BREXIT

@Stixits

You're the first person I've ever heard express their desire for an EU Superstate.

I've explained my objections to the EU - why don't you come back and defend your point of view?

Sorry, had het een beetje druk afgelopen tijd.

Om te beginnen ben ik niet van mening dat alles perfect verloopt binnen de huidige EU, in tegenstelling wat sommigen wellicht veronderstellen. Desalniettemin ben ik van mening dat de enige plek waar ik zo in vrijheid kan leven zoals ik mij dat voorstel momenteel binnen Europa ligt. Daarbuiten bevinden zich momenteel dermate grote machtsblokken met bedenkelijke politieke, religieuze en/of machtsmoraal dat ik vind dat daartegenover ons vrijheidsdenken gesteld moet worden. Niet enkel voor onze eigen vrijheid maar zeker ook om hoop te blijven bieden voor mensen wereldwijd die niet in deze situatie zitten.

Om deze vrijheden te kunnen garanderen heb je een bepaalde grootte en gewicht nodig wat betreft bevolkingsomvang, militaire en economische kracht en niet in de laatste plaats; eensgezindheid. Als je tegen een opkomende dictatuur, die volledig afhankelijk is van de verkoop van fossiele brandstoffen, kan zeggen dat ze hun offensieve militairen uit aangrenzende staten moeten terugtrekken; dan helpt het als er niet via de achterdeur toch brandstof gekocht wordt tijdens een boycot. Ook is het dan prettig wanneer er een centraal gecoördineerd defensie apparaat paraat staat in plaats van een veelvoud van kleine, niet op elkaar afgestemde legereenheden. Afgezien daarvan wordt het meer dan hoog tijd onze eigen broek op te houden in dat segment en niet continue op de VS te vertrouwen.

Daarnaast zie ik enorme voordelen in het binnen de EU gelijktrekken van zaken als belastingen, minimum lonen, pensioenen, pensioenleeftijden, uitkeringen, subsidies, onderwijs, immigratie, etc. Op dit moment is niemand bereidt immigranten op te nemen.. terwijl als je allen eerlijk zou verdelen over de gehele EU, dat wil zeggen naar aantallen en opleidingsniveau, het probleemloos opgenomen kan worden en zelfs de economie zou kunnen versterken.
Ook is momenteel niemand bereid een euro extra te steken in zuid Europese landen zolang er geen zicht is op de geldstroom. Op het moment dat er een Europese regering is en het betreft een zuidelijke provincie dan wordt dat opeens een heel ander verhaal. Ik zou persoonlijk ook geen cent extra willen steken in het verhogen van rivierdijken in zuid Nederland maar vind als Nederlander toch goed dat het gebeurt van mijn belastinggeld.

Al deze innovaties kunnen we als onafhankelijke staten met onze eigen prioriteiten niet bereiken en na verloop van tijd verworden we tot een speelbal van grote mogendheden en grote internationale bv's die elke staat onderling tegen elkaar uitspelen, elk uit op eigen winstbejag.

De vraag is alleen, hoe kun je dit bereiken? Volgens mij is de EU met al zijn tekortkomingen een goede stap in de richting. Dit proces kun je, zonder oorlog, niet in een keer doorvoeren. Het heeft ook pas zin om te gaan stemmen voor een EU president(e) en regering wanneer men bereid is de nationale regeringen op te heffen.

Volgens mij is het ook voornamelijk de onwil van de huidige regeringsleiders om het project verder te voeren dan de onwil van de Europese burgers. Wat op zich ook begrijpelijk is want daarmee zet je je eigen goedbetaalde baan op de tocht.

Kortom, volgens mij is dit de enige levensvatbare weg voor onze manier van denken voor de toekomst. Ik zou van de tegenstanders graag oplossingen willen horen voor een toekomst als individuele staten. En dan graag iets uitvoeriger en diepgaander als dat wat ik tot nu toe van Boris Johnson en Nigel Farage gehoord heb, want enkel klagen over hoe slecht het is is leuk maar maakt bij mij niet echt indruk.
 
