Bachelor degree Professional Aeronautics Embry-Riddle

FBO-BAS

New member
Howdy,

Is er iemand die ervaring heeft met het online programma Professional Aeronautics van Embry Riddle?
Zo ja, wat vind je ervan?
Hoeveel tijd per week moet je erin steken?
Is het werkelijk goed te combineren met een vliegjob? (lees 7 op, 7 af, plus wat office uren)

Een vriend van mij is net enrolled in een Master programma online en hij vindt dat het te veel van zijn vrije tijd kost, te veel lezen/ schrijven, conference calls over skype, etc.

Thanks for the info!

Bas
 
Hallo Bas,

Sinds Augustus ben ik bezig met mijn online MBA degree, maar sinds 7 Januari volg ik bij Riddle nu ook Master of Aeronautical Science. Drukke boel zou je zeggen, maar ik vind het op zich wel meevallen. Ik doe dual specialization in de Master of Aeronautical Science, dus dat komt bij MAS neer op 40 credits per jaar en de MBA 30 credits per jaar! Bachelor degree heb ik al, dus doe het vooral omdat ik het interessant vind en staat altijd goed op je resumé.

Bij beide programma's hoef je niet op dezelfde tijd ingelogd te zijn als je ''klasgenoten'' of begeleider. Het loopt via een interactief forum, zoals Airwork, dus je hoeft niet op bepaalde verplichte tijden aanwezig te zijn. Wel wordt er van je verwacht dat je actief meedoet aan de discussies op het forum. Je overlegt met je leraar wanneer je je course work inlevert en ik doe het per maand. Ik heb daarnaast namelijk nog een baan als piloot, maar ook nog twee freelance baantjes, dus heb het over het algemeen erg druk. Per week zit ik immers wel gemiddeld ongeveer 8 uur per course, dus 16 uur totaal aan de MBA en MAS online degrees.

Al met al vind ik het heel erg meevallen. Mag ik vragen waar je vriend zijn Masters doet?

Gr,
 
Hi Burbee,

Thanks for the info.
Moet dus goed te doen zijn, het mooie van het online programma vind ik is dat je credits krijgt voor je ATPL en de vrijheid je tempo te bepalen. Daarnaast heb ik twee jaar HTS gedaan in Nederland, ben nu bezig om die Credentials te laten evalueren en hopelijk kan ik dan de studieduur verkorten.

Het goede nieuws is, is dat de baas gaat betalen, het plan is om na de BS degree verder te gaan en ook mijn Masters in mijn zak te steken om dezelfde reden als jij.

Vriend van mij is begonnen bij Daniel Webster College.

Bas
 
Bij een foreign credentials evaluator.
Ik heb op aanraden van Riddle gekozen voor Joseph Silny & associates in Miami.
Jsilny.com

Je kan natuurlijk ook voor een ander bedrijf kiezen, hier is een lijstje van Riddle waaruit je kan kiezen.

a.) American Association of Collegiate Registrars and Admissions Officers (AACRAO)
One DuPont Circle NW Suite 520
Washington, DC 20036
(Tel) 202-293-9161 , (Fax) 202-872-8857
www.aacrao.org/credential/

b.) Educational Credential Evaluators, Inc.
P.O. Box 514070, Milwaukee, WI 53203-3470
(Tel) 414-289-3400 , (FAX) 414-289-3411
www.ece.org

c.) World Education Services (Main Office)
P.O. Box 5087, Bowling Green Station
New York, NY 10274-5087
(Tel) 212-966-6311 , 800-937-3895
(FAX) 212-739-6100
www.wes.org

d.) Academic Credentials Evaluation Institute
P.O. Box 6908, Beverly Hills, CA 90212
(Tel) 310-275-3530 , 800-234-1597
(FAX) 310-275-3528
www.aceil.com


e.) Foreign Credential Evaluations
1425 Market Blvd., NE Suite 330, PMB #305
Roswell, GA 30076
(Tel) 770-642-1108 (FAX) 770-641-8381
www.fceatlanta.com


f.) Josef Silny & Associates, Inc
International Education Consultants
7101 SW 102 Avenue, Miami, FL 33173
(Tel) 305-273-1616 , (FAX) 305-273-1338
(Translations) 305-273-1984
www.jsilny.com


Bas
 
Ik veronderstel dat het niet mogelijk is om als 17-jarige die nog steeds naar school gaat, het online program te volgen naast je gewone studies ?

Lijkt me wel leuk om er net als Burbee er elke week een uurtje of 10 in te steken. But then again, ik heb de site nog niet volledig doorlopen maar ik neem aan dat dit niet mogelijk zal zijn.
 
Hades,

Ik denk dat je eerst je middelbare school moet afmaken, dat weet ik bijna wel zeker, omdat ik ook mijn diploma's moet laten evalueren/vertalen.
Daarnaast moet je als foreign student ook een bepaald niveau engels hebben.
Dit moet je aantonen door een test af te leggen bij ETS. zie www.toefl.org
Zij bepalen daar of je de klassen in het engels kan volgen op academisch niveau.

