Belgen genieten van uitzicht, Nederlanders houden van snelheid

capt. Kebab

New member
09-08-2004

ROTTERDAM/ANTWERPEN - Ruim dertig procent van de Nederlandse VLM-passagiers vindt de hoge snelheid het leukste aspect van vliegen. De Belgische reiziger geniet het meest van het uitzicht. Dat blijkt uit een onderzoek dat VOM Market Research in opdracht van VLM Airlines in juli heeft verricht. Het onderzoek is uitgevoerd onder 421 passagiers van VLM Airlines.

Uit het onderzoek bleek verder dat de Nederlandse VLM-passagier de voorkeur geeft aan kleine en overzichtelijke luchthavens en bijna zestig procent tijdens de vlucht het liefst naast de partner zit. Opmerkelijk is dat de Belg liever een lege stoel naast zich heeft (28,6 procent) dan de echtgenoot of vriend(in) (22,8 procent).

Goede service aan boord is voor de Belgen het belangrijkst (15,4 procent), voor de Nederlander geldt dat in mindere mate (10,2 procent) en de Britten hechten er het minste aan (4,7 procent). De top 3 van ergernissen tijdens de vliegreis is: wachten (25 procent), vertragingen (11,4 procent) en turbulentie (10,2 procent).

Favoriete bestemmingen
Londen is voor de Britten (29,1 procent), Belgen (82,4 procent) en Nederlanders (70,9 procent) verreweg de meest geliefde zakelijke bestemming. Voor de Nederlandse zakenreiziger staat New York op de tweede plaats en Amsterdam, Parijs en Rome staan op de derde plaats van de ranglijst. Frankfurt werd door de Nederlanders genoemd als minst favoriete zakelijke bestemming (25 procent).

Het is geen verrassing dat in het onderzoek Rotterdam Airport voor Nederlandse VLM-reizigers met 58,6 procent als populairste luchthaven uit de bus kwam. Tweede werd Schiphol (17,1 procent), derde Londen City (11,4 procent), vierde Antwerpen (tien procent) en als vijfde eindigde Singapore Changi (2,9 procent). De Rotterdamse luchthaven wordt geroemd om 'de kleinschaligheid' (34,4 procent) en 'snelle procedures' (26 procent).

Heathrow en Schiphol vermijden
Overigens probeert meer dan de helft van alle Nederlandse, Engelse en Belgische reizigers als het even kan om de luchthaven Heathrow bij Londen te vermijden. Voornaamste redenen zijn de grote omvang, de drukte en slechte bereikbaarheid. Verder valt op dat 23,8 procent van de Nederlandse VLM-passagiers liever niet vliegt vanaf Amsterdam.

Zowel de Engelse als de Nederlandse reiziger vindt dat aanpassingen van het zitcomfort de belangrijkste verbetering zou zijn van vliegreizen. De Belgen daarentegen zien verlaging van de prijzen als belangrijkste vooruitgang (terwijl dat bij de 'zuinige Nederlander' pas op de vijfde plaats staat). Andere punten die reizigers graag verbeterd zien zijn het terugdringen van de check-in tijd en de wachttijden.
 
Ruim dertig procent van de Nederlandse VLM-passagiers vindt de hoge snelheid het leukste aspect van vliegen.

No offense, maar uuh; vliegt de VLM niet met de Fokker 50; dus mogen we aannemen dat die opmerking over snelheid niet van toepassing is op de Fokker 50.
 
ehm , met die hoge snelheid wordt het totaal pakket bedoeld. recent onderzoek heeft uitgewezen dat vliegen met vlm vanaf rotterdam en antwerpen de snelste connectie geeft naar centrum van londen. (door to door , niet enkel flighttime) zelfs basiqair en easy jet kunnen dat niet verbeteren.

de garoeten
 
Nou... Ik vloog laatst in mijn cessna vanaf Rotterdam. En toen werd ik ingehaald door een F50... En nog bijna van de taxibaan afgereden, maar dat is een ander verhaal. ;-)
 
Last edited:
Koning Lucht said:
Nou... Ik vloog laatst in mijn cessna vanaf Rotterdam. En toen werd ik ingehaald door een F50... En nog bijna van de taxibaan afgereden, maar dat is een ander verhaal. ;-)

Jij moet ook opzouten met die Cessna van je:D :D .

Volgende keer snijd ik je met mijn 76 af hahahhaa

Ciao Maus

Groeten Steef
 
Last edited:
Prutser

Prutser

Jij had ook allang in zon kissie moeten zitten maar ja!!

De mannen bellen je echt niet.
Wacht maar af totdat ik een keer lost ben en RTM kan ik dan nog wel vinden!! :D

Dan hoop ik je ook te vinden op de High Speed turnoff kijken hoelang het duurt voor dat jij toch ook maar van 24 take off met die koffiemolen van je

:D AJ
 
En als dan een controller nog even aan de na ons vertrekkende Cessna meldt; "caution, wake turbulence Fk50" dan gaan we ons bijna aanmelden bij approach met "Rubens 85Romeo heavy".
 
Back
Top