Bose Aviation X

dimitriw

New member
Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken naar een Bose Aviation X headset, want dat schijnt het neusje van de zalm te zijn. Dat zie je terug in de prijs! 1030 euri bij de pilotshop!

Bij bose.com op de US site is ie $995 (ong. 680 euri), maar daar kun je hem vanuit Nederland niet bestellen :huilt:

Heeft iemand enig idee waar je zo'n ding wat goedkoper kunt bemachtigen?

Dimitri
 
Vrijwel alle on-line pilotshops in de US en in Europa verkopen headsets. Bijvoorbeeld Sportys heeft deze headset ook voor $995. (maar er zijn er veel meer) Houd wel rekening met de invoerrechten, die moet je ook betalen.
Ik heb zelf een een paar jaar geleden een Lightspeed in de US gekocht via een online shop. Prima ding en inclusief invoerrechten goedkoper dan in NL.

Groet PH-LLA
 
Net de douane gebeld. Invoerrechten zijn 0% of 2% (wist ze niet zeker). Dan nog 19% BTW.

Als je alles optelt: stel 20 euro verzendkosten, dan kom je op 833 of 849 euro. Dat scheelt toch nog flink!
 
nou zat toen er tijd in florida dus heb gewoon in dollars betaald.
maar als je daar wat besteld komen er wat verzend kosten over heen.
maar zal met de huidige koers altijd goedkoper zijn.
heb laatst 2x hand-held sp-200 nav/com, kosten 558 dollar en daar rekende sporty's
14 dollar overheen voor international packing, documentation.
is besteld in nederland waar ik nu ben.

groeten,
 
Mail van sportys customer service:

<quote>
The Bose Aviation X Headset is priced at $995.00. There would be a $14.00 fee added to the order total for international packaging, documentation and guaranteed delivery.

The order would ship via DHL delivery and the cost would be approximately $110.00. Please allow three to five business days for delivery.
</quote>

Komt die 110 dollar jou bekend voor?
 
nou nee, maar zou ik het effe na moeten kijken, wou die head set gewoon hebben, en of het nou een paar 100 euro duurder is of niet. het is bescherming voor je oren, mag wel iets waard zijn wil niet zeggen dat andere headsets minder zijn.

die paar 100 euries geef je zo ook weer anders uit, vind persoonlijk een duurzame uitgave mag iets duurder zijn.

groeten.
 
Kheb er ook een, heb hem in Miami gekregen voor $950,-

Ben dr enorm blij mee, ik heb nu geen hoofdpijnen meer na het vliegen, wat ik voorheen met mn AVCOMM wel eens had !
 
doetieutniet...

doetieutniet...

Nou, ik heb hem inmiddels binnen. Gelukkig gewoon gekocht bij de pilotshop, want wat denk je? Mooi niet werken dus :mad:

Ik hoor wel geluid, maar de mic doet niks lijkt het. In de testopstelling van de pilotshop doet hij het wel!

Snapt iemand hier iets van?

Hij wordt gebruikt in een DA40 TDI (diamond flyers).
 
Gewoon plugs erin, avionics switch aan, engine running, and drukken op die anr knop. Dat moet ie t gwn doen ?

In welke opstelling doet ie het niet ? Alleen die mic ?
 
Ja, dat heb ik zo gedaan. Andere headsets eruit gehaald, squelch knop geprobeerd af te stellen, volume, de hele handel.

Bij de pilotshop is een testopstelling waar je je headset kunt inpluggen. Je hoort dan zelf het geluid van de mic. Daar werkte hij goed, de mic en de oortelefoons. In de kist doen alleen de oortelefoons het (ik hoor wel dingen, maar anderen horen mij niet).
 
Misschien ligt het aan de aansluiting in de kist zelf. Probeer het eens in een andere vliegtuig, of met een andere headset op dezelfde vliegtuig.

Als dat nog niks is, gewoon terug gaan naar de shop. Je hebt er goed geld voor betaald, dus service mag je verachten ;)

BTW, de grootte is voor horen, en de kleine plug is voor praten, dus wel ff zeker weten dat er niks met die plug aan de hand is, en dat ie er uberhaupt goed in zit.
 
Back
Top