Almost all regional pilots are seriously fatigued

X

XDgb14

Guest
DATE:31/03/10
SOURCE:Flight International
By David Learmount


An extensive survey of regional airline pilots, mostly in the USA but also in many other countries, has revealed that more than 96% regularly fly in a fatigued state.

US company Alertness and Performance Management (APM) presented the findings at the recent Flight Safety Foundation European Aviation Safety Seminar in Lisbon, held jointly with the European Regions Airline Association and Eurocontrol.

Volledig artikel (Flightglobal)
 
Ik zag recent een item op BBC World News waarin verslag werd gedaan van de 'carriere' bij een 'regional'. Piloten moesten er in een aantal gevallen een tweede baan op na houden om de financiele eindjes aan elkaar te knopen.

Dat lijkt me niet bevorderlijk voor fitheid.
 
Tja, sprak een maatje van mijn vorige bedrijf. Hij vliegt gewoon naar de wet, geen CAO. Had afgelopen maand 160 duty hours. 7 dagen elke dag 4 sectors, een dag vrij en weer 7 dagen 4 sectors.

Veel A.I's in de rechterstoel die hun uren kopen en hij is de schoolmeester die moet oppassen dat ze niks fout doen. An accident waiting to happen...
 
Tja, sprak een maatje van mijn vorige bedrijf. Hij vliegt gewoon naar de wet, geen CAO. Had afgelopen maand 160 duty hours. 7 dagen elke dag 4 sectors, een dag vrij en weer 7 dagen 4 sectors.
En dat voor (waarschijnlijk) 1.600 USD/maand :huilt:
 
Dit is gewoon in europa! Betaald per block uur, maar aangezien ze korte stukjes van 1 uur vliegen verdien je stukken minder dan wanneer je 10 uur heen en terug naar de canarische weilanden vliegt. terwijl je aan het eind van een werkdag helemaal kapot bent als je 4 keer ge de-iced hebt...
 
Back
Top