Alberto is weer boos, maar nu op Transavia.

Q

qzqsd

Guest
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/7362065/__Blunder_Transavia__.html?sn=reiskrant


Tjonge jonge, heerlijk stukje riooljournalistiek van onze vriend Alberto. Ik denk dat we de uitspraken van de gezagvoerder van ''een concurrerende maatschappij'' met een grote korrel zout moeten nemen. Of het moet zo zijn dat hij zelf nog nooit problemen met bagage heeft gehad. Ik denk het eerste aangezien de verhalen van Alberto toch smeuïg moeten zijn.

Jammer dat Alberto geen navraag bij Transavia heeft gedaan voor hij dit stukje schreef. Nu is het niets meer en minder dan zijn gal uitspuwen zonder enige journalistieke waarde...
 
Jammer dat Alberto geen navraag bij Transavia heeft gedaan voor hij dit stukje schreef. Nu is het niets meer en minder dan zijn gal uitspuwen zonder enige journalistieke waarde...

Met welk excuus zou jij in zo een geval genoegen nemen dan?
 
Ik weet van HV dat ze wel eens de koffers met ander toestel hebben meegestuurd om iig binnen performance tabellen te blijven. Vooral afgelopen winter weet ik een incident waarbij koffers in EHAM stonden, terwijl pax in EHRD of EHGG bij een lege bagageband stonden.....

En als je dagelijks op schiphol de koffers ziet liggen die van karretjes afvalt, dan verbaast het je niet dat er pax zijn die zonder bagage op vakantie aankomen...

Shit happens
 
Met welk excuus zou jij in zo een geval genoegen nemen dan?

Het gaat toch niet om mij? Ik had sowieso niet zo'n stukje, op zo'n manier geschreven en al helemaal niet als ik journalist was.

Maar ik denk dat het verhaal een stuk genuanceerder ligt dan dat Alberto doet vermoeden. Op Schiphol was twee weken geleden een paar dagen een zeer grote storing in de bagage kelder. Ik heb zelf ook een paar vluchten gehad waarbij de helft van de koffers niet mee kwam. Oftewel de ''fout'' ligt sowieso niet bij Trans en al helemaal niet bij de gezagvoerder zoals Alberto ons wil doen geloven.
 
point taken maar blijft dan wel vaag dat alles mist. Nou kan ik me voorstellen dat dit voor de 73 niet zo zeer van toepassing is maar dit soort vergissingen kunnen grote gevolgen hebben. Ik vraag me dan af, waar was de team leader VOT of redcap?
 
Hoezo vaag dat alles mist?
Door de brand en storingen in de bagagekelder van vertrek 3 is hij gewoon bewust zonder bagage vertrokken. Dan is het ook logisch dat allesmist.
Zeker op een vlucht naar BCN, waar er veel meer van op 1 dag gaan, zou ik niet wachten totdat het porbleem met het bagagesysteem is hersteld.
 
Als frequent CDG bezoeker hoef je mij niet te vertellen dat het niet raar is dat bagage mist.

Maar als de qoutes ’toen ik aan de knuppel trok, dacht ik: oeps, wat licht’ en ’ze hebben me met de verkeerde cijfers weggestuurd’ kloppen er in de afhandeling grove fouten zijn gemaakt. Al fikt heel AMS af is dat irrelevant. Maar inderdaad, zoals RTO al aangeeft, kan je twisten over de juistheid van Albertos berichtgeving.

Mijn initiële put was alleen maar dat er meteen wordt gedaan alsof hij niet zo moet zeuren. Terwijl het inderdaad heel kut is als je op bestemming aankomt zonder bagage. Helemaal als er niemand is die je kan helpen.
 
Last edited:
Maar inderdaad, zoals RTO al aangeeft, kan je twisten over de juistheid van Albertos berichtgeving.

Wat denk je, serieus, zelf????
Mijn initiële put was alleen maar dat er meteen wordt gedaan alsof hij niet zo moet zeuren. Terwijl het inderdaad heel kut is als je op bestemming aankomt zonder bagage. Helemaal als er niemand is die je kan helpen.

Inderdaad. Het is een grof schandaal,zeker als je de reden van het waarom weet en alle bagage dezelfde dag nog is nabezorgd.
Komop zeg, het is AS.. ;) Overdrijven....
 
Niet dat ik dit geval ken, maar:

1. De zogenaamde quotes van de gezagvoerder klinken bijzonder ongeloofwaardig.
2. Vervelend om zonder baggage aan te komen op je bestemming, tuurlijk. Bij een baggagestoring op Schiphol zes uur wachten en daarna niet alleen jouw vlucht maar ook nog 5000 passagiers na jou opzadelen met eenzelfde vertraging, geeft je dat een beter gevoel? Dan maar lekker veel andere mensen ook een rotgevoel, inclusief de mensen die ergens op hun bestemming in de terminal zitten te wachten om naar huis te gaan? Terwijl je baggage met de volgende vlucht mee was gegaan en je uiteindelijk eerder *inclusief* de later verstuurde baggage op je bestemming zou zijn geweest? In dit geval heb je vrijwel nul vertraging, voor de pax een vergoeding om kleren en spullen te kopen en waarschijnlijk een aantal uren later hadden ze hun koffers alsnog, per expresse naar hun verblijfadres gebracht.
 
Back
Top