Cadet scheme voor TR

G

Guest

Guest
Ik was eens een beetje aan het rondkijken op het web.
Zelf ben ik nog lang niet klaar met alles wat nodig is om piloot te worden.Komende 4 jaar ben ik wel bezig, maar ik denk ook mee met de wannabees en afgestudeerden van nu hoe je toch aan een baan kan komen in deze barre tijden.
Toen kwam ik dit tegen op het web. Een cadet scheme bij wizz air. Nu is dat, schijnt niet de meest gezellige club te zijn als ik het zo heb vernomen, maar toch lijkt als ik het verhaaltje goed begrijp de volgende link iets moois te zijn om toch na je afstuderen aan een baan te komen als piloot en niet als vakkenvuller.

Het gaat om TR A320 met 100 uur line training en 200 uur ervaring extra om vervolgens daarna aangenomen te worden als F/O bij Wizz.
Ik hoop voor jullie als uiteindelijk afgestudeerden in deze tijden dat dit niet te mooi is om waar te zijn. Eerlijk gezegd ziet de site er een beetje onprofessioneel uit, maar he. Never judge a book by its cover.

Zie hier,

http://www.simulator-experience.com/wizzair-cadet-scheme.html

Ik hoop dat ik wat kan betekenen hiermee. Kijk er naar.

Mvg,

Een meelevende JB
 
Slechts 12uur FBS (Fixed Base Simulator)...??? Geen FFS (Full Flight Simulator)? Voor een A-320 TQ? Lijkt me wat weinig.

Training in Gatwick of Heatrow, accomodatie in Amsterdam...
En hoe kom je dan elke dag in de UK vanuit NL?

Beetje raar verhaal allemaal...???
 
Dit is ATP, die nu ook mensen plaatst bij BMI. Deze scheme met Wizz bestaat naar mijn weten niet meer. De TRTO is Engels. TR vond plaats in Amsterdam, was een uitgebreide typerating.
http://www.a320typerating.com/ is de nieuwe website. De baangarantie bestaat sowieso niet meer. Na 150u bij BMI de plek ingenomen te hebben van ervaren F/O's sta je op straat.
 
Voor zover ik weet gaat Wizzair net als Ryanair via CAE of direct via Wizz. Persoonlijk haakte ik af met lezen bij de zin "The Best time is NOW!"
 
Voor zover ik weet gaat Wizzair net als Ryanair via CAE of direct via Wizz. Persoonlijk haakte ik af met lezen bij de zin "The Best time is NOW!"

Uhm, ik opende dit draadje ook als zijnde, sceptisch. Best time is now vond ik ook grote BS. Ik gooide het graag in de groep. Om te horen of hier ervarings deskundigen zijn. En hier zijn de zeergewaardeerde airworkers. Jullie hebben absoluut gelijk. Want de jonge piloten worden totaal misbruikt. Daarom heb ik ook in een ander draadje wat ik heb geopend voor nog de wannabees hoe je met minder risico je droom kan verwezelijken. Ik was de hele middag aan het googlen.

Ik ga zeker op onderzoek uit of er betere mogelijkheden zijn. Voor zowel de wannabees alswel de afgestudeerde.
 
Hier heb ik destijds met 2 kameraden onze 320 TR gedaan, moet nu de bok op kom er snel op terug met een wat uitgebreider verhaal! Website is wel heel erg "goedkoop" geworden moet ik zeggen
 
Hier heb ik destijds met 2 kameraden onze 320 TR gedaan, moet nu de bok op kom er snel op terug met een wat uitgebreider verhaal! Website is wel heel erg "goedkoop" geworden moet ik zeggen

Ik vond de site ook cheap ass. Beetje veel tierenlantijntjes. Totaal niet zakelijk. Dus ik zette er ook mn vraagtekens bij. Snap ook niet waarom ze dit deel van hun site er niet afhalen.Het is niet meer van toepassing. Gelukkig ben je ook zonder hun op de juiste plek gekomen of bij qatar toch?? Nu doe je training bij Qatar? Weer helemaal opnieuw denk?

Wat eens meer te denken geeft over de meerwaarde van een losse tr.
 
Ik vond de site ook cheap ass. Beetje veel tierenlantijntjes. Totaal niet zakelijk. Dus ik zette er ook mn vraagtekens bij. Snap ook niet waarom ze dit deel van hun site er niet afhalen.Het is niet meer van toepassing. Gelukkig ben je ook zonder hun op de juiste plek gekomen of bij qatar toch?? Nu doe je training bij Qatar? Weer helemaal opnieuw denk?

Wat eens meer te denken geeft over de meerwaarde van een losse tr.

