
Hoorde geruchten dat er gasten van CX KA-kisten bemannen en confirmed dat nieuwe S/O's van KA uitgeleend worden aan CX..
 
van die SOs had ik ook gehoord.
Ik denk dat het wachten is op de cargo integratie.
Wij hebben bussen stilstaan dus die kan je zo door CX laten vliegen, maar CX heeft zelf ook tekort.

Dragonair offers an attractive remuneration package (currently being reviewed), including 42 days annual leave, medical insurance, free and discounted travel for employee and eligible dependents. Housing allowance, children's education allowance, travel fund and gratuity payments will also be offered where appropriate.

bovenstaande komt van die advertentie. kon dus weer hard lachen om het gedeelte tussen haakjes!! de vakbonds leden bepalen op de 21st pas of we accepteren!!
 
ik ga dan uit van 1 sen. lijst. hoe dat dan weer samengevoegd gaat worden zal interesant worden.
op termijn zullen er geen KA freighters meer zijn.

k.
 
KLIKO,

bedankt voor alle info.


Die advertentie in Flight is voor de bus in HK. Ik vraag me af of je daar dan ooit nog eens weggeraakt ? geen mogelijkheid om naar mainland Europa te gaan zoals in CX ? Zou gerust paar jaartje HK willen doen, maar liefst toch wel een uitweg hebben indien nodig. Is die er ? mss als CX en KA ooit een worden...

Dacht dat het loon rond de 57000 HK$ voor tax was (+24K housing). Komt daar nog flight pay/per diems/... bij ?

Verder, wat is het loonsverschil tussen de twee ? is het de moeite on voor CX te wachten (EN je hebt Europa bases) of maakt dat niet echt uit ?

Wat vlieg je meer : A320 of A330 ? mooie mix ?

Ik weet niet of je op al mijn vragen kan antwoorden, maar erg bedankt voor de moeite in ider geval.


Mazzle,
25L
 
-komt nu 11% directe salarisverhoging aan.
-housing: tot aan 80000HK$ om te huren 20% zefl betalen boven de 24000HK, of 55000hk om te kopen PER MAAND, 15 jaar lang, je mag het huis houden.
-duty pay komt eraan weet geen details.
-over je basis bruto salaris 15% per jaar bonus
-MPF soort pensioen, maar kan je beter zelf doen.
-en nog een reisfonds, wordt cash betaald , voor mij en mn vrouw was dat in 2003 220000HKG. je krijgt dat alleen als je HKG based bent.
-13e maand

reken voorbeeld:
66000x 12= 792000
15% van 792000= 118800
13 maand = 66000
housing 55000x12= 660000
travelfund single = 150000 (est)

totaal zonder duty/mpf= 1786800/12=148900 HK$ per maand, volgens de koers van vandaag 13300 Euro
met de nieuwe paydeal(werd gister over gestemd, weet resultaat niet)
moet je makkelijk als je een huis koopt op 14000-16000 Euro per maand moeten komen, vergeet niet dat de HK$ gelinkt is aan de US $ dus nu effe slecht. maar als je HK vedient en uitgeeft merk je hier nix van wil je je huis thuis houden wat de meesten doen moet je de exchange op en dat is nu duur. mijn eerste jaar salaris zat al tegen de 3 Ton guldens zonder huis gekocht te hebben

en de klapper 16-19% belasting!!!

Bij KA begin je gelijk als SFO bij CX begin je als FO op de freighters, alhoewel ze nu ook DEFO aanemen op de pax vloot.

voor het moment weet niemand wat er met KA freighters gaat gebeuren, eerst moeten. op termijn zullen er weer plaatsen komen in EU. zit je dan al in HKG en je hebt de senioriteit gaat het makkelijker.

wil je voor KA of CX werken zou ik bij beide solliciteren.
 
update,

Nieuwe paydeal is door de vakbonds leden aangenomen.
Even voor de duidelijkheid, bovenstaande is de HKG paydeal, dus een expat leven in HKG. wat voor sommigen toch tegen valt.

vwb switchen tussen CX en KA, dat zal alleen gaan als er 1 Senioriteits lijst is. maar er zijn nu al managers die uit gewisseld zijn.

in 2008 gaat er beslist worden wat er met KA cargo gaat gebeuren, of apart of in CX, we zien het wel.
 
time to command ?

time to command ?

KLIKO,

weet dat je het moeilijk kan voorspellen (zeker met mogelijk samengaan CX), maar hoe lang denk jij dat het duurt moest ik nu in HKG op de bus beginnen ? je sprak hierboven over een mogelijk stagnatie.

Heb zelf een command in zicht bij mijn huidige toko, maar lig daar echt niet op te wachten, ook al begint mn leeftijd met een klein drietje.
 
op de 747 gaat het lang duren, nog veel mensen op de classic.

Ik werd kapitein op de 747 na 3 jaar en wat maanden, maar dit is alweer 5 jaar geleden. wordt zaterdag 35..over the hill party:passed:.

op de bus weet ik het niet precies, maar in de meesten die geupgrade zijn de laatste jaren zitten tussen de 1.5 en 3 jaar, de meeste snelle upgraders hebben airbus tijd, vergeet niet er zijn ook mensen die nooit een upgrade krijgen, het is geen recht!!

de groep (CX/KA) heeft de wens uitgesproken om in 2012 minimaal 200 machines in de groep te hebben, dat zijn dus 45 kisten erbij schat ik!! dus redelijk wat uitbreiding.
vergeet niet, China draait als een tierelier, 7% van de mensen heeft ooit gevlogen, maak daar 20% van en je zit op goud!!!.

uitbreiding zit dus in de molen, hoe het gaat als we op een lijst staan is koffiedik kijken. daar komen uiteraard weer clasusules bij, bv 5 jaar op huidige type blijven.
niemand die het weet.

K.
 
wow, bedankt voor het snelle antwoord !!

Weet dat het geen recht is, maar een kromme, of is het een parabool ?! :grijns:
 
wordt zaterdag 35..over the hill party:passed:.

Fijne verjaardag, ouwe %@#.
Neem er een biertje op. Wordt tijd dat je wat hulp gaat krijgen van wat computers, want de Classic wordt waarschijnlijk wat te ingewikkeld voor mannen van jouw leeftijd.
Mazzel.
 
auch, that hurt......wacht maar tot dat ik groot ben:D

zit door de CBT te worstelen van de 400 en wat is die FMS slooooom en groen!!!!!
is volgens mij een 286!
 
volgens mij een 286!

Wishful thinking...
Van harte!
Was de 25e voor het eerst er echt op uit in HKG.. Wat een feest!
Nu weet ik eindelijk waar ze het over hebben als die "ouwen" het over NeptuneII, Sticky Fingers etc hebben..:D
 
Back
Top