Banen, banen, en nog eens banen...

Currently women make up six per cent of easyJet’s new pilot intake, in line with the industry as a whole. The airline plans to double this to 12 per cent over the next two years

Kan iemand mij uitleggen waarom? Ik word hier zo moe van...
 
38k pond voor ab initio vliegers en dan komt je huisvesting etc. er nog bij. Is niet niks in Gatwick! Al met al ben je een 50K euro kwijt! Jammer want dat zijn gewoon P2Fly praktijken..
 
Veel tekorten aan vliegers in Canada op dit moment, en het zal nog veel 'erger' worden zodra binnen een jaar pensioneringen echt beginnen bij vooral Air Canada.
Op dit moment nemen feeders (jazz/skyregional/georgian/encore/porter) mensen aan met slechts instructeurs ervaring en een paar uur op een twin. Sunwing/Jazz nemen mensen aan van ingrated ATPL opleidingen. Alleen bij Westjet en Air Canada wordt er meer ervaring verwacht.
Canada in z'n algemeenheid heeft immigranten nodig, dus voor eenieder zie werk zoekt, en bereidt is wellicht een paar jaar in het noorden te vliegen zijn er hier zeker mogelijkheden.
www.cic.gc.ca heeft informatie over het verkrijgen van study visa of permanente verblijfsvergunningen. Zolang het rustig blijft bij de zuiderburen ziet het er hier rooskleurig uit.

S6//Mapleleaf
 
Dat is nog te overzien.

Het lastigste is om een werkvergunning te verkrijgen. Als je jonger bent dan 30 can het interessant zijn om met 1 jarige werkvergunning (IEC) te beginnen en dan via manitoba Provincial Nominee Program binnen te raken.
 
Ja, omzetten van de vliegbrevetten is niet zo'n probleem. Werkvergunning kan wel een probleem zijn, maar zoals hiervoor al gezegd is er voor jongeren onder de 30 een redelijk eenvoudige manier om een 1 jarig werkvisum te krijgen: http://www.cic.gc.ca/english/work/iec/index.asp ben zelf op die manier in Canada binnengekomen (voordat ik in de luchtvaart werkzaam was) en destijds was het mogelijk om een jaar te verlengen als je een baan had (zolang je werkgever een kort briefje wil opstellen om aan te geven dat je voor hun werkt en wat je werkzaamheden zijn).

Wel is het lastig om een baan te vinden met een tijdelijk visum, omdat de meeste werkgevers je toch iets langer dan een jaar aan willen houden. Tenzij je voor seizoenswerk gaat, waar ook redelijk wat mogelijkheden zijn: patrol vluchten, sightseeing, para's droppen etc. Plan om begin van het jaar te komen omdat de meeste seizoens jobs in Mei starten en de meeste operators vanaf zo'n beetje Februari beginnen te zoeken naar piloten. In veel gevallen zul je een road trip moeten maken en persoonlijk bij de verschillende operators langs moeten gaan (wat soms gigantische einden rijden betekent!). Als je geluk hebt vind je een baan, zoniet dan kun je gewoon lekker een jaar van Canada genieten en afentoe een vliegtuig huren om current te blijven (een uurtje vliegen kost hier ongeveer de helft van wat je in Nederland betaalt en het grootste gedeelte van het luchtruim is ongecontroleerd en erg mooi om te vliegen!)

Als je toch voor een vast werk visum wilt gaan zijn er verschillende mogelijkheden, o.a. op basis van werkervaring (skilled worker) of zodra je een bepaalde tijd full-time in Canada hebt gewerkt (ik geloof 2 jaar). Maar eerder genoemde nominee program is momenteel volgens mij de eenvoudigste manier omdat je hier geen baanaanbod van een werkgever voor nodig hebt, wat voor 'skilled worker' wel het geval is en een hoop extra papier werk is voor je potentiele werkgever.
Overigens heeft elke provincie/territory een nominee program: http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/provincial/apply-who.asp

Al met al een hoop papierwerk om binnen te komen, maar uiteindelijk kan het zeker de moeite waard zijn, want het zijn inderdaad erg interessante tijden in Canada momenteel!
 
Het tekort in de VS is nog erger dan in Canada. Als je in Nederland je ATP hebt gehaald en werkeloos bent moet je gewoon ieder jaar meedoen aan de greencard lottery. Ken verschillende jongens die op die manier legaal in de VS aan werk zijn gekomen. Je EASA brevetten omzetten is vrij eenvoudig. Daarna haal je CFI papieren en ga aan de slag als Instructeur.

Iedereen neemt momenteel aan. Vliegscholen raken hun Instructeurs kwijt als ze rond de 1500 uur zitten. Gaan allemaal naar de Regionals die momenteel rond de $60k betalen voor eerste jaar co-piloten. Dat was $20k, twee jaar terug. Upgrade naar Captain is momenteel andehalf jaar bij de meeste Regionals. Hebben bijna allemaal doorstroming naar de Mainline in 5 a 6 jaar. Vlieg zelf voor een FedEx Feeder en wij verliezen meer piloten dan we kunnen trainen. Constant tekort aan piloten dus. Onze salarissen gaan omhoog omdat we geen piloten kunnen vinden die Cessna Caravan of ATR-42/72 willen vliegen met vracht. De laatste 10 man die zijn aangenomen op de Caravan zijn retired Airline Captains, 66 tot 71 jaar oud.

Toen ik hier 18 jaar terug begon moest je 2100 uur PIC hebben en part-135 ervaring. Nu is 1200 uur en een hartslag de minimum eis. Dit tekort gaat nog een jaar of tien duren. Sommige mensen willen alleen verkeersvlieger worden. Niets mis mee. Als het je verder niet uitmaakt wat je vliegt of je wilt ervaring opbouwen om verkeersvlieger te worden, is de VS momenteel de plaats om te zijn. Ben hier sinds 1990 en heb nog nooit zo'n wanhopig tekort aan piloten gezien. Het zijn voornamelijk 1200-1500 uur mensen die men wil bij de Regionals maar die laten de jobs achter waar zij hun tijd hebben opgebouwd.
 
Banen, banen, en nog eens banen...

PrivatAir is looking for B737 or B767 FO’s (1000TT + 500h on type).

The conditions are as follows:

• Gross remuneration package: €45,000 EUR
• Permanent Swiss contract (EUR) – FRA based
• ID tickets (on partner airlines) after 6 months
• 37 days of vacation per year
• Per Diem: €1.93 EUR per hour away from base

http://www.privatair.com/pilots-recruitment#breadcrumb


Ook nog A320 mensen nodig, zowel links als rechts voor Riyadh en Jeddah.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Back
Top