Air France Soleil (trans)

http://www.pilotjobsnetwork.com/factfile.php?id=5jsy8e6ktysqaz05zhpx9ukn0ya9bb97jptetmq983q9tb2hee0

FO
B737-800 type rating with 500 hours on type (due to insurance purposes). Air France Cadet pilot will probably start in this new airline in the future


en wat is dan de nederlandse invloed in dit geheel?? Of levert trans eerst alleen de kisten..

Air France Soleil is een merknaam die al 8 jaar geleden is gebruikt als mogelijke charter tak van AF. Het huidige plan is slechts een case-study.

Maar het plan zegt expliciet geen Trans-kisten en wel een Franse bemanning onder "French labor agreement".
 
Maak er dan Fransavia van. Staat toch nog iets leuker en de beschildering van de vliegtuigen hoeft minimaal aangepast te worden. Het moet tenslotte allemaal low-cost.
 
En Trans dan........

En Trans dan........

Wat houd dit nu in voor Trans, gaan ze komende zomer met 5 kisten minder vliegen? Leasen ze meer kisten uit Zuid-Afrika? In het bovenstaande artikel staat namelijk dat de 5 kisten van Trans zijn.
Ze moeten namelijk wel blijven aannemen natuurlijk.
 
Dan moet Transavia haar vloot weer uitbreiden met nieuwe 737-800's, gloednieuw uit Boeing-fabriek. Misschien later toch met Boeing 737-900ER, afhankelijk van voervoersgroei die maatschappij doormaakt. Eerst gaan ze eigen 737's volgend jaar overhevelen naar nieuwe Franse Transavia. Dan huren ze wellicht meer 737's voor tijdelijke duur. Transavia gaat dus voor zo'n 50 vliegtuigen in haar vloot, inclusief Franse Transavia.
 
De kisten komen volgens het huidige plan en persbericht niet (NIET) van Transavia Nederland. Het verhaal op pilotsjobnetworkwetellallbulshit.com is bij elkaar verzonnen van oude en nieuwe geruchten.

Het verhaal op nu.nl is gelijk aan het persbericht.
 
Dat ia waar ook, maar misschien komen er dan andere 737's voor Franse Transavia, die geen Trans-kisten zijn geweest, dus huren van een lasemaatschappij of tweedehands gekocht kunnen worden. We zien wel.
 
Maffia zijn het die fransen let op mijn woorden ik weet zeker dat ze vanaf Orly gaan vliegen en Easyjet krijgt hier GEEN extra slots is gewoon crimineel!!!
Zodra je een franse maatschappij bent kan je alles krijgen in dat corrupte land ondertussen doen ze er alles aan om Easyjet en Ryanair buiten de deur te houden BELACHELIJK!!!! Ik vind dat andere europeese velden die Air France ook moet weren weg ermee!!!
 
@B737

Op www.airliners.de (forum) staat wat interessante en aardige opmerkingen over de slotsituatie op ORY ( http://www.airliners.de/forum/viewtopic.php?t=34892 )

EZY heeft extra slots gekregen voor ORY, te weten een dagelijkse athene (ook Norwegian heeft slots gekregen).
Op het betreffende forum wordt het vermoeden uitgesproken dat Air France slots ter beschikking stelt aan haar (nieuwe) dochteronderneming. Dit schijnt te mogen volgens de EU regelgeving.
Overigens klink je erg zuur!!!
 
EZY heeft extra slots gekregen voor ORY, te weten een dagelijkse athene (ook Norwegian heeft slots gekregen).
Op het betreffende forum wordt het vermoeden uitgesproken dat Air France slots ter beschikking stelt aan haar (nieuwe) dochteronderneming. Dit schijnt te mogen volgens de EU regelgeving.
Overigens klink je erg zuur!!![/QUOTE]

Ik ben het met 737 eens, zoals al eerder voorgesteld: regime change.
 
PARIJS - De vluchten van de Franse dochteronderneming van transavia.com gaan van start in de zomer van 2007. In eerste instantie wordt vanuit thuisbasis Parijs Orly gevlogen met vier geleasde Boeing 737-800’s naar tien bestemmingen in het Middellandse Zeegebied. In het winterseizoen 2007 groeit het aantal bestemmingen naar vijftien in Marokko, Tunesië, Spanje, Italië en Egypte. Dat is maandag (27 november) in Parijs officieel bekendgemaakt.

Zoals eerder al bekend werd zal het Franse bedrijf - voor zestig procent in handen van Air France en voor veertig procent in handen van transavia.com - onder de merknaam ‘transavia.com’ gaan opereren. Het bedrijf gaat low cost lijndiensten en charterdiensten in opdracht van touroperators aanbieden. Lionel Guérin, momenteel CEO bij de regionale carrier Airlinair, is benoemd als bestuursvoorzitter. Commercieel directeur Christian Boireau van Air France wordt de voorzitter van de Raad van Toezicht.

Boireau ziet de start van de transavia.com in Frankrijk als een belangrijke stap in de ontwikkeling van de luchtvaartgroep. “We worden actief in een marktsegment waarin we lange tijd afwezig waren.” Met het oog op de stabiliteit van de carrier met een duidelijke vluchtstrategie, flexibiliteit en een hoge commerciële en operationele standaard is hij zeker van een succes op de lange termijn.

Synergievoordelen
Volgens Onno van den Brink, CEO van transavia.com in Nederland, is de lancering van deze gezamenlijke dochteronderneming een interessante kans voor de ontwikkeling van de maatschappij in Europa. Door middel van samenwerking met het Nederlandse moederbedrijf moeten bovendien ‘substantiële’ synergievoordelen worden gerealiseerd.

De komende jaren staat een geleidelijke groei van transavia.com in Frankrijk in de planning. Na het eerste jaar moet de vloot groeien naar zeven 737-800’s en naar negen in het derde jaar. In 2009 zal het aantal werknemers groeien tot zo’n 400, waaronder honderd vliegers en 220 flight attendants. Het personeel gaat vallen onder het Franse arbeidsrecht. Begin 2007 start de onderneming met een campagne om personeel te werven
 
Back
Top