Het is dus niet zo dat je jezelf eventjes aanmeld en wat cursusjes volgt.

Verder is deze studie gericht op professionals in aviation die al een achtergrond/vliegervaring hebben, daarom kan de course versneld en online worden gevolgd.

Ook kan ik je vertellen dat de Nederlandse studiefinanciering je niet kan helpen en als ze dat wel doen dan denk ik niet dat het toereikend is om alles te bekostigen.
Het hele verhaal kost nog al wat.

Mijn advies, school afmaken, aviation studies aan Hogeschool van Amsterdam of iets dergelijks volgen, en dan verder kijken.

Succes!

Bas
 
Ik ben er wel achter gekomen dat het niet als slim word ervaren dat je alles in een luchtvaart studie stopt.

Het is nu zelfs zo dat bedrijven liever iemand aannemen die behalve piloot ook iets anders heeft gestudeerd.

Een professional pilot studie als je piloot bent houd niet over en je kan er voor de rest ook helemaal niks mee. Buiten de luchtvaart is het zo goed als waardeloos.

Als je een papiertje wilt halen, doe het dan aub in iets waar je buiten de luchtvaart wat aan hebt.
 
Tenzij je natuurlijk gek bent van luchtvaart en daar graag meer over leert.
De luchtvaart industrie is groot genoeg en er zijn genoeg kansen voor mensen die een luchtvaartstudie afgerond hebben.
 
Een bedrijf met 1 type vliegtuig heeft veel minder kansen om te blijven bestaan dan een bedrijf met meerdere type vliegtuigen.

Hetzelfde met piloten, als je alles op 1 ding stort en dat ene ding gaat niet zo goed meer dan zit je vast. Professional Aeronautics is ook een study die special voor piloten is opgezet en waar je met hulp van je brevetten ineens een stuk minder hoeft te studeren, maar voor een hoop geld meer.

Ik weet alleen, zoals ik al in een eerdere post had gezegd, dat Aviation Managers liever iemand aannemen die meer gediversified zijn.

Ik weet wel dat ik tegen een muur sta te praten, dus succes ermee.
 
Tenzij je natuurlijk gek bent van luchtvaart en daar graag meer over leert.
Dan koop je toch gewoon een boek. 18-30 Van de 120 credits zijn gebaseerd op aviation history in USA. Maximaal 35 credits krijg je "kado" omdat je al piloot bent, de rest in principe dure non-sense dat niet echt aviation gebaseerd is.

Maar het is makkelijk en on-line te doen.
 
Ik denk niet dat jij degene bent die over professionaliteit moet gaan beginnen als ik zo jouw antwoorden lees.
Die hebben helemaal niks bijgedragen aan wat er gevraagd word. De keuze voor de study is allang gemaakt en zeer goed afgewogen.
Ik heb nooit gevraagd of ik een degree in aviation moet halen.
Ik heb gevraagd of iemand op dit forum persoonlijk ervaring heeft met Embry Riddle's Profesional Aeronautics program.

Ik kan concluderen dat de enige die een zinnig antwoord heeft gegeven op mijn vraag is Burbee, en daarvoor nogmaals hartstikke bedankt!

Een hele fijne zondag!
 
eh...begrijp ik nou goed dat je dus de studie volledig online kunt volgen?
En de tentamens dan?
Ik zou erg graag naast mijn werk een Bachelor halen op dit gebied...dus dan zou dit wel een dream-come-true kunnen zijn!
grtz,

N-1
 
Thnx Bas!
Ik vind het wel lastig lezen hoor die site.
Je kan dus gewoon 'enrollen' voor een studie, ongeacht je vooropleiding!?
En dat Bachelor, kun je dat vergelijken met een HBO hier?
En waar staan die credithours voor, wat houdt dat in?
sorry voor al die dombo vragen, maar ik kom er echt ff niet uit...
 
@ N-1,


eh...begrijp ik nou goed dat je dus de studie volledig online kunt volgen?
En de tentamens dan?
Ik zou erg graag naast mijn werk een Bachelor halen op dit gebied...dus dan zou dit wel een dream-come-true kunnen zijn!
grtz,

N-1

Same here man, ik zou dat ook wel graag willen, en ik denk dat ik er de tijd wel voor heb.

Dat verhaal van credits krijgen voor je ATPL staat me ook heel erg aan, misschien krijg je ook nog wel credits als je een Verkeersleiders opleiding gedaan hebt?

Het lijkt me handig dat wanneer meer mensen dit willen in de Airwork community dat we dit even een beetje gaan coordineren (jaja, ik weet het, sla al weer een beetje door in georganiseerdheid:grijns:) want dan kunnen we dat wellicht doen via hetzelfde kantoor zodat die dan ook weten hoe het met de NL wetgeving en niveau's zit en het dus allemaal een beetje makkelijker gaat. Tenslotte wil je een studie afmaken en niet een specialist worden in burocratie. (of juist toch wel:D)

Bij het halen van een PPL is het uitzoeken van alle TSA en visum shit ongeveer net zo veel werk als de PPL theorie an sich.

Ik hoop van jullie te horen!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Back
Top