Bestaat Belgium Exel nu al?

observer

New member
Ik heb nog steeds niet gehoord of Belgium Exel al een AOC heeft en ik volgens mij gaat TUI nu zelf met een 767 vliegen. Weet iemand hier meer over?
 
wat denk je zelf?

wat denk je zelf?

Het gaat klote met de hele Exel groep. EdV geeft aan dat er Exel bedrijven afgestoten gaan worden. En dan zou Belgium Exel wel doorgaan? Ik heb zo'n vermoeden dat het allemaal niet door gaat. Er waren geruchten dat de Belgische autoriteiten o.a. wegens openstaande safety vraagstukken de AOC geweigerd hebben. De samenwerking met BEAP staat al een tijdje op een laag pitje.
 
BelgiumExel

BelgiumExel

When I was in Brussels in October I talked to a couple of former BelgiumExel staff.

They told me that BelgiumExel wasn't going to be getting a Belgian AOC - as they had no assets in Belgium.

They didn't have anything good to say about Erik, Harm or Carl either!
 
Ik denk niet dat Belgium Exel de long haul doet voor TUI, wel voor Thomas Cook.

Zouden hun piloten ook de goeie arbeidsvoorwaarden gekregen hebben die Holland Exel aanbiedt? :mad:
 
klopt

TUI in Belgie huurde al andere bedrijven in als BelgiumExel.
Is BEAP nou weer uitgesteld?

groet

Steel
 
Ik vrees het wel, lees maar op hun site : "In these actual circumstances (de berichtgeving rond EAG), the Exel Aviation Group and BEAP, by common agreement, have decided to postpone the start up of the flights to Africa until January 10, 2005."

De rol die de EAG speelt binnen BEAP is hopelijk niet dezelfde die ze speelde bij V-Bird en Dutchbird.
 
10 Januari is aanstaande Maandag. Weet iemand al of Belgium Exel danwel BEAP een AOC heeft verkregen in België? Indien dat niet zo is zijn er volgens mij nl alleen maar dure manieren waarop de vluchten kunnen gaan verlopen.
1) Met een technische stop op een Nederlandse luchthaven of pax. met bussen naar Nederland brengen vanuit Brussel. Dit alles onder Holland Exel callsign. (ervan uit gaande dat traffic rights NL-Afrika wel geregeld zijn)
Daarnaast kun je denken aan nogmaals uitstellen van de eerste vluchten. Echter zeer slecht voor de publieke opinie natuurlijk. Reeds 1 maal eerder uitgesteld plus nu zouden de reizigers de dupe worden omdat die nu niet meer te bereiken zijn voordat ze op de luchthaven komen.
 
Status BEAP

Status BEAP

from Persagentschap BELGA

De nieuwe Belgische luchtvaartmaatschappij BEAP (Belgian Employees Aviation Promotion) stelt haar vlucht naar Afrika opnieuw uit, deze keer tot midden februari. De eerste vlucht van Brussel naar Lomé (Togo) was gepland voor 23 december, nadien was 10 janauri vooropgesteld. De onderhandelingen met de ExelAviation-Group (EAG), dat een vliegtuig aan BEAP zou verhuren, verlopen bijzonder stroef. (dwm, belga)
 
Back
Top