Bergvlieg training waar? tips?

Hey hallo! Ik heb zin om wat ervaring met vliegen in de Alpen op te doen. Iemand van jullie tips wat leuk is? Een leuke school? Leuk vliegveld? Thx alvast! Cheers!
 
Volgens mij hebben ze op LOWZ een ‘Alpenflug Lager’ waar je aan mee kan doen, zoiets doen ze elk jaar. Weet niet of ze in 2021 ook weer zoiets plannen, kijk maar eens op hun site.
 
Ik heb mijn bergtraining (Duits: Alpeneinweisung) 2019 tijdens onze skivakantie in Schladming gedaan op vliegveld Niederöblarn (LOGO). Ongeveer 2 weken van tevoren een mailtje gestuurd en een individuele afspraak met de vliegschool gemaakt. Zij waren erg flexibel ook vanwege het weer. Op de dag zelf 2,5 uur theoretische instructie en dan 2 uur vliegen met FI naar Zell am See en terug met airwork en route (valley turns, ridge crossings etc) op een DA20. Ik vond het erg leerzaam en heb er echt van genoten. In ieder geval een aanrader om te doen met name als je van plan bent om VFR in de Alpen te gaan vliegen. Er is trouwens een hotel bij het vliegveld als je langer wil blijven, bijvoorbeeld voor aansluitende charter. Treinstation met verbindingen naar Schladming en Graz op loopafstand.
 
Last edited:
Back
Top