Hehe, als we dan toch echt off-topic mogen gaan ttz compleet buiten de vliegerij:

* alweer een doordachte en doorwrochte posting, die van Stixits, ik pik graag op enkele puntjes in

* gelijktrekking is inderdaad nodig als we echt tot één Europa willen komen, maar ik denk dat niemand dat echt wil, toch zeker de grote staten niet. Engeland gaat er nu zogezegd uitstappen (al moet ik dat nog zien gebeuren...) maar Frankrijk zal op essentiële punten nooit ook maar het minste greintje nationale bevoegdheid uit handen geven. Om die reden zijn ze, onder De Gaulle, ook uit de NATO gestapt, trouwens. En Frau Merkel wilde zo graag de beste leerling uit de klas zijn maar is door haar eigen basis meermaals en stevig teruggefloten. Zolang dit niet verandert blijft Europa beperkt tot regelgeving over de etiketten op de abrikozenconfituur.

* de eerste gelijktrekking die ik realiseerbaar zie is dat alle lidstaten zich engageren om een bepaald gedeelte van hun BTW-inkomsten naar de europese kas door te storten, ter vervanging van de huidige bijdragen (hoe worden die eigenlijk bepaald?). Bv. we spreken af dat vanaf 1 jan 2017 alle lidstaten 10% van hun BTW-inkomsten doorstorten, en hun andere bijdragen evenredig verminderen; en dat percentage wordt stapsgewijs over de jaren verhoogd tot 100%.

* gelijktrekking van personenbelasting en sociale zekerheid wordt véél moeilijker, dat is iets voor mijn achterkleinkinderen vrees ik

* zelfs het gelijktrekken van de vennootschapsbelasting wordt niet simpel, al is daar nmbm wel dringend nood aan, getuige de vele verhalen, zeer stuitend voor mij, van nationale belastingdiensten die bijzondere deals sluiten met grote bedrijven. Bijzondere deals zullen misschien wel blijven nodig zijn, die grote bedrijven shoppen toch, maar als die nu al eens door een Europese overheid geregeld werden dan gingen we er toch al iets op vooruit.

* Er zal slechts een Europese eenheidsstaat zijn als er een eengemaakte Europese buitenlandse politiek bestaat, ondersteund door een eengemaakte Europese militaire arm. Op dit moment zien we tegen ISIS een poging in die zin, maar dan nog heeft Uncle Sam een stevige vinger in de pap, en het zal nog niet gauw een tweede keer gebeuren dat er zo'n gemeenschappelijke vijand is waar geen enkele nationale staat goede betrekkingen mee heeft. Inderdaad moeten we leren voor onszelf te zorgen maar dat kost flink wat geld - en als puntje bij paaltje komt zal zelfs Uncle Sam er niet om staan te springen , die vindt het niet zo verkeerd ons de les te kunnen spellen. Maar alweer zie ik Frankrijk als de spelbreker: Marianne zal niet graag toelaten dat een Frans soldaat bevelen krijgt van een niet-Frans officier.

* Europa zal enkel een wereldmacht worden als de nationale staten inzien dat ze een deel soevereniteit moeten prijsgeven. Het zou er nog wel eens van kunnen komen dat de Britten, onder druk van de feiten die zich vandaag ontrollen, zeer schoorvoetend de eersten zouden worden om daar werk van te maken; en als dat gebeurt, dan zou Frankrijk misschien zelfs nog kunnen volgen, en dan kan er iets beginnen van komen.

* Bovenal moet Europa zich ontdoen van het zootje hongerlijders dat enkel meedoet om het handje op te houden; daarmee doel ik evenzeer op sommige zuidelijke als op sommige oostelijke deelnemers, en ten dele ook op de Britten.
 
