Airlaw voor JAA/CAA PPL

KatanaHammer

New member
Hallo allemaal,

Een vraag over de theorie Airlaw.

Op dit moment zit ik voor de theorie op een Nederlandse vliegschool en werk uit Mosbach. Samen met de PPL confuser is de theorie voor CAA best wel te doen. Echter nou komt de fase waarin wij klassikaal Airlaw gaan doen. En ik kan me voorstellen dat Airlaw voor de JAA/CAA "anders" is dan voor de JAR/PPL zoals je die in Nederland haalt.

Zijn er misschien US gangers die mij hiervoor advies kunnen geven?

Dus welk boek is hiervoor het beste alsmede waar kan je de meest up-to-date info vandaan halen?

Thanks!

KatanaHammer
 
Het scheelt niet eens zo heel veel, NL en UK. De luchtruimindeling is anders, en ze hebben een "quadrantal rule" ipv een "semi-circular rule".

Wil je echt een UK-CAA boek hebben, kun je oa de boeken van Trevor Thom, gebruiken welke volgens mij ook wel in nerderland te krijgen zijn.

-IB-
 
boeken van Trevor Thom

inderdaad de beste boeken reeks voor de CAA PPL (naar mijn mening). Maar denk niet dat de examens erg veel verschillen behalve dat de CAA wel duidelijke en relevante vragen durft te stellen :grijns:

Wanneer ga je naar de VS?? Al zin in :duh:

succes met studeren

6477
 
6477Ident:

Tja op al het andere gebied zal het niet gek veel verschillen denk ik of het nou Trevor Thom of Mosbach is.. als je de theorie goed kent en je weet aardig je weg in PPL Confuser moet het toch wel te doen zijn?!
Yep de vragen zijn veeeeel practischer en hebben geen "instinkers" zoals die fantatische examens bij het CBRRRRR

Maarruuhhh ik schrok wel een beetje vand e hoeveelheid vragen zoals ze staan in de Confuser... pppfffffff krijg je er echt zoveel?

Sta te springen maar goed 10 maart is D-DAY en hopelijk kom ik 3 april weer terug met e e a :))))

By the waý; hoe lang duurde het voordat HET papiertje in je brievenbus lag?
 
hoi katana

als je de theorie goed kent en je weet aardig je weg in PPL Confuser moet het toch wel te doen zijn?!

ja dan zit je gebakken! Heb daar alles in 1 x gehaald met slagingspercentages tussen de 78 (of zo iets voor air law; de moeilijkste in de reeks als je het mij vraagt) en 100% (human factors). Rest ook altijd ruim in de 80 of 90% dus maak je daar maar geen zorgen over!

Yep de vragen zijn veeeeel practischer en hebben geen "instinkers" zoals die fantatische examens bij het CBRRRRR

inderdaad daar kunnen ze hier nog veel van leren :mad:
4 van de 8 examens halen door bezwaarschriften sturen :eek!: en maar durven beweren dat er niks aan de kwaliteit van de examens schort...
...sorry zit diep :grijns:

Maarruuhhh ik schrok wel een beetje vand e hoeveelheid vragen zoals ze staan in de Confuser... pppfffffff krijg je er echt zoveel?

haha nee hoor zijn net zoveel als in Nederland dus meestal tussen de 16 en 34 (???) vragen. Maar als je avond van tevoren de vragen uit confuser gemaakt hebt komt dat allemaal goed...


Sta te springen maar goed 10 maart is D-DAY
Nice have fun en laat maar ffe weten hoe het bevalt!

hoe lang duurde het voordat HET papiertje in je brievenbus lag?

Bij mij duurde het een beetje lang omdat ik het R/T papier had laten liggen bij Anglo, en vervolgens mn paspoort niet had meegestuurd maar een ander papier van de gemeente (volgens de gemeente moest dat voldoen maar helaas alleen paspoort wordt geaccepteerd...). Zou ongeveer 4 - 6 weken duren als je alles in 1x goed doet... ;)

suc6 met de voorbereiding!
6477
 
Back
Top