Beenruimte/ best seats 787

themepark

New member
Goedemiddag,

Eind mei vlieg ik met de 787 naar Cancun (Mexico). De vlucht wordt uitgevoerd met de 787 in StarClass configuratie. Aangezien de 787's van TUI slechts een seat pitch van 30 inch hanteren in de economy class zijn we opzoek naar de 'iets betere' stoelen.

Op de seatmap van TUI is te zien dat de laatste rij stoelen in 2-3-2 (rijnmr 39) configuratie zijn uitgevoerd. Kunnen de rugleuningen van deze stoelen naar achteren versteld worden? of is dit geblokkeerd...? (zoals bij veel andere prijsvechters). Verder, zijn de stoelen bij de nooduitgang de moeite waard? of heb je dan veel last van het personeel en mensen die staan te wachten voor de wc?

Ter indicatie, reservering van een 'normale stoel' kost 11 euro pp, 'nooduitgang stoel' 30 euro pp, 'stoel met extra beenruimte' (= comfort class??) 40 euro pp.
 
Stoel met extra beenruimte is geen confortclass, maar een economyclass stoel met extra beenruimte. De stoelen op de achterste rij kunnen wel naar achteren. Wel heb je een gat tussen de stoel en het raam.

Bij de nooduitgang heb je inderdaad wel wat last van wachters. Maar die heb je op de laatste rij ook. Kan je geen comfort upgrade regelen? Zeker een aanrader voor zon vlucht van een uurtje of 14 (tussenstop op VRA/HOG)

Veel plezier in Mexico (mijn favo vakantieland)
 
Ik had mijn stoelen in Star Class geboekt , gecomfirmd , betaald en de boardingpassen uitgeprint.
Heen zaten we best lekker , twee dagen na aankomst kregen we een mailtje van de Arke : "u wordt voor de terugreis naar Eco gebumpt want we hebben het toestel veranderd , niks aan te doen , hier is uw restitutie , goede terugreis"

Dus ik wens je alle sterkte , ikzelf vlieg never again meer met TUI : stelletje oplichters.
 
Tja, TUI was ook niet mijn eerste voorkeur, maar de combinatie hotel/vlucht was honderden euro's goedkoper dan een losse vlucht en hotel te boeken. Ik denk dat we dan voor de stoelen op de laatste rij gaan ( we zijn met zn 2e). comfortclass hebben we aan gedacht. Naast dat het volgens mij 60 euro pp duurder is zonder andere extra's dan alleen extra beenruimte is het ook een principekwestie om zoveel extra te betalen voor ruimte die bij veel aziatische maatschappijen standaard is.

ook een leuke: 7.50 of 10 euro betalen voor je Inflight entertainment...
 
Tsja, je weet waar je aan begint. Voor alles extra betalen. Of je moet STAR vliegen, dan is alles gratis (wat wij dus altijd doen anar CUN)
Overigens welke maatschappij heeft er 35"standaard in Azie in Economy? (Dreamliner is 35"in comfort)

Overigens van het terugplaatsen naar volledig economy verbaas ik me over. Zover ik weet wordt er maximaal 1 klasse teruggeplaatst.. Als je star hebt geboekt en je krijgt een AC-change, dan kom je eigenlijk altijd in Premium Economy terecht. (omdat 1 787 geen star maar premium heeft die 18 star passagiers worden dan geplaatst in de premium stoelen waar er 47 van aan boord zijn) Dat probleem is trouwens binnenkort over als alle 787's van binnen hetzelfde zijn

Waarom zijn het oplichters Peer? Bij oplichting denk ik al snel aan iets betalen, niet krijgen en geen geld terugkrijgen.
 
Volgens de site van Tui hanteren ze een pitch van 33 inch (=84 cm) in de comfort class. Ik kan nergens vinden dat dit voor de 787 anders is? 35 inch is nog wel het geld waard...

'Overigens welke maatschappij heeft er 35"standaard in Azie in Economy? (Dreamliner is 35"in comfort)'
Ik ging dus uit van de 33'': onder andere Air India hanteert 33'' in de 787 economy.
http://www.seatguru.com/charts/longhaul_economy.php
 
Er staat bij TUI bij "minimale stoelafstand"
Meeste slaat op de 73. Daar is de ruimte het minst.

