Airline Pilot in Australie

TimothyOJ

New member
Hello,

Ik zou graag informatie willen krijgen over de mogelijkheid voor mij om in Australie te werken als een commercial pilot.

Ik heb van verschillende bronnen gehoord dat dit heel moeilijk is en dat Australie zelf het niet zo ziet zitten in foreign pilots, Hoe denken jullie dat je kansen zijn als je 3000 uur on type heb en dan een poging te wagen down under.

met vriendelijke groet,

Timothy
 
Haai timothy...
Wat zijn je mogelijkheden om aan een visum te komen daar? Als piloot kom je niet binnen, tenzij je bijvoorbeeld ook een Australisch paspoort hebt of een Australische aan de haak hebt geslagen die wel met je wil trouwen. Anders is het lastig cq onmogelijk.

Groet, Roger
 
Hey TimothyOJ,

Wat is je leeftijd? Als je onder de 30 ben kan je een vrijblijvend visum voor een jaar in Australie krijgen. Je hebt dan een jaar de tijd om een leuke job te vinden, en tussendoor kan je lekker backpacken :)

Ik ben een jaar in Nieuw-Zeeland geweest, die werken volgens hetzelfde systeem. Heerlijk een paar maanden gewerkt en een paar maanden rond gereisd.

Vanaf de andere kant van de aardbol solliciteren zijn de Aussies en de NZ-ers nooit zo happig op. In de luchtvaartsector weet ik het niet precies, maar de conservatieve houding kennende zullen ze eerder voor iets bekends kiezen. Ik geloof trouwens wel dat ze bij Virgin Australia flink aan het uitbreiden zijn, met name op het gebied van de langere binnenlandse vluchten.
 
Back
Top