Belastingaangifte: welke kosten aftrekbaar tijdens vliegopleiding?

Blackjack160

New member
Hallo allemaal,

In januari ben ik begonnen met mijn vliegopleiding en vroeg mij af welke kosten er wel/niet aftrekbaar zijn als persoonsgebonden aftrek. Zover ik weet zijn medical, tablets/laptops en huisvesting/levensonderhoud niet aftrekbaar. Van de onderstaande kosten ben ik niet helemaal zeker of deze aftrekbaar zijn van de inkomstenbelasting:

-Selectiekosten vliegschool
-Kosten voorbereiding op selectie
-Aanvraag VOG
-Premie Hiscox TREX verzekering
-Aanschaf bril (nodig tijdens vliegen)
-Abonnement Aviation Exam (online training)

Ondanks dat een aantal van deze kosten dit jaar zijn gemaakt en niet in 2018, ben ik toch benieuwd of ik deze in de komende jaren kan aftrekken van de belasting.

Ik hoop dat iemand hier wellicht wat meer vanaf weet! :)
 
“Kosten voorbereiding op selectie?” Meen je die?

Alleen zaken die je verplicht moet aanschaffen volgens je contract kun je aftrekken van de belasting. Grote kans dat de belastingdienst om een kopie van dit contract zal vragen.
 
“Kosten voorbereiding op selectie?” Meen je die?

Alleen zaken die je verplicht moet aanschaffen volgens je contract kun je aftrekken van de belasting. Grote kans dat de belastingdienst om een kopie van dit contract zal vragen.

Ja dat meen ik. Elders hier op het forum heb ik gelzen dat dat kon. Alleen dat bericht is al wat jaren oud en trok het ook in twijfel. Was dan ook maar een vraag, maar bedankt voor je reactie.
 
Ja dat meen ik. Elders hier op het forum heb ik gelzen dat dat kon. Alleen dat bericht is al wat jaren oud en trok het ook in twijfel. Was dan ook maar een vraag, maar bedankt voor je reactie.

Proberen kan altijd. Maar: je moet bewijs kunnen overleggen dat je deze kosten echt verplicht hebt moeten maken om de opleiding te doen.
 
Ik zou verwachten dat de kosten van een assesment/grading van de belasting aftrekbaar zijn omdat het feitelijk verplichte kosten zijn om aan de opleiding te kunnen beginnen.
 
Back
Top