Belasting betalen in NL

Belasting betalen in NL

Zoals ik het begrijp:

Je word aan beide kanten genaaid.

Eerst in de UK aftikken, daarna in NL bijbetalen tot aan het bedrag wat je in NL betaald zou moeten hebben als je volledig in NL belast zou worden.
Enige voordeel is dat je in ieder geval je NL hypotheekrente kan aftrekken in NL ondanks dat het salaris uit de UK komt.

Misschien is het beter om je in NL uit te schrijven en in de UK te gaan 'wonen'. Wanneer je dan in NL bent, ben je gewoon op 'bezoek' ????


Anders deze mensen ff bellen: Böekling en Partners (023) 525 99 55
Wel duur! Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Je wordt niet twee keer genaaid, alleen lid 3 van het bovenstaande artikel uit het verdrag is namelijk van toepassing (tenzij je uitsluitend binnenlandse vluchten uitvoert in de UK).

Heb jarenlang in dezelfde situatie gezeten. Het is vrij makkelijk: je sociale premies (National Insurance) worden in de UK ingehouden. Je vraagt vervolgens bij HMRC tax code NT (No Tax) aan op basis van het verdrag en je woonplaats. Je krijgt dan je salaris minus sociale premies uitbetaald, je doet aangifte in NL en krijgt daar een aanslag => geen dubbele belasting.

Uitschrijven in Nederland betekent niet dat je hier geen belasting meer betaalt. Kijk naar het artikel in het verdrag dat over residency gaat, uiteindelijk is dan je 'centre of vital interests' bepalend voor waar je belastingplichtig bent.

Ik weet dat er veel lui aan het procederen zijn om onder belasting betalen in NL uit te komen, maar tot nu toe zijn alle zaken gestrand tot in hoger beroep. Het feit dat jouw belastingkantoor je aangifte niet controleert en je een voorlopige of zelfs definitieve aanslag oplegt wil niet zeggen dat ze die niet meer kunnen herzien als de uitspraak in die zaken definitief is geworden.
 
Kan iemand me op weg helpen hier? Nog steeds UK werkgever en NL domiciled. Nu ging ik er vanuit dat ik al mijn UK loonbelasting kon terugclaimen bij HMRC om vervolgens in NL aangfte te doen maar volgens HMRC moet ik nog steeds UK belasting betalen over de UK duties en in NL over de non UK duties. Klopt dit? Grt
 
Over binnenlandse vluchten betaal je altijd in dat land inkomensbelasting.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Back
Top