En ik die dacht dat het hier over vliegerij ging...
Men leest hier zinnige bedenkingen. Maar, euh, was dit niet een forum over vliegerij?
De politiek beïnvloedt alles en iedereen, dus ook de luchtvaart. Als je te dom bent voor politiek, hou dan a.j.b. op met zeuren en doe dan hetzelfde wat Stixits doet: gewoon iedere vorm van onafhankelijk nadenken outsourcen aan het Politbureau in Brussel met de "Zee Germans" met 6 strepen in de linkerstoel. Jawohl, Befehl ist Befehl, Dienst ist Dienst, follow the magenta line, I fly you cry, en meer van dat soort werk. Wat kan er mis gaan? :dozey:

http://www.pprune.org/rumours-news/581230-ryanair-police-raid-germany.html en https://www.theguardian.com/commentisfree/2013/jan/18/romanian-bulgarian-workers-full-rights Allemaal mogelijk dankzij de EU!?
 
Last edited:
Om te beginnen ben ik niet van mening dat alles perfect verloopt binnen de huidige EU, in tegenstelling wat sommigen wellicht veronderstellen. Desalniettemin ben ik van mening dat de enige plek waar ik zo in vrijheid kan leven zoals ik mij dat voorstel momenteel binnen Europa ligt. Daarbuiten bevinden zich momenteel dermate grote machtsblokken met bedenkelijke politieke, religieuze en/of machtsmoraal dat ik vind dat daartegenover ons vrijheidsdenken gesteld moet worden. Niet enkel voor onze eigen vrijheid maar zeker ook om hoop te blijven bieden voor mensen wereldwijd die niet in deze situatie zitten.

The goal of the EU is the destruction of the nation state. There is nothing Democratic about the EU - in fact they are anti Democracy. They arrogantly call the the EU - "The Project".

I'm nobody's "Project"!

I wish to be able to choose my own Leaders. If you want freedom and Democracy then that's not the EU.

People really need to look at who these EU "leaders" are - some very extreme Leftist ideologies at work.

Don't buy the argument that you need to give up your freedom to ensure security - that's all part of the plan to destroy the nation state.

Om deze vrijheden te kunnen garanderen heb je een bepaalde grootte en gewicht nodig wat betreft bevolkingsomvang, militaire en economische kracht en niet in de laatste plaats; eensgezindheid. Als je tegen een opkomende dictatuur, die volledig afhankelijk is van de verkoop van fossiele brandstoffen, kan zeggen dat ze hun offensieve militairen uit aangrenzende staten moeten terugtrekken; dan helpt het als er niet via de achterdeur toch brandstof gekocht wordt tijdens een boycot. Ook is het dan prettig wanneer er een centraal gecoördineerd defensie apparaat paraat staat in plaats van een veelvoud van kleine, niet op elkaar afgestemde legereenheden. Afgezien daarvan wordt het meer dan hoog tijd onze eigen broek op te houden in dat segment en niet continue op de VS te vertrouwen.
Common defense organisation already exists - it's called NATO. They exercise regularly with a common Command structure and units that are trained to work together.

Daarnaast zie ik enorme voordelen in het binnen de EU gelijktrekken van zaken als belastingen, minimum lonen, pensioenen, pensioenleeftijden, uitkeringen, subsidies, onderwijs, immigratie, etc. Op dit moment is niemand bereidt immigranten op te nemen.. terwijl als je allen eerlijk zou verdelen over de gehele EU, dat wil zeggen naar aantallen en opleidingsniveau, het probleemloos opgenomen kan worden en zelfs de economie zou kunnen versterken.
Why do we need a common anything? Let each country make their own choices. That's the whole idea behind the nation state. People in different countries want different things - don't see why this is a problem.

As a number of States in Africa/Middle East/Asia/South America fail (yes they are failing) you will see a huge spike in refugees. You cannot absorb hundreds of Millions of people (yes - those are the numbers we are talking about). It's already started and it's going to get much worse - look at how useless our "Leaders" are.

