Brussels Airlines selectie

Terminal Velocity

New member
Dag iedereen,

Mag ik Brussels Airlines weer eens in de groep gooien? Ik ben een aantal threads tegengekomen over hun selectie procedure maar allemaal alweer redelijk gedateerd.

Ik ben nu uitgenodigd voor een selectie FO A320 positie en had gehoopt dat iemand hier misschien iets meer recente ervaring of informatie over heeft?

Alvast bedankt,
TV
 
Last edited:
Hi TV,

Welkom op het forum!
Informatie uit tweede hand, dus garantie tot de deur.

Dag 0: thuis psychische vragenlijst
Dag 1: standaard computertestjes: hoofdrekenen, kubus vouwen, multitasken, ATPL etc etc. Daarna een interview met een Piloot, psycholoog en HR, ook de standaard vragen als:
-waarom Brussels
-ga je hier wonen
-vertel eens over die keer dat…
Daarna nog een rollenspel in een groep

Dag 2: simulator

Een oud collega vertelde dat er bij hem 10 dagen zat tussen de testjes in en 4 dagen na de tweede dag was de uitslag in de mail.

Ik begrijp dat Nederlanders wat extra aan de tand gevoeld worden mbt de motivatie. Ze zoeken piloten voor een carrière en niet voor 500 uur, dus zorg voor een goed antwoord daarop. De psycholoog zou het kennelijk leuk vinden om ook vragen in het Frans te stellen om te kijken hoe je reageert, maar dat heeft mijn oud collega niet ervaren,
Maar dat had hij weer uit tweede hand, dus kan net zo goed een broodje aap verhaal zijn.
Succes en laat weten hoe het is gegaan!
 
Tof, bedankt voor je antwoord!
Ik had eigenlijk niet eens verwacht dat iemand hier toch redelijk snel op zou reageren.
Nu weet ik wel een beetje wat te verwachten.

Dankjewel
 
Back
Top