Amerika gangers!?

JulietWiskey

New member
Wat is het laatste nieuws van de ppl-cursisten in Florida, het clubje dat van de nodige theoretische bagage is voorzien door Windshear!?? Hoe gaat het in Naples!? Nog altijd (te) druk!? Of hebben ze het weten op te vangen met nieuwe instrukteurs!? En hoe is de situatie bij OFT in Florida!? Keep us informed!


JulietWiskey
 
Florida PPL gang(st)ers

Florida PPL gang(st)ers

Ben pas nog even in hun "upperclass"Appartement geweest in Winterpark, Naples.

Voor zover ik weet gaat het allemaal prima met de mannen, Weet dat Dreams in ieder geval solo is en heel erg snel vordert.

EVO zit te wachten op z'n Checkride, die moet ie als het goed is morgen gaan doen.

Heb van de instructeurs alleen maar positieve berichten gehoord over de mannen.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Last edited:
terug uit Florida.... met PPL

terug uit Florida.... met PPL

Hallo,

Sinds afgelopen zaterdag ben ik weer terug in Nederland vanuit mijn "upperclass" appartment in Winterpark Naples FL. Met brevet op zak! Nou ja: met de aanvraagpapieren voor een brevet dan. Ook heb ik mijn FRTOL (radio license) gehaald. Nu nog zo'n 4 tot 6 weken wachten op mijn brevet vanuit de UK.

Ik heb 7,5 week in Naples doorgebracht. Aanvankelijk zouden dat er 6,5 zijn maar ik heb het aldaar met een weekje verlengd. Dit mede vanwege het weer, beschikbaarheid van vliegtuigen, instructeur, planning van NAC en het uitvinden van zaken "the hard way". Alle ervaringen met NAC, vliegen, Naples, VS authorities, huisvesting et cetera zijn natuurlijk te uitgebreid om hier allemaal op te tekenen, maar voor specifieke vragen kun je me altijd een pm sturen of hier posten.

Ook via dit medium wil ik Windshear bedanken voor zijn inzet om mij en anderen voor te bereiden op mijn PPL in de States. Ik heb de bijeenkomsten als zeer nuttig en prettig ervaren. We zijn in het voorjaar van 2005 begonnen met het doornemen van de studiestof en bespreken van zaken die specifiek zijn voor vliegen in de States. Natuurlijk kun je zelfstandig de studiestof doornemen of misschien zelfs alleen de confuser uit het hoofd leren, zoals sommige andere NAC cursisten succesvol deden. Je mist mijns inziens dan wel veel achtergrond... en wellicht half the fun! Ik heb mijn written exams (die natuurlijk geheel op JAA regelgeving zijn gericht) uitgesmeerd over de eerste 6 weken en alle in een keer gehaald, evenals mijn skill- en radiotest in de laatste week.

EVO
 
EVO!

Top man! Gefeliciteerd! Ik heb ook heel wat gehad aan de lessen van Windshear. Helaas door te drukke werkzaamheden wat lessen moeten missen EN mijn PPl daar in augustus niet kunnen doen. Staat nu in de steigers voor januari 2006. Of bij Naples, of bij AAA in San Diego, of bij OFT. Geef je een deze dagen nog wat PM over Naples!

Tot snel,

julietWiskey:cool:
 
Hey,

Hierbij een reactie van de andere "upperclass" bewoner.
Ook ik heb mijn PPL uiteindelijk kunnen afronden.

De theorieexamens zijn goed te doen als je leert voordat je
weggaat. Er zijn een heleboel studenten die alleen de confuser
leren, maar die komen op een bepaald moment zichzelf tegen.
Het scheelt in de praktijklessen als je weet waarom bepaalde
dingen zo werken. Echter heb je in zes weken te weinig tijd als je
alles voor de eerste keer hier pas ziet...
De lessen van Windshear hebben zeker weten geholpen!!

Mijn checkride verliep niet zo soepel de eerste keer, ik verziekte
het volledig op de diversion. De examinator kon niet anders doen
dan me laten zakken: volledig terecht!! Hij verontschuldigde zich
er een paar keer voor. Toen vroeg ik hem waarom, want ik was
zelf de enige die er wat aan kon doen... Moet je het maar goed
doen...

Ik wist waar ik de mist inging en ik heb er van geleerd. Achteraf is
het misschien ook wel goed geweest. Ik heb wat extra lessen
gehad uitsluitend op diversions. Tijdens mijn checkride was mijn
eigen instructeur op vakantie en kreeg ik een andere instructeur.
Deze heeft me wat leuke handigheidjes meegegeven.
(Begrijp me niet verkeerd, want mijn eigen instructeur was
super!! Hij had me binnen 40 uur klaargestoomd voor de
checkride. Het is me ontzettend goed bevallen!!)
Na de tweede checkride slaagde ik wel.

