Aufsichtsratswahl - PV - TK

Barberpole

New member
Collega's!

Ik heb afgelopen week met TNN gevlogen waarover in een ander topic hier meer geschreven is en we hebben afgesproken dat we actief invloed gaan uitoefenen op de huidige bedrijfsvoering. Het doel is om plekken te bezetten in de TK en PV of indien mogelijk deze helemaal te vullen. Van belang zijn betere bescherming van o.a. arbeidsvoorwaarden, betere loonbesprekingen en vooral meer feedback en ruggespraak op het moment dat belangrijke onderwerpen worden afgeloten.

We willen een zo groot mogelijke groep bijeen brengen als soort van 'denktank' waaruit ook mensen beschikbaar zijn om eventueel zitting te nemen in de TK en PV als deze nieuw gekozen worden. Daarnaast is het van belang dat de groep groot genoeg wordt om ook daadwerkelijk invloed uit te kunnen oefenen op een verkiezing als deze volgend jaar (of wellicht eerder) plaatsvindt.

TNN is volgens mij zeer geschikt om zitting te nemen in deze commisies door zijn ervaringen uit Condor. Alleen zal hij echter ook niets uit kunnen richten. Ik heb mij daarom ook daarvoor aangemeld hoewel ik nog nul ervaring heb op dit gebied. Kortom... meer mensen zijn nodig!

Het eerste wat aan de orde is is de Aufsichtsratswahl 2005 waarvoor TNN zich nu aanmeldt. Doel hiervan is om goed geinformeerd te blijven over wat ons management doet en wat het concern met ons wil.
Om straks op de kieslijst te kunnen staan voor de Aufsichtsrat moeten er voor 25.04.05 MINIMAAL 100 voorkeurstemmen op hem afgegeven zijn. Lijsten hiervoor hangen als het goed is in alle FOC's. Indien deze lijsten er niet zijn graag TNN bellen.

Ik zou graag willen weten in hoeverre mate jullie ook bereidt zijn hieraan mee te doen. Danwel mee te denken; jezelf verkiesbaar te stellen; te kiezen tegen die tijd; anderen te informeren hierover....

Groeten,

(WIJ)
 
Tot eind juli heb ik nog vertrouwen in onze TK en de nieuwe copiloten vertretung (AANMELDEN!!!). Als er dan voor ons niets positiefs uit rolt, ben ik tot alles bereid en zal ik iedereen ondersteunen die iets probeert te ondernemen.
 
Mijn stem heeft ie voor elke club waar ie zich verkiesbaar stelt.. Ik denk graag mee, zal me echter niet verkiesbaar gaan stellen. Geen tijd ervoor.
Nieuwe copiloten vertretung?? Leg uit aub.
 
ik bedoel natuurlijk het initiatief van een paar co's, waarvoor je je op de clhvcpage.de kunt aanmelden (zukunft clhfo)
 
Robin200 said:
Mijn stem heeft ie voor elke club waar ie zich verkiesbaar stelt.. Ik denk graag mee.

Heel fijn. Dit is in principe het belangrijkste. En eventueel nog andere collega's informeren waar mogelijk.

@ papierprikker

Je hebt absoluut gelijk dat we moeten wachten tot juli en wellicht dat het geheel dan niet meer aan de orde is doordat zaken zich dusdanig ontwikkelen dat iedereen zich er goed bij voelt. Dit is meer voor het geval dat de situatie zich dan nog niet veranderd heeft. Tegen die tijd wordt het krap om je nog voor te bereiden en te lobbyen voor een TK.
Het is ook niet de bedoeling om de bestaande initiatieven te ontkrachten. Ik heb me ook aangemeld bij de copiloten 'vertretung' maar heb daar verder eerlijk gezegd ook nog niets van gehoord.
Ik kan me voorstellen dat je TNN niet kent omdat je mini-galaxy boort en hem daardoor nooit treft maar ik denk dat andere co's het met me eens zijn als ik zeg dat hij voor deze dingen echt geschikt is. Geef hem dan in ieder geval voor de 25e je stem zodat hij zich verkiesbaar kan stellen voor de Aufsichtsrat en er niet automatisch weer iemand zit die nooit een kritische vraag zal stellen.
 
