Alternatief BoseA20

Pilot01

New member
Goedemiddag!

Ik heb pas mijn PPL brevet gehaald en wil graag een goede headset aanschaffen.
Nu hoor ik goede verhalen over de bose a20, alleen is die voor mij wat te prijzig.

Nu is de vraag, weet iemand een goed alternatief?

Groet
Jasper
 
Lightspeed Zulu 3 :)

De meeste mensen die een beetje meer gaan vliegen kiezen tussen de zulu of de bose A20. Qua marktaandeel is bose iets groter dan lightspeed als ik het zo om me heen zie.
Beide hebben goede customer service en garantie. Kwalitatief zijn ze beide erg goed. De Zulu bied wellicht iets meer waar voor je geld (bluetooth).

Belangrijkste is om ze beide even een poosje (uurtje tijdens een vlucht o.i.d.) op je hoofd te houden. Dan weet je welke lekker zit.

Ik heb ze beide gehad en vlieg nu met de zulu, maar heb net zo lief een bose A20 (wel met bluetooth) tijdens het vliegen. Voordeel van de Zulu is dat de kabels iets beter tegen agressief gebruik kunnen.

Welke je ook neemt, bezuinig niet op een headset behalve misschien als je van plan bent weinig te vliegen of altijd korte vluchten maakt.
 
En, mocht je tegen de nieuwprijs aanhikken. Er zijn mensen die hun headset in nog hele nette staat verkopen. Vaak kan je dan alle zachte materialen (mic-foampje en de ear pads) vervangen en is ie weer fris om te gebruiken.
 
Als alternatief kan je voor ongeveer 150 Euro kitjes kopen om een “normale” passieve headset om te katten tot een “actieve” headset.
Tenzij je professioneel vliegt vind ik een Bose echt erg duur.
 
Hi Pilot01 ik vlieg nu ruim 8 jaar met een Bose QC15 i.c.m. een uFlyMike. Erg comfortabel en voldoende noise cancelling voor recreatief gebruik maar wel minder dan een A20 of een Zulu. Daarom ben ik nu aan het kijken naar een Sony 1000XM3/XM4 die de beste noise cancelling van consumentenhoofdtelefoons lijkt te hebben. En dat i.c.m. een Avee of nFlightMic (reken op 250 euro). Dan ben je voor minder dan een tweedehands A20 klaar en heb je er ook buiten je kist nog wat aan (is voor mij persoonlijk een goed argument).
Europe-American welke kitjes komen op 150 euro?
 
Hoor ook goede dingen over die QC15 met zo'n uFlyMike. Zelf heb ik een Clarity Aloft headset met van die doppen in je oor. Geen ANC, maar wel erg stil en erg fijn bij warm weer en voor brildragers. Ik heb er ook zo'n bluetooth module bij om te bellen en voor muziek, maar die gebruik ik nooit.
 
Om nog even terug te komen op de vraag in de eerste post. Via een vriend in de US heb ik voor omgerekend €300 een Halo Headset van Quiet Technologies gekocht. Dit is net als de Clarity Aloft een in-ear head set. Maar dan goedkoper.
Ik heb geen Bose A20 maar het verschil met mijn consumenten-Bose is ongelooflijk. Het is even oefenen met de oordopjes om een goede “seal” te krijgen maar als-ie eenmaal zit voel je er niets van. Dankzij het lichte gewicht vergeet je sowieso dat je iets draagt.
Aanrader dus, als je iemand in de US kent en het risico durft te nemen. Garantie maak ik me geen zorgen om, er zitten genoeg reserveonderdelen bij en er zijn spullen van een gehoorapparaat gebruikt, dus eventueel zelf te vervangen.
 
Goede keus, ik heb een Clarity Aloft en ik begrijp niet dat mensen nog met een klassieke headset vliegen. ANR of niet.
 
Back
Top