ATPL theorie examens

Rdj1999

New member
Beste mede-studenten,

Ik heb binnen enkele maanden mijn ATPL theorie examens! Deze zal ik doen bij het CBR, en mijn vraag is:

In hoeverre zullen deze examens bestaan uit questionbank vragen van bijvoorbeeld aviationexam? Is het een 100% bank of misschien wel helemaal niks? Zou graag wat advies ontvangen van mensen die laatst nog hun examens hebben gedaan. Alvast bedankt!

Groet,

Roel
 
Ik heb niet echt een antwoord voor je, ik ben zelf nog met de theorie bezig en nog geen examen gedaan.

Wel een vraag: Als je in Belgie woont, waarom doe je dan de examens bij het CBR ipv in Brussel? Het CBR in NL is flink duurder.
 
100% bank kun je vergeten.
In Nederland is het 60-80% bank. Het verschilt per vak en per zitting.
 
Is ook mijn ervaring, al deed ik de CB-IR theorie (in 2016/17). Sommige vragen zul je 1:1 herkennen van Aviation Exam, maar vaar er niet blind op. Volgens mij pakken ze af en toe een vak en mikken er een partij nieuwe vragen in, dus het verschilt inderdaad ook nog eens per vak.

Succes!
 
CBR examens

CBR examens

CBR ATPL theorie examens bestaan inderdaad uit vragen van de questionbank en worden per jaar voor 20 % ververst. Ze worden samengesteld door part -time moeders die geen enkele inhoudelijke luchtvaart kennis hebben. Dus bij een slecht resultaat altijd verzoek om herziening indienen.
 
er schijnt nogal veel gedoe te zijn met de BCAA omtrent het organiseren van de ATPL theorie-examens... keuze om het in Nederland te doen is ook niet aan mij, maar aan het hogere bestuur binnen mijn opleiding.
Wel een vraag: Als je in Belgie woont, waarom doe je dan de examens bij het CBR ipv in Brussel? Het CBR in NL is flink duurder.
 
Back
Top