Beijing PanAm International Aviation Academy

China

New member
Ik ben op dit moment voor mijn internship aan de slag in Shanghai. Wegens vooropleiding (HAVO zonder Wi. B) mijn droom voorbij moeten laten varen/vliegen; piloot worden.

Nu in China kan ik (tot enorme vreugde) zeer waarschijnlijk wel toegelaten worden tot de Beijing PanAm International Aviation Academy.

Iemand toevallig ervaring met of gehoord over deze Academy en zijn de certificaten die daar worden gehaald van evenveel waarde als hier in Europa?

Hier meer informatie over de training: http://www.panamaviation.com/en/course/help.asp

Ben erg benieuwd naar jullie reacties, nu mijn droom een stapje dichterbij en letterlijk dichter in de buurt is gekomen.
 
Last edited:
Wegens vooropleiding (HAVO zonder Wi. B) mijn droom voorbij moeten laten varen/vliegen; piloot worden.

Dan laat je wel gemakkelijk je droom voorbij varen. Dit vak is lang niet altijd verplicht bij de vliegopleidingen en bovendien kun je het certificaat in twee maanden binnenslepen bij het James Boswell instituut. Als je tenminste je zomer er voor wilt opgeven.

Beijing PanAm lijkt me geen slechte keuze. Denk wel dat als je in Nederland wil gaan werken je misschien beter een andere opleiding kan kiezen.

Veel succes met je keuze! :biertje:
 
Daanie said:
Dan laat je wel gemakkelijk je droom voorbij varen. Dit vak is lang niet altijd verplicht bij de vliegopleidingen en bovendien kun je het certificaat in twee maanden binnenslepen bij het James Boswell instituut. Als je tenminste je zomer er voor wilt opgeven.

Beijing PanAm lijkt me geen slechte keuze. Denk wel dat als je in Nederland wil gaan werken je misschien beter een andere opleiding kan kiezen.

Veel succes met je keuze! :biertje:

Helaas door omstandigheden nooit die gelegenheid gehad om hier enkele maanden aan te besteden en m`n profiel "aan te vullen".

Als ik het goed begrijp staat deze opleiding dus minder goed aangeschreven? Enige suggesties?

Voorkeur overigens gaat uit naar vliegen in/van Europa, niet perse Nederland.
 
jo,

volgens mij krijg je hier geen JAA brevet, en wil je aan de slag in europa zal je dat toch echt moeten.

waarom niet je havo wis halen??

k.
 
ik zie dat ze alleen FAA opleiden dus in europa weinig waard. je kan het doen, maar je zal toch ergens je JAA subjects moeten doen.

ze hebben wel modern lesmaterieel,

k.
 
KLIKO said:
jo,

volgens mij krijg je hier geen JAA brevet, en wil je aan de slag in europa zal je dat toch echt moeten.

waarom niet je havo wis halen??

k.

Toch maar even de lange(re) uitleg, na HAVO enkele jaren gewerkt in eigen zaak; bewuste keuze om studie en enkele vrijheden te bekostigen. Nu afronding HBO en de financiele vrijheid om alsnog deze richting op te gaan.

Inderdaad niks te vinden over JAA brevet, is het een optie om binnen Europa na afronding in China te behalen? Heb ik dan uberhaupt enig voordeel behaald? Behalve eerder aan de slag zonder juiste vooropleiding.

Andere optie is na HBO alsnog mijn profiel "aan te vullen"...
 
Last edited:
dan doe je alles dubbel,

wil je in europa werken, ga dan gelijk op zoek naar een JAA school, die hebben ze overal, zelfs in florida.

k.,
 
KLIKO said:
dan doe je alles dubbel,

wil je in europa werken, ga dan gelijk op zoek naar een JAA school, die hebben ze overal, zelfs in florida.

k.,

Oké, geen voordeel mee te behalen dus. Al enkele andere JAA opleidingen tegengekomen; inderdaad aardig wat aanbieders.

Zijn er duidelijke verschillen verder in kwaliteit en voor- en nadelen? Ben reeds begonnen met eigen inventarisatie maar ze komen bijna allemaal met zelfde voordelen aan...

Zo heeft KLM begrijp ik bijna alleen studenten van hun eigen Academy in dienst en is Lufthansa "afnemer" bij hun eigen InterCockpit. Op zich wel een groot voordeel als ik daar dus bij terecht zou kunnen.

Enig advies is dus welkom, bedankt in iedergeval voor zover :)
 
Voorkeur overigens gaat uit naar vliegen in/van Europa, niet perse Nederland.

Kijk eens naar EPST in Maarssen. Geen wisb en natuurkunde nodig. Je volgt je opleiding bij Oxford aviation die in de UK erg goed bekent staan. De wachtlijst is op het moment amper een lijst te noemen. Je moet er wel van uitgaan dat je in de UK begint met vliegen.

Zo heeft KLM begrijp ik bijna alleen studenten van hun eigen Academy in dienst

KLM neemt ook studenten aan van de NLS en (waarschijnlijk) binnenkort ook van andere opleidingen waaronder EPST. Er moet wel een conversie course gevolgd worden.
 
Hahhaha, lekkere ballentent dus. Veel plezier in Bejing dude. Wens je veel geluk and many happy landings toe.
 
Beste mensen,

Hoe is het nu met deze vliegopleiding gesteld?????
 
Back
Top