Balpa website article

Hi all!

Leuk artiekel las ik op de balpa website om jullie relatie met management te herstellen of beter gezegd management wil de relatie met de workshop verbeteren.

Succes!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ik ben zelf voorzichtig, maar optimistisch gestemd in hoeverre Carolyn de relatie met haar personeel probeert te verbeteren. Er zijn een hoop dingen die recht gezet moeten worden, maar ze is op de goede weg om het vertrouwen weer terug te krijgen.
 
Laat Carolyn eerst even de flexi crews afschaffen en het betalen voor typeratings schrappen. Als ze daar mee begint, wil ik haar een kans geven. Slap management gezwam, om maar weer publiciteit te scoren.
 
Laat Carolyn eerst even de flexi crews afschaffen en het betalen voor typeratings schrappen. Als ze daar mee begint, wil ik haar een kans geven. Slap management gezwam, om maar weer publiciteit te scoren.
Precies, eerst zien dan geloven, maar toch altijd weer interessant om te zien dat de meeste mensen er iedere keer weer opnieuw intrappen. Ik kan me nog vaagjes herinneren hoe een aantal jaren geleden een zekere Andy Harrison als 'de grote verlosser' van het Kwaad (lees: Ray Webster) werd binnengehaald. :haha:

Ach ja, hoop doet leven: the carrot and the stick. Braafjes blijven happen naar de wortel terwijl men met 900 blokuur per jaar de kar blijft trekken... :rolleyes:
 
Laat Carolyn eerst even de flexi crews afschaffen en het betalen voor typeratings schrappen. Als ze daar mee begint, wil ik haar een kans geven. Slap management gezwam, om maar weer publiciteit te scoren.

Zie ik echt niet gebeuren. Die TR melkkoe blijft gewoon doorgaan...
 
Precies, eerst zien dan geloven, maar toch altijd weer interessant om te zien dat de meeste mensen er iedere keer weer opnieuw intrappen.

Wat is jouw oplossing dan? Meteen oorlog voeren tegen je management, omdat ze toch allemaal niet te vertrouwen zijn?? Dan gaat je bedrijf binnen een heel korte tijd ten gronde. Ik ben het eens dat Andy Harrison heel slecht geëindigd is bij easy, maar ik moet zeggen dat Andy in de eerste jaren dat hij bij easy een aantal dingen goed heeft gedaan.

Je moet je nieuwe managers een kans geven. Nu denk ik dat we aan Carolyn iemand hebben die wel degelijk geïnteresseerd is in haar personeel. Noem het naïef, goedkope PR etc. We krijgen 4% opslag en 5% op onze sector pay backdated tot aan october 2010. Komt ongeveer op RPI uit. Dat is een stuk beter dan wat de meeste mensen binnen hun bedrijf gekregen hebben.

Het hele flexi crew, alleen low time hour pilots etc, is bij de meeste piloten binnen easyjet een doorn in het oog. We zijn daarmee bezig en hopelijk kunnen we daar snel verandering in brengen en direct entry pilots terug krijgen.

Nogmaals er zijn een hoop dingen die we graag veranderd willen zien, maar ikzelf denk dat Carolyn op de goede weg zit.
 
Laat Carolyn eerst even de flexi crews afschaffen en het betalen voor typeratings schrappen. Als ze daar mee begint, wil ik haar een kans geven. Slap management gezwam, om maar weer publiciteit te scoren.

Dat is heel erg hoog gegrepen denk je niet? Dat is net zo iets als de KLM vragen om 'vrije-markters' aan te nemen :biertje:

Zonder dollen is het grappig om te zien dat het vooral mensen buiten easyJet zijn die vijandig reageren hier. Ik ken Webster, ik ken Andy en ik ken McCall. Ze hebben alledrie de airline een stap vooruit geholpen, zij het met goede paydeals, goede roosters, realistischere schedules. Andy kun je veel verwijten maar hij heeft de company wel winstgevend door de crisis geleid. Carolyn heeft onze schedules aangepakt en het geheel ziet er nu al stukken beter uit. Als ze al een kwart van haar verdere beloftes nakomt dan zitten we goed.
 
Hmm, als Andy een lange vakantie had genomen waren we winstgevender geweest, denk fuel hedging...

Als andy iets bereikt heeft dan is dat de succesvolle groei van de maatschappij, in zijn laatste jaar heeft hij het bedrijf in volledige chaos en op het randje van zelfvernietiging achtergelaten in ruil voor een vette bonus.

Ik ken andy en carolyn ook en ze zijn best aardig op een persoonlijk level, maar dat interesseert me niet. It's just business.

Carolyn heeft het schedule niet verbeterd, ze heeft het laatste jaar volledig terug gedraaid (minus de verkrachting van onze T&C's). En dat moest ook wel aangezien de shareholders echt niet blij zouden zijn met een herhaling van afgelopen zomer.

Stap nou eens van het idee af dat deze mensen ook maar enige interesse hebben voor onze issues. Hun focus ligt 100% bij de shareholders, wij komen pas in de picture als wij de shareholder value aantasten of dreigen aan te tasten.

Wist je trouwens dat Andy helemaal geen MBA heeft?
 
Dat wist ik niet. Zei hij van wel dan?

De schedules zijn volgens mij wel degelijk verbeterd ten opzichte van de jaren daarvoor. Denk aan de firebreaks, da's nieuw.
 
