Alternatief theorie-examens CBR/Brussel

timovw

New member
Austro Control theorie-examens kun je sinds juli afnemen in Arnhem, bij Orbit Groundschool. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten, voor een PPL examen betaal je €55,-

Naast PPL ook CPL, ATPL en IR. Doe er je voordeel mee, tenslotte is het allemaal EASA.

Met een lapl(s) wordt trouwens vrijgesteld voor 5 PPL vakken. NAV, OPS, AGK en FPP resteren, over 3 examens verspreid. Er van uit gaande dat ik de examens in één keer haal zou ik klaar zijn met €165,- Daar kun je nog geen 2 examens voor maken bij het CBR:) :)

Gr. Timo
 
Je kunt ook alle examens op 1 dag afleggen voor €102 bij de FOD mobiliteit in Brussel.
Daarnaast klopt je €165 voor 4 examens niet. Een examenvak kost €55 en het is niet per examendag (=meerdere examenvakken), volgens de orbit site.

Orbit info
 
Last edited:
Ik heb dan ook niet beweerd dat het om één examendag gaat. Het gaat in mijn geval om 3 examens, en geen 4 zoals je zegt. Als je je PPL-theorie wil halen met een LAPL(S) in bezit worden de 4 vakken die je wél moet maken in 3 (aangepaste) examens afgenomen.

Dat maakt ook verder niet zoveel uit aangezien deze situatie niet op velen van toepassing zal zijn. In ieder geval vind ik het een prima alternatief voor het CBR :)

Brussel is inderdaad ook een goede optie!
 
Iemand ervaring met PPL examens bij Orbit (AUSTRO-CONTROL?)
Ik las ergens dat Austro Control examen vragen op hun site hebben die overeenkomen met de echte examens die je ook getoest krijg.

Iemand enige idee?
E-gle werk bij bij namelijk niet bij de examens in Belgie.

Groet
T.W.
 
Ik heb zelf examens gedaan in Belgie. (Ben er nu nog steeds mee bezig)
Ik ben sinds kort bezig met BAFA QDB. Die lijkt mij beter te zijn dan van E-gle.

Via de link van jouw lees ik dat E-gle zeer vergelijkbaar was met de echte examens. Op heden is dat helaas niet meer zo. Ook vind ik veel fouten in die QDB.

Mocht je via Orbit zelf examens doen zijn hier voorbeeld examens:
https://www.austrocontrol.at/jart/prj3/ac/data/uploads/PEL/Fragenkatalog/ECQB-PPL-A-10-ALW_EN.pdf

Die lijken een stuk makkelijker dan bij Belgie! Maar ik heb geen ervaring met de PPL examens van Orbit.
 
Hoi allemaal, ik ben rechtenstudent en geïnteresseerd in luchtvaart. Ik heb ooit selectie gedaan voor piloot, maar ik durfde het financiële risico niet aan te gaan. Inmiddels ga ik bijna aan mijn master beginnen en zoek ik een vak waar recht en luchtvaart samenkomen. Ik merk dat dit lastig te vinden is. Er bestaat een master air and space law, maar die kost meer dan 10.000 euro en dat gaat me te ver nu ik slechts een vak wil volgen puur uit interesse. Uiteindelijk kwam ik toen op het idee van zelfstudie en ik kwam Orbit Groundschool tegen. Weet iemand of het mogelijk is daar slechts het vak aviation law te volgen en alleen daar examen in te doen? Ik heb ze al gemaild, maar ik heb natuurlijk liever gisteren dan vandaag antwoord
 
Ik heb zelf examens gedaan in Belgie. (Ben er nu nog steeds mee bezig)
Ik ben sinds kort bezig met BAFA QDB. Die lijkt mij beter te zijn dan van E-gle.

Via de link van jouw lees ik dat E-gle zeer vergelijkbaar was met de echte examens. Op heden is dat helaas niet meer zo. Ook vind ik veel fouten in die QDB.

Mocht je via Orbit zelf examens doen zijn hier voorbeeld examens:
https://www.austrocontrol.at/jart/prj3/ac/data/uploads/PEL/Fragenkatalog/ECQB-PPL-A-10-ALW_EN.pdf

Die lijken een stuk makkelijker dan bij Belgie! Maar ik heb geen ervaring met de PPL examens van Orbit.

Ik heb vorige maand mijn PPL theorie examens gedaan bij Orbit (Austrocontrol). Examens had ik verdeeld in twee dagen. Maandag en woensdag. Alle examens waren erg te doen. Er komt veel van de voorbeeld examens terug en je neemt de examens op de iPad af.
 
Ik heb zelf examens gedaan in Belgie. (Ben er nu nog steeds mee bezig)
Ik ben sinds kort bezig met BAFA QDB. Die lijkt mij beter te zijn dan van E-gle.

Via de link van jouw lees ik dat E-gle zeer vergelijkbaar was met de echte examens. Op heden is dat helaas niet meer zo. Ook vind ik veel fouten in die QDB.

Mocht je via Orbit zelf examens doen zijn hier voorbeeld examens:
https://www.austrocontrol.at/jart/prj3/ac/data/uploads/PEL/Fragenkatalog/ECQB-PPL-A-10-ALW_EN.pdf

Die lijken een stuk makkelijker dan bij Belgie! Maar ik heb geen ervaring met de PPL examens van Orbit.


Mag ik jou vragen welke theorieboeken jij hebt gebruikt voor het Belgische examen?
mvg
 
Back
Top