Ik denk ook best dat TNN van goede wil is en zal hem ook die handtekening geven...Ik hoop ook echt dat hij voor een breekijzer kan zorgen, maar....vraag me alleen af in hoeverre hij ook bereid is concessies te doen, wat je in die functie ook zal moeten(soms), ..flexibiliteit dus!

Cheers!
 
Ja, dat weet ik natuurlijk ook niet. Hoewel ik me voorstel dat ook hij inziet dat het niet de bedoeling is dat je een bedrijf in een slechte concurrentie positie mag brengen met je eisen. Dat is natuurlijk zowel voor werknemer als werkgever een slechte zaak.

En om meer informatie omtrent die positie te krijgen is een zetel in de toezichtsraad ook zo interessant. Daar kun je de informatie krijgen wat er speelt en wat realistische eisen zijn.
 
dag collega´s,

Tja TNN, wat zal ik zeggen. Denk ook dat ie de juiste man is, maaaar heb nog wel even m´n bedenkingen namelijk:
Hij stelt zich beschikbaar voor Rat, PV en TK. Ik heb hem, en dat kunnen anderen bevestigen, openlijk kritiek horen hebben op Peter Volberg, die ook in alle 3 de toko´s zit. Hij had het over onafhankelijkheid en het feit dat je nooooit alle 3 de commissies 100% zou kunnen doen. Vreemd dus !
ten tweede: hij heeft zich ooit beschikbaar gesteld voor de PV en ook veel stemmen gehad, zodat ie er in zou komen... wat gebeurt er: z´n vriendjes worden niet gekozen, hij zegt af en weg alle waardevolle stemmen !! Dit vind ik dus onacceptabel ! Als je er voor gaat kun je je kiezers niet teleurstellen. Hier wil ik eerst nog ff met hem over hebben voordat ie eventueel m´n stem krijgt !!

Groet
C
 
Ben ik met je eens. Post zijn commentaar hier even als je wilt want daar ben ik ook best benieuwd naar.

Als je trouwens niet op hem zou stemmen; naar wie zou je stem dan gaan?
 
Okay, ik ben dan welliswaar mini-galaxy-driver, maar ik zal het nauwlettend in de gaten houden. Even mischien een dom vraagje: WAAR kan ik mijn stem uitbrengen?? Waar in FRA en MUC bijv?(ohja in DUS ben ik zogoed als NOOIT)

Ik zie uit naar de volgende posts....

Groeten
 
Nie?Ik wel hoor, in de turnaround of op weg van-danwel naar mijn deadhead:p:

En vwb het initiatief van onze oprecht gewaardeerde collegae op links zowel als op rechts;driemaal hulde en grenzeloos respect voor de inzet!
Maar ben zo bang dat t allemaal zo weinig op gaat leveren, iemand ( GF, in dit geval ) iets uitleggen kan je alleen als íe luistert en bereid is zichzelf te verbeteren en dat idee krijg ik nou niet echt van onze vrunden in CGN,they just don 't give a flying f*ck.

(Zie de resultaten van de MAB 04: alles is beter, mooier en fijner geworden en uitzonderingen daargelaten is iedereen enorm blij dat'ie bij CLH werkt...wie gelooft dit:confused: ik ben dr ook wel blij mee , maar voornamelijk omdat ik ook zo mn vaste lasten heb:D )

Affijn , het allerbeste ermee , veel suc6 en nogmaals;bedankt voor de inzet!

Groeten,

Der Schtobbe
 
The Flyer said:
Okay, ik ben dan welliswaar mini-galaxy-driver, maar ik zal het nauwlettend in de gaten houden. Even mischien een dom vraagje: WAAR kan ik mijn stem uitbrengen?? Waar in FRA en MUC bijv?(ohja in DUS ben ik zogoed als NOOIT)

Ik zie uit naar de volgende posts....