You are also dealing with radically different cultures with very different values. You're already seeing the problems in the news on a daily basis - it just doesn't work! It's time to accept that Multiculturalism is a complete failure.

Ook is momenteel niemand bereid een euro extra te steken in zuid Europese landen zolang er geen zicht is op de geldstroom. Op het moment dat er een Europese regering is en het betreft een zuidelijke provincie dan wordt dat opeens een heel ander verhaal. Ik zou persoonlijk ook geen cent extra willen steken in het verhogen van rivierdijken in zuid Nederland maar vind als Nederlander toch goed dat het gebeurt van mijn belastinggeld.
I suggest some research is in order.

Fact - 95% of the bailout money given to Greece went to the banks who stupidly lent Greece money. The correct solution is to let the banks fail - not ever bigger bailouts. I don't want my taxes used to bail out Bankers. They are even more arrogant than the Politicians!

Al deze innovaties kunnen we als onafhankelijke staten met onze eigen prioriteiten niet bereiken en na verloop van tijd verworden we tot een speelbal van grote mogendheden en grote internationale bv's die elke staat onderling tegen elkaar uitspelen, elk uit op eigen winstbejag.

De vraag is alleen, hoe kun je dit bereiken? Volgens mij is de EU met al zijn tekortkomingen een goede stap in de richting. Dit proces kun je, zonder oorlog, niet in een keer doorvoeren. Het heeft ook pas zin om te gaan stemmen voor een EU president(e) en regering wanneer men bereid is de nationale regeringen op te heffen.
EU President already exists (I believe there are actually 4 of them...). You can't elect or get rid of them - not sure why you think this will ever be different. EU is already ramming legislation down your throat - whether you want it or not doesn't matter. That's a Dictatorship and is completely unacceptable.

Volgens mij is het ook voornamelijk de onwil van de huidige regeringsleiders om het project verder te voeren dan de onwil van de Europese burgers. Wat op zich ook begrijpelijk is want daarmee zet je je eigen goedbetaalde baan op de tocht.

Not correct - they usually end with well paid positions in the EU or at Goldman Sachs.

Kortom, volgens mij is dit de enige levensvatbare weg voor onze manier van denken voor de toekomst. Ik zou van de tegenstanders graag oplossingen willen horen voor een toekomst als individuele staten. En dan graag iets uitvoeriger en diepgaander als dat wat ik tot nu toe van Boris Johnson en Nigel Farage gehoord heb, want enkel klagen over hoe slecht het is is leuk maar maakt bij mij niet echt indruk.
In my previous posts I have linked multiple articles and videos that make the case for leaving the EU and tearing down "The Project". The workings of the EU are exposed and I cannot understand how anyone can possibly think that this is a good thing.

It's very simple - Democracy vs. Dictatorship.

There is nothing wrong with having individual Nation States. This is the case in 92% of the World.

I'm not familiar with Dutch History - but I have studied English History. Last year was 800 years since the "Magna Carta" - the start of modern Democracy. It's a long and violent History including a Civil War. A lot of people have died over the Centuries to preserve the rights we enjoy today.

I suspect you will find similar things in Dutch History.

Our rights are not something we should just give away imho.
 
Last edited:
Darf ich nochmal bitten das wir uns im diesem Luftfahrtforum nur kümmern um was die Fliegerei angeht?

(und am besten in des Forums Heimsprache :) )
 
Op de valreep van de BREXIT krijgt de UK-CAA nog 4,3 miljoen van de EU om vliegtuigeigenaren te helpen aan radio's met 8.33 KHz spacing -- http://ukga.com/news/view?contentId=38458

Toch nog goed nieuws, mijn 'G' geregistreerde kist kan, op de valreep voordat deze naar Europa komt, nog voorzien worden van een radio met 8,33 kHz spacing gesubsidieerd door de EU. Lijd financieel al genoeg aan deze Brexit perikelen en toch ook leuk dat ik nog iets kan verdienen aan het geld verkwistende instituut dat "Europese Unie" heet.
 
