ATPL theorie of toch CPL?

Bitcointje

New member
Een vraagje:

Stel je wilt/moet je CPL halen (voor hetgeen je wilt gaan doen is een ATPL niet nodig), maar je hebt weinig problemen om een extra theorie vak te doen.

Kun je dan beter wél voor de ATPL theorie (ipv CPL) kiezen "just in case"? Of heeft dat geen zin omdat het dan toch verlopen is na een aantal jaar ondanks je het CPL wel behaald hebt?

Alvast bedankt,
Jan
 
ATPL vergt zover ik vernomen heb behoorlijk wat meer uren dan CPL, dus het is best een stap.
Verder zou ik als je al een ATO (vliegschool) hebt daar eens informeren wat je mee kan nemen / in stand kan houden. Er zijn namelijk vakken e.d. die je 'actueel' kan houden, maar ook onderdelen die inderdaad na 2 jaar komen te vervallen. Hier zullen vast andere foraleden zijn die daar een beter antwoord op kunnen geven dan ik.
Maar het meeste wat ik om me heen hoor op de ATO is; als je het kan, de financiën EN de tijd hebt om ATPL te doen, dan kun je het beter in een keer doen. Achteraf moet je namelijk een hoop opnieuw/over doen.
 
ATPL vergt zover ik vernomen heb behoorlijk wat meer uren dan CPL, dus het is best een stap.
Verder zou ik als je al een ATO (vliegschool) hebt daar eens informeren wat je mee kan nemen / in stand kan houden. Er zijn namelijk vakken e.d. die je 'actueel' kan houden, maar ook onderdelen die inderdaad na 2 jaar komen te vervallen. Hier zullen vast andere foraleden zijn die daar een beter antwoord op kunnen geven dan ik.
Maar het meeste wat ik om me heen hoor op de ATO is; als je het kan, de financiën EN de tijd hebt om ATPL te doen, dan kun je het beter in een keer doen. Achteraf moet je namelijk een hoop opnieuw/over doen.
Dank je wel Mole voor je uitgebreide reactie. Bedoel je dat ook de theorie uren behoorlijk meer/intensiever zijn? Ik had begrepen dat er weinig extra theorie voor nodig was

Ik ga waarschijnlijk nooit meer ATPL doen maar het zou zonde zijn dat als ik me na een aantal jaren bedenk ik dan opnieuw theorie zou moeten doen van álle vakken omdat ik slechts één vak mis.
 
Back
Top