Altijd lachen

c150

New member
Altijd lachen met Arkefly. Vlucht HRG naar Aqaba van 22 nov jl heeft ruim een uur met gear down rondjes gedraaid voor de landing omdat de kist te zwaar was. Waarschijnlijk had dispatch de passagiers van Aqaba vergeten voor de performance. Foutje bedankt. Wilde de ijverige gezagvoerder eerst alle pax ex HRG naar AMS van boord zetten om op en neer Aqaba te gaan en dan door naar AMS. Vraag je je wel weer af of hij WRR regeltjes begrijpt..
 
Als je bedoelt dat hij het zfw te laag heeft ingeschat en daardoor teveel economisch getankt heeft, ben ik dat met je eens.
Dus een uur peut overboord, gedumpt via de motoren, en daardoor dus ook achter op schema. Daar gaat je winst.
 
Altijd lachen met Arkefly. Vlucht HRG naar Aqaba van 22 nov jl heeft ruim een uur met gear down rondjes gedraaid voor de landing omdat de kist te zwaar was. Waarschijnlijk had dispatch de passagiers van Aqaba vergeten voor de performance. Foutje bedankt. Wilde de ijverige gezagvoerder eerst alle pax ex HRG naar AMS van boord zetten om op en neer Aqaba te gaan en dan door naar AMS. Vraag je je wel weer af of hij WRR regeltjes begrijpt..

Foutje van dispatch toch? Zoals gewoonlijk kan de gezagvoerder weer met een oplossing komen.

Zoals je zult weten kan de gezagvoerder beslissen langer dan de max duty te vliegen.

Als je bedoelt dat hij het zfw te laag heeft ingeschat en daardoor teveel economisch getankt heeft, ben ik dat met je eens.
Dus een uur peut overboord, gedumpt via de motoren, en daardoor dus ook achter op schema. Daar gaat je winst.

Sinds wanneer wordt het ZFW ingeschat door de gezagvoerder? Dat staat toch netjes op het vliegplan.

Persoonlijk had ik gewoon een overweight landing gemaakt.
 
Foutje van dispatch toch? Zoals gewoonlijk kan de gezagvoerder weer met een oplossing komen.





Sinds wanneer wordt het ZFW ingeschat door de gezagvoerder? Dat staat toch netjes op het vliegplan.

Persoonlijk had ik gewoon een overweight landing gemaakt.

Excuus, was niet duidelijk.
Natuurlijk bedoel ik de dispatcher. Echter, vlak voor vertrek is actueel zfw bekent en heeft de gezagvoerder dus niet gezien dat hij vertrok met een geplande overweight aankomst. Foutje van beide in dat geval. Overweightlanding kan, maar als hij echt een uur daarvoor gehold heeft was het wel een zware overweight met daaraan gekoppeld een inspectie die misschien daar niet gedaan kan worden.
 
1 uur holden lijkt mij ongeveer 4000 kg boven landingweight. Als je het verbruikt uit de FPPM manuals bekijkt. Neem aan dat hij hier wel een reden voor moet hebben gehad.

Mvgr
 
Altijd lachen met Arkefly. Vlucht HRG naar Aqaba van 22 nov jl heeft ruim een uur met gear down rondjes gedraaid voor de landing omdat de kist te zwaar was. Waarschijnlijk had dispatch de passagiers van Aqaba vergeten voor de performance. Foutje bedankt. Wilde de ijverige gezagvoerder eerst alle pax ex HRG naar AMS van boord zetten om op en neer Aqaba te gaan en dan door naar AMS. Vraag je je wel weer af of hij WRR regeltjes begrijpt..

Beste c150, blijkbaar weet jij perfect wat er zich heeft afgespeeld. Jij had waarschijnlijk vanuit je stoel in de cabine goed zicht op alles, inclusief betere kennis van de WRR. Kortzichtigheid op en top.. Wat mij echt irriteert is het openen van dit nutteloze topic. Wat wil je er nou eigenlijk mee zeggen? Ben blij dat ik niet naast jou in de cockpit hoef te zitten.....
 
Ik zie nu dat je ook Boeing vliegt en dit geval zou ik zeggen lees je boekjes nog eens goed door.
 
Back
Top