Blog over garantiefondsen

Elke vliegschool heeft zijn eigen raamovereenkomst met ABN AMRO. Hopelijk schept dit artikel enige duidelijkheid in deze lastige materie.

Het schept eigenlijk meer onduidelijkheid.
U doet het voorkomen alsof er een vergelijkend onderzoek is gedaan, maar verder dan wat quotes van de website van KLS lijkt het stuk niet te komen.

‘Ik werd gedwongen een slecht betaalde baan bij een luchtvaartmaatschappij in Azië te nemen, anders werd ik uit het garantiefonds gezet.’

Prachtquote :grijns:

Maar een garantiefonds is niet wat het lijkt geeft u aan.
Als ik puur naar de naam kijk, doet het mij eerder denken aan "garantstelling" dan "wij staan garant dat wij alle kosten voor onze rekening nemen mocht u onverhoopt geen baan in de luchtvaart vinden"
Als op basis van de tekst "garantiefonds" iets anders/meer wordt verwacht, dan ligt mijns insziens de verantwoordelijkheid toch echt bij de ondertekenaar van een dergelijk contract.

En voor u wellicht iets anders denkt: Ik ben ook een werkloze ab-initio, maar heb eind 2007 willens en wetens iets ondertekend. Dat ik daar nu nog voor op de blaren zit heb ik aan mijzelf te danken en niet aan een wit overhemd van een Bank filliaal.
 
Lima2x, misschien had jij toen ook zo een overzicht moeten hebben, dan had je wellicht NIET getekend....
Air Bubble, goeie link! Hopelijk worden er hierdoor niet nog meer (naïve) mensen door de bank en vliegschool een oor aangenaaid!
 
Back
Top