Afgelopen week ben ik in Istanbul geweest bij een presentatie van een Turkse luchtvaartmaatschappij waarbij het volgende wordt aangeboden:
- MPL programma van 18 maanden
- Totale investering: EUR 125.000 (banklening) voor 10 jaar.
- Inclusief type rating B737NG.
- Inclusief verblijf, vervoer (tickets), eten/drinken.
- Opleiding deels in Turkije, deels buiten Turkije.
- Startsalaris (netto): tot 1000 uren EUR 3.000, 1000-1500 uren EUR 3.200, 1500-2000 uren 3.400. Maximum salaris als F/O 4.200
- Vanaf 4000 uren kan je captain worden. Startsalaris captain vanaf EUR 6.200
- Maandelijks ongeveer EUR 1.695 ingehouden op je salaris.
- Verplichting om minimaal 10 jaar bij de maatschappij te werken.
- Deelname na selectieprocedures.
Persoonlijk vind ik het startsalaris erg laag, rekening houdend met de kosten van de lening. In de eerste paar jaar moet je rondkomen met een netto salaris van EUR 1.400-1.800. Of is dit toch een gouden kans, gezien de baangarantie en de verwachte salarisstijging?
Ik hoor graag jullie mening.
- MPL programma van 18 maanden
- Totale investering: EUR 125.000 (banklening) voor 10 jaar.
- Inclusief type rating B737NG.
- Inclusief verblijf, vervoer (tickets), eten/drinken.
- Opleiding deels in Turkije, deels buiten Turkije.
- Startsalaris (netto): tot 1000 uren EUR 3.000, 1000-1500 uren EUR 3.200, 1500-2000 uren 3.400. Maximum salaris als F/O 4.200
- Vanaf 4000 uren kan je captain worden. Startsalaris captain vanaf EUR 6.200
- Maandelijks ongeveer EUR 1.695 ingehouden op je salaris.
- Verplichting om minimaal 10 jaar bij de maatschappij te werken.
- Deelname na selectieprocedures.
Persoonlijk vind ik het startsalaris erg laag, rekening houdend met de kosten van de lening. In de eerste paar jaar moet je rondkomen met een netto salaris van EUR 1.400-1.800. Of is dit toch een gouden kans, gezien de baangarantie en de verwachte salarisstijging?
Ik hoor graag jullie mening.