Betaalbaar vliegen in CA/UT/NV?

windshear

New member
Hi

Het wordt weer eens tijd... een mooie trip naar de USA. Eind april en mei (2014) ben ik er in ieder geval. Beetje vakantie en beetje vliegen, maar OEI... ik ben behoorlijk geschrokken van de prijzen tegenwoordig!!!

Ze durven voor een CFI 65,- te vragen, voor een C172 120,- en dan tenslotte voor de brandstof nog eens 55,- USD. Man! What happened? :passed: In 2008 vloog ik voor 90 dollar ! met een instructeur all-in, rond met een C172 en voor 120,- met een C206! Toen was geluk schijnbaar nog heel gewoon.

Ik hoop dat er iemand is die me kan vertellen waar het tegenwoordig nog te betalen is en waar het de moeite loont om me te melden omdat het anders wel een heel klein beetje vakantie wordt :).

Greetz

Windshear
 
Ze durven voor een CFI 65,- te vragen,
:passed:

En dat mag niet voor iemand die $80K-$100K in zijn eigen opleiding heeft gestoken?
De overhead van een school of FBO hoeft niet betaald te worden?

In Zuid Florida (Oost en West kust) is dat $75-$90/uur voor CFI by the way ;)
 
I have been there,
I have done that, and
I also have survived.
(Overigens... was het maar waar dat ik voor 100KUS$ klaar was geweest.)

Maar goed.
Het punt dat ik wilde maken is:
1) dat de vliegtuigen 'wet' worden verhuurd tegen een commercieel tarief; dus daar zit overhead van de club of school al in,
2) dat ze daar dan nog eens een wel heel commerciële brandstoftoeslag overheen gooien (deze toeslag impliceert overigens de stelling bij 1, dat het een 'wet' verhuur betreft) van nagenoeg 100% van de brandstofkosten (55 USD/(5US$/GAL) [prijspeil: 6/4/2014] is 11 GAL/UUR is meer dan C172-160PK verbruik),
3) de prijs voor een CFI in de afgelopen paar jaren exorbitant is gestegen (terwijl ze daar zelf bijna niets aan overhouden) en het in FL per uur dan al helemaal onbetaalbaar begint te worden voor een startende vliegenier. :eek!:

Conclusie: de prijs voor een uur USA C172 is dan zo hard aan het klimmen dat het over niet al te lange tijd gelijk komt met een uur C172 vanaf bijvoorbeeld EHHV. Dan wordt het steeds minder interessant om daar nog uurtjes te gaan maken, al hebben ze daar sceneries die ik nergens in de buurt van EHHV heb aangetroffen.

WS
(In ieder geval de terminal chart van Las Vegas al wel bestudeerd voor een paar mooie nachtvluchten over De Strip.)
 
Ben net terug van m'n maandje vakantie en moet zeggen dat er weinig te beleven viel.

Standaard rekenen ze zo'n twee keer 85 US$ voor een uur vliegen enkel voor de CFI en een 172 vanaf 160 US$.

Het heeft geen zin meer om daar op verschillende velden rond te vliegen en wat 'goedkope' uurtjes te vliegen... Wellicht zodra je een checkout hebt gedaan en een 10 uren pakket koopt nog, maar niet voor de rondtrekkende vakantiepiloot die even een vliegschool binnen wil wandelen om op dat moment in die omgeving even naar boven te gaan.

WS
 
Back
Top