Overigens moet ik mezelf corrigeren, comfort is 34"/35"

Er staat op de TUI site letterlijk: vliegt u comfortclass in inze dreamliner, dan heeft u minimaal 86cm beenruimte (=34"). Beetje afhankelijk of je de TFM hebt of 1 van de andere 2. Naar CUN vlieg je de StarClass config (een van de andere 2 dus: TFK of TFL)
Confort gemiddeld 50 euro (Delta kost het dubbele)
 
Nee. Geen ervaring mee. Zie er weinig tot niets gebeuren de keren dat ik er was :)
Welk hotel verblijf je?
 
Even contact gehad met Aerosaab, ze zijn nog steeds operationeel. We verblijven in Sandos Playacar Beach Resort, erg benieuwd :)
 
Ah. Het meest zuidelijke resort van Playacar. Nooit geweest maar goede verhalen over gehoord.
Ik heb ernaast gezeten (Iberostar Tucan) en alle RIU's ernaast...

Veel plezier!
 
Tja, TUI was ook niet mijn eerste voorkeur, maar de combinatie hotel/vlucht was honderden euro's goedkoper dan een losse vlucht en hotel te boeken. Ik denk dat we dan voor de stoelen op de laatste rij gaan ( we zijn met zn 2e). comfortclass hebben we aan gedacht. Naast dat het volgens mij 60 euro pp duurder is zonder andere extra's dan alleen extra beenruimte is het ook een principekwestie om zoveel extra te betalen voor ruimte die bij veel aziatische maatschappijen standaard is.

ook een leuke: 7.50 of 10 euro betalen voor je Inflight entertainment...


honderden euro's goedkoper

Je spreekt jezelf hier een beetje tegen.
Je bespaart je honderden Euro's maar je wil geen 60E betalen voor een upgrade?
Omdat het bij anderen standaard is? Dan vlieg je toch niet met hun?

Altijd voor een dubbeltje op de eerste rang..Nederlanders..:haha:
Weet je waar je het meeste geld mee bespaart? Niet op vakantie gaan..:biertje:
Je gaat in een (1 !) avond meer aan drank en eten uitgeven dan aan die beenruimte upgrade.
 
Je spreekt jezelf hier een beetje tegen.
Je bespaart je honderden Euro's maar je wil geen 60E betalen voor een upgrade?
Omdat het bij anderen standaard is? Dan vlieg je toch niet met hun?

Altijd voor een dubbeltje op de eerste rang..Nederlanders..:haha:
Weet je waar je het meeste geld mee bespaart? Niet op vakantie gaan..:biertje:
Je gaat in een (1 !) avond meer aan drank en eten uitgeven dan aan die beenruimte upgrade.

Misschien wil ik geen 60 euro extra betalen omdat we met zn 2e flink lang gespaard hebben om een dergelijke verre reis te ondernemen? Zonder TUI's aanbiedingen hadden we helemaal niet naar Mexico kunnen gaan, financieel gezien. In dat opzicht 'klaag' ik ook niet over TUI en haar 787 configuratie. Met het geld van de 60 euro pp, dus 240 in totaal met zn 2e, ondernemen we liever een leuke activiteit in Mexico. Verder zitten we all in dus aan eten en drank wordt het in één avond zeker niet uitgeven :)

On topic: uiteindelijk voor de heenreis de 2 achterste stoelen gereserveerd, waar je met zn 2e bij elkaar zit ipv 3-3-3. Op de terugreis (nachtvlucht) de nooduitgang geboekt.
 
Veel plezier daar.
Let wel op, van die 60 euro pp krijg je weinig activiteiten gedaan. Excursies aldaar zijn schoftig prijzig. Zeker bij de TO.
 
We know :) Maar door zelf de iets minder toeristische plekken op te zoeken kun je het erg betaalbaar houden. We zijn al even bezig met de voorbereidingen. Tulum is prima te doen met de bus, cozumel gewoon zelf de boot pakken. Enige trip die we georganiseerd gaan doen is waarschijnlijk naar Chicken Itza vanwege de reistijd. Fietshuur is gratis in het hotel, en taxi's zijn ook niet al te prijzig.
 
De meest gemaakte fout :)

Reken voor Chirzen Itza iig maar ruim honderd dollar per persoon en 7 uur met de bus (heen en terug).
Tulum kan je idd prima zelf doen, al dan niet met een taxi.
Cozumel vonden wij niet bijzonder. Leuker is Isla Mujeres boven Cancun.
 
Back
Top