Aviation

Klaas B

New member
Zijn er mensen die de opleiding Aviation aan de Hogeschool van Amsterdam hebben gevolgd en nu een opleiding tot piloot volgen?

Ik wil namelijk even weten of de theorie een beetje overeenkomt, zodat het theorie gedeelte van de opleiding tot piloot iets scheelt of niet

Dank je wel
 
Ik begin volgende week aan het tweede jaar van de opleiding Aviation in Amsterdam. Tevens vlieg ik nu een paar jaar in zweefvliegtuigen. Ik kan je dus niet uit eerste hand zeggen of Aviation je een voordeel geeft of niet, maar ik denk zelf van wel. Bij het zweefvliegen krijg je natuurlijk ook aerodynamica, meteorologie en mechanica. Met Aviation ben ik zelfs al verder.

Er is wel 1 groot voordeel dat zeker de moeite waard is: ook al zou je niets hebben aan Aviation voor je latere vliegopleiding, je hebt een papiertje waar je geld mee kan verdienen. Dat is voor mij het allerbelangrijkste. Ik wil ook gaan vliegen later, maar ik maak mij vooralsnog geen illusies over de werkgelegenheid in de cockpit. Ik kan in het ergste geval een baan zoeken en mijn schulden betalen.
 
Hey Cessna Citation,

Volgende week begin ik aan de opleiding Aviation:) Hoe beviel het eerste jaar? Wil je toevallig nog boeken voor het eerste jaar kwijt??:grijns:

Het is inderdaad voordelig dat je sowieso een papiertje op zak hebt, welke richting denk jij op te gaan, mocht je geen piloot worden?

groetjes,
Klaas B
 
Het eerste jaar is heel leuk hoor. Je begint met een project over de 6 belangrijkste vlieginstrumenten, daarna een project over mechanische en electronische flight controls en het laatste project is over het ontwerpen van een luchthaven en alles wat erbij komt kijken.
Tussen de projecten door het je verschillende practica, zoals electronica, pneumatica en cockpittraining. Helaas is de sim kapot dus je krijgt alleen een uitleg over de knoppen.
De opleiding is eerlijk gezegd zwaarder dan ik verwacht had, maar dat wordt gecompenseerd door het bezig zijn met de luchtvaart. Ik heb mij laten vertellen dat anderen vonden dat je in het eerste jaar juist weinig met de luchtvaart bezig bent, maar alles wat je krijgt is een fundering voor de volgende 3 jaar.

Sorry maar de boeken houd ik als naslag. Ik wil sowieso de technische kant op. Als ik niet door de selecties heen kom, of ik kan geen baan vinden na de opleiding, dan ga ik weer de schoolbanken in om mijn master te halen.
 
Ey Klaas B,

Ik begin volgende week ook met de opleiding aviation aan de HvA. Welke project groep zit je dan?

ciao
 
Hey ibat,
Mijn projectgroep is H, en die van jou?
Al een beetje zin in de studie?:) Heb jij je rooster kunnen vinden op internet? Enheb je je inlogcode ontvangen? want ik heb nog geen van beide..
 
Yo,

Ik zit in Project groep O. Heb er onwisj veel zin in, alleen kreeg ik het vandaag toch een beetje benauwt toen ik de boeken inkeek:eek: :D

M'n rooster heb ik dinsdag gewoon op school ontvangen en m'n inlogcode heb ik 2 wk terug al via de post ontvangen.

zie je maandag

ciao
 
Cessna Citation said:
De opleiding is eerlijk gezegd zwaarder dan ik verwacht had..

Succes in je tweede jaar! ;)

Tip voor de eerstejaars: Koop niet alle boeken die op de lijst staan. Ik zit hier nu dus met een kapitaal aan boeken waarvan maar 20% daadwerkelijk gebruikt wordt. Wacht gewoon tot de eerste les en koop dan het boek pas of nog slimmer, zorg dat je je weg in de mediatheek kent. ;)
 
Als ik me niet vergis heb ik jou nog het aerodynamica practicum afgenomen. Ben er morgen wel (10:00), maar zit officieel niet meer op school. Moet even wat kapitaal van mijn boeken kwijt. En natuurlijk altijd leuk om de gezichten van bepaalde leraren te zien die eindelijk dachten van mij af te zijn. :grijns:
 
Cessna Citation said:
Helaas is de sim kapot dus je krijgt alleen een uitleg over de knoppen.

Ik dacht dat ze daar zo goed waren in die dingen repareren :grijns: :grijns: :grijns:
 
Als er nog eerstejaars boeken nodig hebben. Ik was vandaag op school en een vriend van me die wel door studeert wil wel wat boeken kwijt. Dus als iemand interesse heeft stuur mij even een PM!

@Cessna Citation
Wel goed opletten bij het uitstappen in de trein op Duivendrecht, voor je het weet staat iemand van Airwork voor je. ;)
 
@Wepz:
Hoe weet je zo zeker dat jij mij dat practicum hebt afgenomen? Of ken je iedereen bij naam :rolleyes: . Zou trouwens wel leuk zijn om idd eens te kijken wie er hier op airwork rondhangt en wie er Aviation doet. Ik weet dat Supervla ook bij mij op school zit.
 
@Cessna Citation
Ik ben slecht in namen, maar goed in gezichten. Supervla is trouwens makkelijk te herkennen. Loopt bijna altijd met een pak vla in zijn hand. ;)
Zitten nog redelijk wat airworkers op de opleiding, alleen niet erg actief wat betreft posten.

@Klaas B
Stuur me even de titels van je boekenlijst per PM dan kijk ik of ik nog wat voor je heb en stuur ik het ook gelijk door aan die vriend van me.
 
Back
Top