Met de school heb ik absoluut geen slechte ervaringen, in
tegenstelling tot een hoop anderen. Ik weet alleen niet of ik deze
school zou aanbevelen. Het komt grotendeels door de instructeur
die je krijgt toegewezen of het een leuk verblijf wordt of niet.
Mijn instructeur zat overal achteraan en zorgde dat niets
onbekend was voor me. Er zijn een aantal instructeurs die dat
wat minder doen...

Verder had ik geen problemen met de frontdesk, maar ook dat
kan niet iedere student zeggen... Persoonlijk zou ik als
schooleigenaar er meer structuur in brengen, zodat er een beter
overzicht is. (Wel vind ik dat je geen katten kunt houden binnen
je bedrijf waar je je klanten ontvangt.)

De vliegtuigen zijn ook niet de nieuwste, maar ze vliegen en ik
heb er geen problemen mee gehad...

Al met al is het mogelijk om in het hurricane season je PPL in vijf
weken te halen...
 
Dan nog kort even een reactie van Windshear.

Tot nu toe een score van 40%. 2 van de 5 hebben de papieren (bijna) op zak. DrBob is in Nederland begonnen, die haalt het ook zeker (dus 60%). DM10-4 gaaf misschien volgend jaar (als hij dan niet bezig is met voorbereidingen voor een trouwerij met zus windshear... :cool: )

Highpainter heeft helemaal afgehaakt na 1 les; wil wel maar als dir. van een automatiseringsbedrijf geen tijd...


EN NU JIJ NOG!!! Zodat ik inderdaad voor 80% aspirant vliegers mijn verhalen heb gehouden.

Wanneer gaan we eens bieren en ervaringen uitwisselen groep??!?!?!

Take care

WS
 
amerika-gangers!!

amerika-gangers!!

Windshear e.a.;


Met ruim een half jaar vertraging ein-de-lijk ook hier de kogel door de kerk; ticket geboekt, medicals gehaald, sevis fees betaald, ingeschreven etc etc en ticket geboekt! De eerste januari stap ik op het vliegtuig naar AAA in San Diego, en dan hoop ik dat ik het in vijf weekjes red! Heb er echt super zin in. Waarom niet met z n allen afspreken eind deze week of komende week in Amsterdam, Nieuwegein, of vrijdagmiddag bar vliegveld Hilversum?!? Lijkt me gezellig,

pm me ,

ps; heb jullie nummers niet meer ivm diefstal mob. tel., hoor het wel!
 
@ JulietWiskey

Hier nog een AAA ganger maar dan wat later (Maart) hou ons op de hoogte van je bevindingen. Heb je al uren gevlogen hier in Nederland?

Ondanks dat ik (in maart) zo'n beetje 30 uur heb staan heb ik gekozen voor de volledige cursus, waar ik ook had kunnen gaan voor de 1/2 (Previous Experience)
 
aaa

aaa

@KatanaHammer;

Heb een paar uurtjes, maar dat mag nog geen naam hebben! Heb ik jou niet ontmoet op een winderige zondag op Marinevliegkamp Valkenburg??? Daar heb ik een uurtje gevlogen in n TMG.

Groet JulietWiskey!
 
Last edited:
Ook USA!

Ook USA!

Hallo,

Na een eerder avontuur in Florida ga ik mijn PPL nu afmaken in Naples! Ik vlieg midden november, tenminste, als Wilma geen roet in het eten gaat gooien! En daar ziet het helaas wel naar uit, ik hoorde dat alle lesvliegtuigen inmiddels naar een veiliger oord zijn overgebracht.

Zijn er nog meer Amerika ganger rond die tijd?

Ik probeer mijn RT weer beetje op te pakken, maar heb voor onderstaande website (opeens) een Media Player plug-in nodig. Kunnen jullie wel 'gewoon' automatisch naar de live streaming luisteren? Zo ja.....hellupp!!

http://www.eaa-fly.com/2.0/popups/kapf_live_atc.html

Groet,
HWS.
 
Bij mij doet hij het ook niet (meer?).

Als je de link volgt van de plugin ga je direct naar microsoft mp10. Zie daar niet direct een plug in.

Succes met je plannen!!! Na Wilma is ook Alpha al weer gespot in het caraibisch gebied. Misschien gaat het er weer zoveel regenen dat je een ASES rating moet overwegen. (Aiplane Single Engine Sea) in plaats van ASEL.

Cheers
WS
 
@ JulietWiskey

Dat zou best wel eens kunnen... vlieg er ook met de Katana.
Heb eerst TMG gevlogen maar ben overgestapt. Hoewel TMG opzich natuurlijk ook heel aardig om te vliegen (en vooral goedkoop!!)

Al hoewel het voor mij nog wel ff weg is (maart) kriebelt het wel heel erg moet ik zeggen.
 
Back
Top