Hmm, als Andy een lange vakantie had genomen waren we winstgevender geweest, denk fuel hedging...

Dat eeuwige fuel hedging verhaal.... Andy heeft een boel fout gedaan, maar fuel hedging is er niet één van. easyJet doet niet aan speculatief hedgen, wij leggen onze kosten vast. En dan kan je ook je ticketprijzen vastleggen. En dat zie ik veel liever, gezien ik voor een airline werk en niet voor een investment bank. Fuel hedging op speculatieve wijze heeft weinig airlines over de lange termijn ook maar één cent opgeleverd. Kijk voor de gein eens naar Southwest die in één jaar al hun hedging-voordelen van de 10 jaar daarvoor teniet deden. Ik ben blij dat easyJet dat niet probeert.

Als andy iets bereikt heeft dan is dat de succesvolle groei van de maatschappij, in zijn laatste jaar heeft hij het bedrijf in volledige chaos en op het randje van zelfvernietiging achtergelaten in ruil voor een vette bonus.

Helemaal mee eens.

Carolyn heeft het schedule niet verbeterd, ze heeft het laatste jaar volledig terug gedraaid (minus de verkrachting van onze T&C's).

Dat terugdraaien noem ik een flinke verbetering. Ik weet verder niet welke verkrachting jij bedoelt, maar het meerendeel van de ingevoerde maatregelen zijn al expired, en daarnaast zijn alweer een aantal verbeteringen doorgevoerd. Genoeg werk aan de winkel, maar ook daar is verbetering.

Stap nou eens van het idee af dat deze mensen ook maar enige interesse hebben voor onze issues. Hun focus ligt 100% bij de shareholders, wij komen pas in de picture als wij de shareholder value aantasten of dreigen aan te tasten.

Niet als taak (en dus niet de intentie) hebben al onze issues op te lossen, is was anders dan geen interesse hebben in onze issues. Dat lijkt me ook niet realistisch. Aan bepaalde welfare issues kan je wel shareholder value koppelen, en tot op zekere hoogte doet Carolyn dat tot nu toe. Still business, maar een andere insteek.

Blijft ze dat aanhouden? Dat zullen we zien, maar wie zegt dat er sinds haar aantreden geen vooruitgang is geweest, is misschien zo enorm verbitterd dat er voor hun nooit meer een zonnestraaltje langs de CBs zal schijnen.
 
Ik denk dat je wat gemist hebt, andy heeft in ongeveer een maand tijd die volledige fuel hedge cockup gemaakt. Oftewel hij heeft al die peut op het toppunt van de fuel price gehedged, om vervolgens toen de prijs begon te dalen nog meer fuel te hedgen zodat de gemiddelde prijs die we betaalden lager leek.
Dat hele fuel hedging drama heeft zich voltrokken in een paar maanden, waarna er een nieuwe policy is gekomen om iedere maand hetzelfde percentage te hedgen!

Nee we zitten inderdaad niet in de speculatieve oliehandel, maar om als CEO van een van de grootste airlines in paniek te raken.....

Dat terugdraaien noem ik een flinke verbetering. Ik weet verder niet welke verkrachting jij bedoelt, maar het meerendeel van de ingevoerde maatregelen zijn al expired, en daarnaast zijn alweer een aantal verbeteringen doorgevoerd. Genoeg werk aan de winkel, maar ook daar is verbetering.

Dat terugdraaien is niet om jou of mij een plezier te doen, het is om te zorgen dat de zaak niet failliet gaat. Bovendien is het geen verdienste van haar maar was het een noodzaak, denk je dat de CAA niet heel hard over ons AOC gaat nadenken als we nog zo'n zomer beleven.
Een erg simpel gesteld voorbeeld maar stel mijn naam is Cor en ik besluit om crewfood, water en koffie te verwijderen. Vervolgens laat ik dat 3 maanden aanmodderen onder een hoop protest en dan geef ik het water terug. Noem je dat een verbetering???
Vergelijk de situatie van nu eens met 3 jaar geleden en je ziet dat alles slechter is: transitions, rooster stabiliteit, crewfood, lifestyle, flexicrew etc...

Firebreaks waren er overigens vorig jaar al, die moesten van de CAA geintroduceerd worden.

Ik geef Carolyn graag een kans maar ben bang dat er weinig van komt en ik zie ook echt geen verbetering behalve nog meer mooie woorden. De mensen onder haar zijn nog steeds dezelfde personen en ik heb het gevoel dat ze geïsoleerd is of een spelletje "good cop bad cop" speelt. Deze mensen hebben onlangs wederom de paydeals in verschillende landen als een speeltje gebruikt, en de workforce op het randje van een staking gebracht terwijl het moraal al destructief is.
Dat vat ons management samen, ze blijven pushen terwijl ze weten dat het moraal onder de bemanningen het laagste ooit gemeten is.

imho moeten Warwick Brady, Chris Hope en Mike Campbell weg voordat er iets zal veranderen.

Interesse of taak, het punt wat ik maakte was:
Hun focus ligt 100% bij de shareholders, wij komen pas in de picture als wij de shareholder value aantasten of dreigen aan te tasten.
Dat punt staat nog steeds, op menselijk vlak zijn ze misschien wel geïnteresseerd. Maar op zakelijk niveau is er geen reden om aanpassingen te maken en zijn ze dus ook niet geïnteresseerd.
 
Back
Top