ATPL Flight Computer?

Shazeja

New member
Hoi,

Welke Flight Computers gebruikt men zoal voor de ATPL opleiding? De Pooleys CRP-5 is mij aangeraden, zijn er goedkopere alternatieven?

Groeten,
Sven
 
Er zijn mensen die beweren dan de examencommissie Pooley gebruikt en dat je daarom beter Pooley kan gebruiken. Hearsay!
 
Ja mooi, die hearsay. Overigens, first_solo, dank voor de suggestie, werkt de "standaard" Jeppesen (PPL) flight computer? Ik mis in ieder geval compressibility en een glide slope calculator, alhoewel je dat laatste ook met de rekenmachine kan doen.

Hmmm, de Pooleys komt op ongeveer 85 euro incl. verzenden uit UK... nah ja, tis toch al geen goedkope hobby :)
 
Ja mooi, die hearsay. Overigens, first_solo, dank voor de suggestie, werkt de "standaard" Jeppesen (PPL) flight computer?

In 2003 met het maken van de ATPL examens was het geen enkel probleem. Misschien is er nu het een en ander veranderd?

Wat is nou €85 op €100.000:p:
 
Whizz Wheel

Whizz Wheel

Wellicht ook handig om over na te denken: koop een metalen , die zijn (vaak) nauwkeuriger. Ik heb er zelf een van Jeppesen en daar zit wat speling op, af en toe wel vervelend... Binnenkort maar een andere aanschaffen.

gr
 
Back
Top