Beschermhoes vliegbrevet?

Vorig jaar een keer met Arkefly naar de Dominicaanse gevlogen en kreeg toen een plastic hoesje wat je dicht kan 'ritsen'. (Zaten sokken etc in). Weet niet eens wat de officiële benaming voor zoiets is, maar sindsdien zitten al mijn vliegbescheiden daarin. Werkt perfect en heeft al menig walkaround in 'minder' weer doorstaan.
 
Gezien het feit dat je je bij je brevet altijd dient te kunnen legitemeren en ik alleen een paspoort heb (rijbewijs is niet geldig) doe ik m'n brevet en medical in zo'n paspoort mapje. Diverse kleuren, soorten en smaken verkrijgbaar bij elke travelshop etc.
 
Het idee van MileHigh is ook een leuke optie, maar ik heb zelf een envelop achterin mijn vliegboekdinggeval geplakt. (Je weet wel, dat boek waar je je uren in kalkt.) Aangezien ik lekker GA rondtoer, heb ik nog zo een ouderwets papierenboekwerk.

Maar goed, men plakt dus een envelop achterin het boek en daarin stopt men dan medical, brevet van (on)vermogen om een vliegtuig te besturen. En voila, klaar is kees. Nu alleen je vluchtboek niet vergeten.....
 
Ik heb altijd al m'n brevetten in m'n paspoort met een klipje van 3 cent van de Bruna vast geklipt. M'n paspoort heb ik altijd in m'n binnenzak.
 
Last edited:
Ik gebruik al jaren een id-holder van shat tech. Je kunt er je brevet en medical in kwijt en een eventueel company ID. Kijk op Shat-tech.com. Ze zijn gemaakt van balistic nylon met een plastic doorzichtige opening. Je moet er een aparte lanyard bij bestellen. Misschien is het overkill voor wat je nodig hebt, tis maar een idee.
 
Bij KLM Health Services op SPL-oost lag destijds een bak met van die plastic insteekhoesjes die precies op maat waren voor Medical en Brevet. Heb er toen 2 gescoord die allebei vervolgens in mijn logboekhoes zijn weggestopt.
 
Ik heb ook die mapjes van klm Healt service! Verder zitten ze met paspoort en al veilig in mijn portomonaie... Toch een voordeel om een vrouw te zijn, kun je zo'n heerlijke grote damesportomonaie en een handtas voeren! :D
 
Ik heb ook die mapjes van klm Healt service! Verder zitten ze met paspoort en al veilig in mijn portomonaie... Toch een voordeel om een vrouw te zijn, kun je zo'n heerlijke grote damesportomonaie en een handtas voeren! :D

:) Of dat nu een voordeel is... Ik heb altijd het idee dat vrouwen dat mee moeten nemen, om al hun spullen in te proppen.. Alsof het ergens in hun OM A staat. Om dan vervolgens de grote damesportomonaie niet in de handtas te kunnen vinden, tussen alle make-up en zakdoekjes! ;-)

Als man kom je met een switzers zakmes en een rolletje ducttape net zo ver! :biertje:

Plastic mapje met brevet en medical, linker borstzakje, paspoort en rooster (geldig tot op het moment van printen) in het rechter borstzakje.
 
Hhahaha, make up is niet te vinden in mijn tas hoor! Meer practische zaken waar de heren om mij heen ook regelmatig gebruik van maken. Die ducktape past perfect in mijn tas, ook een leiband van de hond zit er standaard in, pleisters, een karabijnhaak, handenontsmetter, snoepjes, wel de zakdoekjes hihi, multifunctioneel... Ben misschien niet echt een dame wat dat aan gaat... Maar de portomonaie is prima te vinden tussen al deze nuttige attributen!

Overigens neem ik mijn handtas niet mee vliegen, het volstaat slechts mijn portomonaie over te gooien in mijn vliegtas, waar nog veel meer nuttige attributen inzitten! Van een reserve radio tot aan een sjaaltje voor de tocht in de kist! hihi

De meeste mannen bij ons op de club hebben trouwens ook zo'n multifunctionele vliegtas! Ideaal!
 
Back
Top