En ondertussen blijft die vervloekte pond zakken. Heel leuk als je in de UK werkt maar rekeningen in euros te betalen hebt!!!

Die ^{%}*}^} britten!!!
 
Dat is al vijtig jaar aan de gang, had je dus wel even kunnen voorzien hebben.

Historische nota: een slordige 50 jaar geleden is die Sterling gedevalueerd van +/- 160 BEF naar 140 - dat komt dus overeen met "van 4,00 € naar 3,5 €" ... Plaatje duidelijk? Als je per sé met een zinkend schip in zee wilt gaan dan moet je niet komen klagen.
 
Dat is al vijtig jaar aan de gang, had je dus wel even kunnen voorzien hebben.

Historische nota: een slordige 50 jaar geleden is die Sterling gedevalueerd van +/- 160 BEF naar 140 - dat komt dus overeen met "van 4,00 € naar 3,5 €" ... Plaatje duidelijk? Als je per sé met een zinkend schip in zee wilt gaan dan moet je niet komen klagen.

Makkelijk lullen als je er niet door getroffen wordt, typische beste stuurlui verhaal....
 
Idd ph-gjk

Wilde er geen woorden aan vuil maken. Maar geen nood, volgende keer als ik een baan zoek vraag ik ff aan csba de valuta evaluatie over de laatste 5 decenia, om dan een beslissing te nemen in functie daarvan. En het feit dat ik dan werkloos ben, een vervallen rating heb en rekeningen heb te betalen is dan maar een bijzaak. Dat zal ik dan ook aanhalen bij mn schuldeisers en die gaan daar zeker begrip voor hebben. Zeker weten.
 
Ja sorry hoor, natuurlijk is het triest voor je. Sta me toch toe: ik kan niet laten de vergelijking te maken met de NIMBY's die klagen over vliegtuiglawaai. Die wisten toch ook dat ze nabij een luchthaven kwamen wonen? En ik denk dat we het met z'n allen eens zijn dat ze daarom niks te klagen hebben. Toen m'n zus en haar partner hun bouwgrond kochten onder de final van de EBAW 29 was er hen stellig beloofd dat die luchthaven binnen de kortste keren ging opgedoekt worden... daar zijn ze ook niet zoveel mee, vandaag.

Overigens: de evolutie van de wisselkoersen hoef je niet aan mij te vragen, daar zijn betere bronnen voor.
 
Wat een kak reactie van csaba, duidelijk iemand die er niet in zit.

Ik werk zelf bij de flagcarrier van de UK en mij is al twee keer gevraagd waarom ik zo nodig bij BA moet werken (en dus een Engelse vlieger een baan bij zijn/haar flagcarrier ontneem).

Het is niet alleen de dalende pond (waar ik persoonlijk gelukkig weinig last van heb als non commuter) maar nog veel meer. De Engelsen hebben hun ware kleuren laten zien...
 
mij is al twee keer gevraagd waarom ik zo nodig bij BA moet werken
Als men dat nog eens vraagt, dan kun je tegenvragen waarom al die Britse free-lance IT'ers in België de banen bezetten van de plaatselijke informatici! Naar verluidt zouden er enkele duizenden zijn, in Brussel alleen al, waarvan velen nu klapsplots de Belgische nationaliteit hebben aangevraagd... sommigen ook de Franse, of nog andere.

Maar inderdaad laat London nu zijn ware gezicht zien, zelfrespect = 0,0 en dat tonen ze al sedert WW2 door hun land en hun valuta permanent in de uitverkoop te zetten.

Voor het overige: nee ik zit niet in de kak, maar hoopte wel meer op inhoudelijke reacties dan op slechtgeschreven toogpraat.
 
Back
Top