Ik denk dat je wat gemist hebt, andy heeft in ongeveer een maand tijd die volledige fuel hedge cockup gemaakt. Oftewel hij heeft al die peut op het toppunt van de fuel price gehedged, om vervolgens toen de prijs begon te dalen nog meer fuel te hedgen zodat de gemiddelde prijs die we betaalden lager leek.
Dat hele fuel hedging drama heeft zich voltrokken in een paar maanden, waarna er een nieuwe policy is gekomen om iedere maand hetzelfde percentage te hedgen!
Nee we zitten inderdaad niet in de speculatieve oliehandel, maar om als CEO van een van de grootste airlines in paniek te raken.....
Dat terugdraaien noem ik een flinke verbetering. Ik weet verder niet welke verkrachting jij bedoelt, maar het meerendeel van de ingevoerde maatregelen zijn al expired, en daarnaast zijn alweer een aantal verbeteringen doorgevoerd. Genoeg werk aan de winkel, maar ook daar is verbetering.
Dat terugdraaien is niet om jou of mij een plezier te doen, het is om te zorgen dat de zaak niet failliet gaat. Bovendien is het geen verdienste van haar maar was het een noodzaak, denk je dat de CAA niet heel hard over ons AOC gaat nadenken als we nog zo'n zomer beleven.
Een erg simpel gesteld voorbeeld maar stel mijn naam is Cor en ik besluit om crewfood, water en koffie te verwijderen. Vervolgens laat ik dat 3 maanden aanmodderen onder een hoop protest en dan geef ik het water terug. Noem je dat een verbetering???
Vergelijk de situatie van nu eens met 3 jaar geleden en je ziet dat alles slechter is: transitions, rooster stabiliteit, crewfood, lifestyle, flexicrew etc...
Firebreaks waren er overigens vorig jaar al, die moesten van de CAA geintroduceerd worden.
Ik geef Carolyn graag een kans maar ben bang dat er weinig van komt en ik zie ook echt geen verbetering behalve nog meer mooie woorden. De mensen onder haar zijn nog steeds dezelfde personen en ik heb het gevoel dat ze geïsoleerd is of een spelletje "good cop bad cop" speelt. Deze mensen hebben onlangs wederom de paydeals in verschillende landen als een speeltje gebruikt, en de workforce op het randje van een staking gebracht terwijl het moraal al destructief is.
Dat vat ons management samen, ze blijven pushen terwijl ze weten dat het moraal onder de bemanningen het laagste ooit gemeten is.
imho moeten Warwick Brady, Chris Hope en Mike Campbell weg voordat er iets zal veranderen.
Interesse of taak, het punt wat ik maakte was:
Hun focus ligt 100% bij de shareholders, wij komen pas in de picture als wij de shareholder value aantasten of dreigen aan te tasten.
Dat punt staat nog steeds, op menselijk vlak zijn ze misschien wel geïnteresseerd. Maar op zakelijk niveau is er geen reden om aanpassingen te maken en zijn ze dus ook niet geïnteresseerd.