Sinds gisteren zijn er weer ruim 93 vliegers, die nadat ze zelf hun type rating betaald hebben, moeten vrezen voor hun baan.
Ruim 40 van deze vliegers hebben zeer recent tot 35.000 Euro betaald en krijgen in enkele gevallen zelfs niet eens een type rating, laat staan relevante werkervaring. Gewoon op straat gezet, bedankt en tot ziens.....
Het was nooit de bedoeling van Air exel dat dit zo zou gaan verlopen maar dat doet er dan ook niet toe. Het gaat niemand om te wijzen met een vingertje. Heren de Vlieger en Prins hadden zeker ook liever nog een paar jaar door gegaan met de Exel groep. Waar het wel om gaat is dat er vanuit gegaan moet worden dat ongeveer 60 vlliegers geen geld meer hebben om boodschappen te doen, laat staan om nog een keer een type rating te betalen. 60 enthausiaste vliegers die op basis van goed vertrouwen ingestapt zijn in jullie bedrijf en nu aan de grond zitten. Het lijkt er op dat een groot deel van het bedrijfsrisico op de nek van de vliegers terrecht is gekomen en dat kan toch niet jullie bedoeling zijn geweest?
DIT MAG NOOIT MEER GEBEUREN!!!
Ik wil dan ook alle vliegers oproepen nooit meer zonder enige vorm van garantie te betalen voor een type rating. Zelf betalen? Prima maar dan wel even een bankgarantie van de airline en een salaris dat afbetaling mogelijk maakt binnen 3 jaar!
Individuen zijn niet als directe schuldige aan te wijzen en ik betwijfel of er met de hulp van een rechter geld terug kan komen. De heren de Vlieger en Prins hebben denk ik wel degelijk een morele verantwording. Erik die altijd veel overheeft gehad voor zijn mensen heeft dan ook nu de gelegenheid om daad bij woord te voegen en zijn imago in een keer te zuiveren (dit geld natuurlijk ook voor Harm)
Even rekenen:
60 * 35.000 =2.100.000,- Euro = <1% van hun bezit (zie Quote 500)
Erik, wees een vent en sta die procent af en stort die in een fonds met als doel je vliegers weer aan een job te helpen! Ik zal met alle plezier 1% van mijn bruto jaarinkomen van 2004 erbij storten!
Bedankt heren!
DoDo uitgestorven maar niet verdwenen
Ruim 40 van deze vliegers hebben zeer recent tot 35.000 Euro betaald en krijgen in enkele gevallen zelfs niet eens een type rating, laat staan relevante werkervaring. Gewoon op straat gezet, bedankt en tot ziens.....
Het was nooit de bedoeling van Air exel dat dit zo zou gaan verlopen maar dat doet er dan ook niet toe. Het gaat niemand om te wijzen met een vingertje. Heren de Vlieger en Prins hadden zeker ook liever nog een paar jaar door gegaan met de Exel groep. Waar het wel om gaat is dat er vanuit gegaan moet worden dat ongeveer 60 vlliegers geen geld meer hebben om boodschappen te doen, laat staan om nog een keer een type rating te betalen. 60 enthausiaste vliegers die op basis van goed vertrouwen ingestapt zijn in jullie bedrijf en nu aan de grond zitten. Het lijkt er op dat een groot deel van het bedrijfsrisico op de nek van de vliegers terrecht is gekomen en dat kan toch niet jullie bedoeling zijn geweest?
DIT MAG NOOIT MEER GEBEUREN!!!
Ik wil dan ook alle vliegers oproepen nooit meer zonder enige vorm van garantie te betalen voor een type rating. Zelf betalen? Prima maar dan wel even een bankgarantie van de airline en een salaris dat afbetaling mogelijk maakt binnen 3 jaar!
Individuen zijn niet als directe schuldige aan te wijzen en ik betwijfel of er met de hulp van een rechter geld terug kan komen. De heren de Vlieger en Prins hebben denk ik wel degelijk een morele verantwording. Erik die altijd veel overheeft gehad voor zijn mensen heeft dan ook nu de gelegenheid om daad bij woord te voegen en zijn imago in een keer te zuiveren (dit geld natuurlijk ook voor Harm)
Even rekenen:
60 * 35.000 =2.100.000,- Euro = <1% van hun bezit (zie Quote 500)
Erik, wees een vent en sta die procent af en stort die in een fonds met als doel je vliegers weer aan een job te helpen! Ik zal met alle plezier 1% van mijn bruto jaarinkomen van 2004 erbij storten!
Bedankt heren!
DoDo uitgestorven maar niet verdwenen