Training doe ik weer opnieuw ja maar wel op de 330 ipv 320, en zonder die TR was ik hier nooit binnengekomen dus voor mij heeft het zeker een meerwaarde gehad.
 
In mijn ogen zou dit een erg slechte deal zijn, maar dat kan ook aan mij liggen..... Je zit inderdaad 200 uur op de stoel van een ervaren F/O, zonder salaris, waarna je weer op straat geknikkerd kan worden. Met TR, maar wel een hele berg euries armer. De hele rij met airlines die je wel zou willen aannemen als F/O, met salary en full benefits zou ik wel wat over willen weten, maar ik denk dat die toch echt niet bestaat...

Over de site.... Er straalt zoveel kwaliteit vanaf, dat ze zelfs de naam van Wizz verkeerd schrijven onderaan de pagina:

Whizzair Cadet Scheme
Book Your Place Now

Dat schept vertrouwen! Ik zou dit toch echt iedereen willen afraden.

P.S. De airline industry, thousands of job openings every month?????

Just my 2 cents...
 
Last edited:
Hier was ik dan weer, wou al eerder mijn verhaal posten maar door roosterwijzigingen hing ik de hele dag op FL390:airforce:

Zelf dus met 2 kameraden onze 320 type rating bij deze kerels gedaan, weet niet met hoeveel ze er nu rondlopen maar toen wij met onze training bezig waren kregen we sim van allebei de eigenaren 2 gasten van Easy. Nadat ik met hun in contact was gekomen en mijn interesse in een type rating + lijntraining had duidelijk gemaakt een paar keer heen en weer gebeld en uiteindelijk eens afgesproken om in persoon te ontmoeten bij FSC op Schiphol. Paar weken later mailtje gekregen dat ze mensen zochten voor een club in de Middellandse Zee op een klein eilandje, klinkt allemaal natuurlijk leuker als dat het is maar had het geluk dat de broer van een vriendin van mij hier vloog en nadat ik contact met hem had opgenomen kon hij het hele verhaal bevestigen nadat hij de chief pilot had gesproken... Uiteindelijk de TR gedaan en heel ergens anders dus terecht gekomen!

Moet zeggen, de training zelf is heel erg goed, gasten nemen alle tijd voor je en toen ze nog bij FSC zaten waren het nieuwste van de nieuwste simulator, praat hier over okt - nov 2007, en er was niks op aan te merken. Daarna ook via hun wat vaker bij FSC als standin kunnen inspringen bij simulator sessies om zo mijn skills op peil te houden en ook hoefte ik hierdoor niks neer te leggen om mijn rating geldig te houden en heb hierdoor wat leuke contacten overgehouden bij verschillende maatschappijen in Europa en wat verder weg die met 320's rondvliegen. De training kost een bak met geld dat klopt en de site ziet er nu wel heel erg goedkoop en amateuristisch uit, "Whizzair" daar heb ik nog nooit van gehoord.. Het verhaal van de lijntraining bij Easy of Wizz of BMI was er nog niet toen ik mijn TR deed ik zou het bij een Italiaanse maatschappij gaan doen met mijn kameraden die helaas net voordat we klaar waren met de TR failliet ging maar uiteindelijk is alles voor ons helemaal goed gekomen...

Kan voor de rest niks vertellen over baangaranties of iets dergelijks omdat ik voordat het 150 of 200uren pakket er bijzat al klaar was met de TR en hier niet meer voor in aanmerking kwam.

In een ander topic heb ik duidelijk gemaakt dat ik mijn vliegopleiding ergens anders zou hebben gedaan maar deze TR zou ik zo weer doen als ik kijk waar het me nu gebracht heeft!
 
Last edited:
maar deze TR zou ik zo weer doen als ik kijk waar het me nu gebracht heeft!

Mits het je op dezelfde plek zou brengen, maar ik denk dat er naast doorzettingsvermogen ook een hoop geluk, timing en juiste connecties bij kwamen kijken?
 
Mits het je op dezelfde plek zou brengen, maar ik denk dat er naast doorzettingsvermogen ook een hoop geluk, timing en juiste connecties bij kwamen kijken?

Geluk en timing zeker, maar heb me ook gewoon overal aangemeld ook al waren de eisen hoger als wat ik had zoals bij QR meen dat er toen iets van 500 uur on-type op internet stond voor een F/O en ze hebben me zelf in hun S/O programma geplaatst..

Goeie tip voor iedereen dus die een baan zoekt laat merken dat je er bent, ook al voldoe je niet aan de min. eisen... Je weet nooit wat het kan brengen!
 
Back
Top