Bezoek Juist (EDWJ)

Bobo

Active member
Ook in de herfst kan leuk worden gevlogen, maar dat wisten jullie al wel waarschijnlijk. Samen met mijn jongste dochter ben ik zondag met de PH-VTB vanaf Teuge naar Juist gevlogen met een touch and go op Eelde (EHGG), we vlogen IFR tot aan de FIR van Duitsland, toen konden we het eiland al zien liggen. Juist (EDWJ) is een leuke bestemming, het strand is aan de andere kant van de duinen bij het vliegveld, nog dichter bij dan Ameland. De nadering over de duinen is prachtig, zeker in het licht van de herfst.

waddenzee.jpeg
Juul geniet wel van een uitje

De ontvangst was aller vriendelijkst, we hadden een e-step mee om ons naar het dorp te vervoeren, maar er staan ook (bak)fietsen die je kan huren. Volgens goed gebruik was het restaurant op het veld natuurlijk dicht. Ik was al wel eerder op Juist, maar dan enkel voor het strand. Naar het dorp was ik nog niet eerder en daar heerst wel zo'n typisch Duitse vibe, heel anders dan op de Nederlandse waddeneilanden. In het dorp vonden we een gezellige stube om bij de openhaard wat op te warmen met een warme choco. Inmiddels was het gestopt met regenen en zijn we ook nog even het strand op gegaan. Dat hadden we helemaal voor ons alleen. Vanwege het naderende weer moesten we tijdig weer terug, dat ging geheel en al VFR en toen we de kist gepoetst en wel in de hangaar op Teuge hadden staan kakte de boel helemaal in met plafonds van 400 ft en de voorspelde regen. Optimaal gevlogen dus!

De full-feature film is gereed

Soms moet ik me echt van de bank sleuren om weer eens te gaan vliegen en toch zijn dit de leukste vliegtrips!
 
Last edited:
Leuk om te zien!! Ook net zo vermakelijk dat het voor je dochter al de normaalste zaak van de wereld is ;) ik zou de gehele vlucht alleen maar naar buiten kijken maar zij zit tevreden op de tablet zelfs tijdens de landing op Juist haha. Dank voor het delen!
 
Back
Top