Q
QNH
Guest
Diana, als je dit meer vind passen in "Amerika", doe je ding.
Voor de wannabe's en andere geinteresseerden een review over AAA.
Vandaag was ik bij AAA om mijn Nederlandse PPL te verlengen: kort na het behalen van mn PPL ben ik verhuisd naar de VS en heb 'm hier gelijkgesteld. Echter, in september verloopt mn SEP dus zocht ik een instructeur om mee te vliegen. Na wat zoeken kwam ik bij AAA uit. Het contact verliep met Martin L, en was persoonlijk, dus geen cutnpaste.
Het is een redelijke vliegschool, met een stuk of 30 kisten: hoog- en laagdekkers, en complex trainers. Omdat veel kisten geboekt waren vloog ik met een instructeur in een complex C172. De FI waar ik mee vloog was een aardige kerel met duidelijk verstand van zaken. Ze hebben een vast gebied waar ze airwork doen (stalls, steep turns etc) met een soort unicom frequentie om het allemaal veilig te houden. Het vliegveld (KSEE) zelf heeft 3 banen en was wel interessant om te taxi-en (ik ben EHLE en KRHV gewend).
De indruk die ik kreeg was goed: het zag er allemaal goed geregeld uit en de FI's waren keurig en herkenbaar gekleed in company shirts.
De vliegschool is niet in San Diego zelf maar in El Cajon, vergelijk het met een vliegschool in Almere dat zich "Amsterdams" noemt. El Cajon zelf is niet zo bijzonder maar in 20 minuten rijden ben je in San Diego.
Ik kan dus geen oordeel geven over de hele PPL opleiding, maar het zag er wel goed geregeld uit, beter dan wat ik bij sommige scholen in .nl heb gezien. De credentials van de instructeurs en head of training hangen ingelijst aan de muur, dus je weet waar je mee te doen hebt
Vragen? Stuur ff een PB.
Voor de wannabe's en andere geinteresseerden een review over AAA.
Vandaag was ik bij AAA om mijn Nederlandse PPL te verlengen: kort na het behalen van mn PPL ben ik verhuisd naar de VS en heb 'm hier gelijkgesteld. Echter, in september verloopt mn SEP dus zocht ik een instructeur om mee te vliegen. Na wat zoeken kwam ik bij AAA uit. Het contact verliep met Martin L, en was persoonlijk, dus geen cutnpaste.
Het is een redelijke vliegschool, met een stuk of 30 kisten: hoog- en laagdekkers, en complex trainers. Omdat veel kisten geboekt waren vloog ik met een instructeur in een complex C172. De FI waar ik mee vloog was een aardige kerel met duidelijk verstand van zaken. Ze hebben een vast gebied waar ze airwork doen (stalls, steep turns etc) met een soort unicom frequentie om het allemaal veilig te houden. Het vliegveld (KSEE) zelf heeft 3 banen en was wel interessant om te taxi-en (ik ben EHLE en KRHV gewend).
De indruk die ik kreeg was goed: het zag er allemaal goed geregeld uit en de FI's waren keurig en herkenbaar gekleed in company shirts.
De vliegschool is niet in San Diego zelf maar in El Cajon, vergelijk het met een vliegschool in Almere dat zich "Amsterdams" noemt. El Cajon zelf is niet zo bijzonder maar in 20 minuten rijden ben je in San Diego.
Ik kan dus geen oordeel geven over de hele PPL opleiding, maar het zag er wel goed geregeld uit, beter dan wat ik bij sommige scholen in .nl heb gezien. De credentials van de instructeurs en head of training hangen ingelijst aan de muur, dus je weet waar je mee te doen hebt
Vragen? Stuur ff een PB.