Groeten

Ze zouden in de FOC's moeten liggen. Te weten in de kast met documenten van de cabine onder de A.
 
jaap stobbe said:
Nie?Ik wel hoor, in de turnaround of op weg van-danwel naar mijn deadhead:p:

En vwb het initiatief van onze oprecht gewaardeerde collegae op links zowel als op rechts;driemaal hulde en grenzeloos respect voor de inzet!
Maar ben zo bang dat t allemaal zo weinig op gaat leveren, iemand ( GF, in dit geval ) iets uitleggen kan je alleen als íe luistert en bereid is zichzelf te verbeteren en dat idee krijg ik nou niet echt van onze vrunden in CGN,they just don 't give a flying f*ck.

(Zie de resultaten van de MAB 04: alles is beter, mooier en fijner geworden en uitzonderingen daargelaten is iedereen enorm blij dat'ie bij CLH werkt...wie gelooft dit:confused: ik ben dr ook wel blij mee , maar voornamelijk omdat ik ook zo mn vaste lasten heb:D )

Affijn , het allerbeste ermee , veel suc6 en nogmaals;bedankt voor de inzet!

Groeten,

Der Schtobbe


Zoek toch een andere job,.
 
Trouwens Jaap, klein vraagje, maak je postvak in het FOC eens leeg, dat mapje puilt uit van de Amendments (Rout Manual), je zou je collega's er een dienst mee bewijzen, dan heeft iedereen weer een beetje meer plek voor zijn/haar post ! Bedankt, groetjes !
 
jaap, het is nog erger: door dat postvak van jou kom je het hele FOC niet meer binnnen!

het is toch belangrijk om elke week je nieuwe amendments te bestuderen?
 
hermafrodiet said:
Trouwens Jaap, klein vraagje, maak je postvak in het FOC eens leeg, dat mapje puilt uit van de Amendments (Rout Manual), je zou je collega's er een dienst mee bewijzen, dan heeft iedereen weer een beetje meer plek voor zijn/haar post ! Bedankt, groetjes !

Dit is een geintje, toch???? :rolleyes:

Als of we daar OOIT komen!

Anyway, de groeten ik ga even een weekje skien!

DE GROETEN!
 
Ja mannen ( en vrouwen? ), wat Flyerd hierboven meld is wel waar,sorry hoor!
Weet er iemand wat al dat papier per kilo oplevert;)

En nu weer graag ON TOPIC , want voor persoonlijke dingen is er tenslotte PM ( private , het woord zegt het al )
Vond die TNN ( als t m was ) wel een strijdbaar mannetje, hoe werkt dat met dat stemmen, want heb echt geen idee....

De groeten!
 
Last edited:
Je kunt tot 25 maart een stem uitbrengen op iemand zodat diegene straks op de kieslijst komt te staan voor de toezichtsraad. Het is dus eigenlijk een voorverkiezing waarbij men 100 stemmen nodig heeft om op de daadwerkelijke kieslijst te komen. Je mag dit voor meerdere mensen doen, er staat nergens dat je maar op 1 persoon mag stemmen.
 
Aha , n soort "preliminaries" dus..
En die Aufsichtsrat staat in de hiërarchie boven de GF of is het gewoon een adviserend orgaan?En is hun stem bindend of kan de CEO ze gewoon overrulen?En zitten dr dan lui in van het LH-Konzern incl.de Regionals of alleen de KTV-ers?

( Sorry voor de vragen , maar heb nu eenmaal geen flauw benul van bedrijfskunde :confused: )

Grüsse,

Der Jaap
 
...de Aufsichtsrat staat boven de GF!!

En...

...een Geschäftsführer kan op elk moment uit zijn funktie ontbonden worden!!
Maar dat gebeurt alleen met een meerderheid in de Aufsichtsrat, en daar zitten ook o.a. Mayerhuber, en een aantal jongens uit de "Führungsetage" te CGN in. Dus dat zou alleen kunnen gebeuren bij ernstige gevallen/tekortkomingen.

Dus...weinig kans!
Maar de geluiden worden wel steeds harder dat er een van onze twee goeroe's binnen niet al te lange tijd zal vertrekken.
 
Back
Top