Auto UK registreren

sheik

New member
Wat vraagjes.

Is het duur/ingewikkeld/haalbaar om mijn Nederlandse auto van een Brits kenteken te voorzien. Is het een probleem dat mn stuur aan de goede kant zit.

Hoe zit in de UK het belasting systeem voor auto's in elkaar vwb het type brandstof. K dacht dat er geen ondescheidt werd gemaakt. Diesel is daar net zo duur als benzine geloof ik.

Ik zit er aan te denken om mijn kar van een LPG tank te voorzien en op een Brits kenteken te zetten en in NL te blijven rijden. UK adres is geen porbleem.

Groeten
 
sheik,

stuur Koning Lucht even een PM!
Die heeft dat met z'n eigen 12 jaar oude barrel ook gedaan en kan je er alles over vertellen
 
Is niet een probleem dat het stuur aan de andere kant zit.

Diesel is duurder dan benzine in de UK (gek genoeg)

De tweede hands markt is veel interessanter dan in NL...veel goedkopere dealtjes...zo kan je al een prima bak kopen tussen de 500 en 1000 pond
 
Ik ben er al!

Dit is de volgorde waarop je het het beste kunt doen.

Neem contact op met de locale DVLA. Zijn te vinden op internet en als je in een grote stad woont is er altijd wel een kantoor in de buurt te vinden. Je kunt daar een aanvraagformulier voor de invoer van je auto aanvragen.

Je moet nu een verzekering regelen. Dit moet op basis van het chassisnummer, omdat je nog geen kenteken hebt. Niet iedere verzekeraar doet dit, maar churchill doet dit b.v.. Maak een afspraak bij een lokale garage voor een MOT keuring. Hiervoor moet je over je koplampen stickers plakken. De zogenaamde 'eurolites'. Deze zijn online te bestellen. Als je auto ouder dan 10 jaar, hoef je geen verdere aanpassingen te doen.

Met het MOT testbewijs en je verzekeringscertificaat en je aanvraagformulier ga je naar je lokale DVLA office. Daar lever je je kentekenbewijs in, betaal je de de roadtax en de invoerrechten en dan krijg je je registratie. Moet je nog wel effe kentekenplaten laten maken. Er zijn zat zaken die dit doen. Je kunt je nederlandse no claim meenemen, moet je wel effe vragen of je huidige verzekering een internationaal bewijsje wil maken.

Verdere vragen PM me effe.
 
Ik zit er aan te denken om mijn kar van een LPG tank te voorzien en op een Brits kenteken te zetten en in NL te blijven rijden. UK adres is geen porbleem.

Denk eraan dat als je ingeschreven bent in Nederland, dat niet mag.

Gek genoeg mag je als je ingeschreven bent in Nederland een auto met buitenlands kenteken alleen rijden als deze niet van jou is. Je buurman mag jouw auto dus rijden (UK verzekeringsproblemen daargelaten), maar jij niet. Mocht jouw buurman in deze kromme uitleg ook een UK auto hebben, mag jij daarin rijden, maar niet in je eigen. Handig hè?

Verder beschrijft Koning Lucht het perfect. Zo heb ik het ook gedaan. Nieuwere auto's dan 10 jaar moeten: teller in MPH (stickertjes mogen niet), mistlamp rechtsachter (als die niet dubbel uitgevoerd is). Sommige types koplampen moeten permanent aangepast.

Ten minste, zo was het in mijn tijd ;).
 
Bedankt, hmmm, als je in Nederland ingeschreven bent mag 't niet, misschien moet je t effe in het Pools vertalen.
 
Bedankt, hmmm, als je in Nederland ingeschreven bent mag 't niet, misschien moet je t effe in het Pools vertalen.


Ach moet je met bewuste korreltje zout nemen...
Met een buitenlandse huurauto mag je ook in nederland rijden. Schijnt op dit moment erg hot item te zijn ( i.p.v. een leasebak op nederlands kenteken.)
 
Back
Top